Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT

Gestart door Martijn-V70, 16-12-2016 16:30:11

Vorige topic - Volgende topic

Blok70

Hier een 10V rijder, 357000km, met een verbruik van 1 op 2600km. Gemeten over de recentste 30000 km. Niet best, maar acceptabel voor mij. Hij laat GEEN plekjes achter op straat, dat zou storen.

Domme vraag maar béiden onderdelen zijn toch rubberen lagers?

Martijn-V70

Citaat van: Blok70 op 17-09-2017 21:45:03
Hier een 10V rijder, 357000km, met een verbruik van 1 op 2600km. Gemeten over de recentste 30000 km. Niet best, maar acceptabel voor mij. Hij laat plekjes acbter op straat, dat zou storen.

Domme vraag maar béiden onderdelen zijn toch rubberen lagers?

Ik meen dat het één een rubber is en het ander het lager.?

jefko

Mijn V70 classic met 511.000Km verbruikt iets van 1 op 3000km olie. Vandaag de CarterVentilatie laten doen. Als ik de hele set onderdelen zelf had besteld was ik bij Estate 132 euro kwijt. Nu is de oliescheider vernieuwd en de rest schoon geblazen met 2 uur werk. Voor nog geen 170 euro rij ik weer vacuüm.
Morgen naar Frankrijk, kijken of ik verschil merk.
Ook met de pas vernieuwde Airco (Verdamper+droger+orifice) moet dan een plezierige rit worden. Voorlopig hoop ik dat er nu 10.000km geen klussen meer nodig zijn. Tenzij bij slecht wegdek het lichte gebonk bij het rechterachterwiel nog aktie vereist.
NB: Nog eens naar de schotel van de achterschokbrekere gekeken en gezien dat de veerschotel een cm van de rand rondom is gescheurd en dus rammelt. In eerste instantie de moer onder een slag gedraaid en het loss stuk van de veerschotel zit nu weer enigszins klem. En het gerammel is over. In NL snel een verhoogde veerschotel bij Nordicar halen en erin zetten. Ook gemerkt dat de airco het niet meer doet. Thuis ook eerst de spleet van de magneetkoppeling van de compressor verkleinen. dus toch weer wat te doen.

Martijn-V70

Citaat van: jefko op 20-09-2017 17:29:39
Mijn V70 classic met 511.000Km verbruikt iets van 1 op 3000km olie. Vandaag de CarterVentilatie laten doen. Als ik de hele set onderdelen zelf had besteld was ik bij Estate 132 euro kwijt. Nu is de oliescheider vernieuwd en de rest schoon geblazen met 2 uur werk. Voor nog geen 170 euro rij ik weer vacuüm.
Morgen naar Frankrijk, kijken of ik verschil merk.
Ook met de pas vernieuwde Airco (Verdamper+droger+orifice) moet dan een plezierige rit worden. Voorlopig hoop ik dat er nu 10.000km geen klussen meer nodig zijn. Tenzij bij slecht wegdek het lichte gebonk bij het rechterachterwiel nog aktie vereist.

Ik weet al welke dingen er aan komen de komende 10.000 km, maar dat hoort er ook bij met deze km's. Jij rijdt voorlopig weer veilig zo te lezen.

jefko

Martijn, bedoel je voor jouw V70 of de mijne?
2 jaar geleden de radiator voor en 1,5 jaar geleden is in Zwitserland de dynamo vernieuwd.
Ik heb vorig jaar alle draagarmen, stuurkogels en stootstangen vernieuwd. Bovendien pas nog remschijven en blokken achter en remblokken voor vernieuwd.
Vorig jaar linksachter de bodemplaat voor de schokdemper.
Wat kan je nog meer verzinnen?

robbar

Martijn als je gaat vervangen doe dan beide rubber en lagers, heb ik ook gedaan en als alles toch los is kan je deze beter tegelijk vervangen.
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

mario850

en bij autodoc.nl  niet gek geprijsd voor sachs spullen.
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options

Martijn-V70

Bedankt voor de reacties mensen, vandaag de hele verzameling aan lagers en rubbers besteld bij besteonderdelen.nl. Dat is blijkbaar dezelfde winkel als autodoc.nl want hun kortingscode werkt ook op besteonderdelen.nl  ;D Als de boel binnen is maar eens een afspraak maken bij vriend de monteur. Kan het mooi in een keer samen met de APK.

Voor wat betreft mijn olieverbruik, ik heb me voorgenomen me neer te leggen bij mijn 1:2300. Als ik alles zo lees en hoor is het helemaal niet raar. We rijden er voornamelijk korte afstanden mee en ik heb me laten vertellen dat dat het olieverbruik ook niet perse ten goede komt. Gelukkig is de Action niet duur met zijn valvoline 10w40  :eusa_dance:

Ondertussen ben ik een beetje aan het sneupen geweest voor wat betreft koppelingssets. De mijne gaat in de nabije toekomst een keer de geest geven is de jongste prognose, dus een beetje inlezen leek me niet verkeerd. Ik kom alleen wel heel veel sets van veel merken tegen in allerlei verschillende samenstellingen. Als ik hier op het forum zoek dan zijn de meningen ook verdeeld, wel sachs, geen sachs, en zo voor meerdere merken. Wie kan mij vertellen wat er origineel in gemonteerd zit, en of dit ook de juiste keuze is als vervanger? Dan weet ik in elk geval wat ik moet bestellen als het zover is. Gelukkig vind de garage waar ik kom het geen probleem dat ik zelf de onderdelen aanlever, dus dat scheelt  :eusa_clap:

KIM

Sachs = origineel
Volvo heeft Supertouring gebruikt op standaard onderstel en Supersport op sportonderstel. De laatste is nooit aftermarket leverbaar geweest.
Ook nivomats kennen een zelfde onderscheid maar zijn nooit aftermarket leverbaar geweest.

Martijn-V70

Citaat van: KIM op 28-09-2017 17:36:14
Sachs = origineel
Volvo heeft Supertouring gebruikt op standaard onderstel en Supersport op sportonderstel. De laatste is nooit aftermarket leverbaar geweest.
Ook nivomats kennen een zelfde onderscheid maar zijn nooit aftermarket leverbaar geweest.

Ok, dank voor je reactie. Alleen twijfel ik even of we het over hetzelfde hebben omdat je meteen over het onderstel begint. Ik bedoelde de koppeling, jij ook? :D

Martijn-V70

Ik kom op deze set uit, is dat correct?

Daarbij kom ik hier op het forum de tip tegen om meteen een keerring te vervangen, waar hebben we het dan precies over?

jan45

Wat zou je denken van de krukaskeerring.

Martijn-V70

Citaat van: jan45 op 28-09-2017 18:20:30
Wat zou je denken van de krukaskeerring.

Zeg het maar, ik ben nou niet echt autotechnisch onderlegd dus je kunt me al snel wijzer maken....

jellejas

9458178 Voor de keering. Ik zou dan ook direct de vliegwiel boutjes doen, die is 9454743.
BRAAAAAAAP STUTUTU

Martijn-V70

Citaat van: jellejas op 28-09-2017 18:31:15
9458178 Voor de keering. Ik zou dan ook direct de vliegwiel boutjes doen, die is 9454743.

Thnx!