Martijn z'n V70 classic 2.5 10v MT

Gestart door Martijn-V70, 16-12-2016 16:30:11

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Ergens een permanente 12V die sluiting maakt met een verlichtingsdraad?
Kun je de verlichting uitschakelen of brandt deze permanent? Evt wat testen dmv zekering eruit te halen.
Kan ook iets in je contactslot zijn.
--
Autogas Inside . . .

Martijn-V70

Citaat van: elmarconi op 04-05-2019 11:45:39
Ergens een permanente 12V die sluiting maakt met een verlichtingsdraad?
Kun je de verlichting uitschakelen of brandt deze permanent? Evt wat testen dmv zekering eruit te halen.
Kan ook iets in je contactslot zijn.

Dat van die permanente 12v draad weet ik zo niet. Het contactslot met stuurslot en het contactblokje wat er aan vast zit zijn de afgelopen weken vervangen. De verlichting is wel uit te schakelen door de schakelaar om te zetten. Als je dat vergeet kan het zijn dat de boel spontaan gaat branden.

The Demon

Gaan ze echt spontaan branden of gaan ze gewoon niet uit?

Als ze blijven branden zou het een klevend relais kunnen zijn.

Ik heb het eens gehad met mijn eerste auto, de verstralers (die over het contact geschakeld waren) gingen spontaan banden op een bepaalde parkeerplek.
Als ik in het vak ernaast parkeerde gebeurde er niets.
Alles nagelopen door de elektrotechneut van het GVB en niets verkeerds kunnen vinden, enige mogelijke oorzaak zou een magnetisch veld in de grond kunnen zijn geweest dat sterk genoeg was om het betreffende relais "om te trekken".
Diverse andere relais geprobeerd maar het bleef op die ene plek gebeuren.

marc-850

Zal wel iets met je forumnaam te maken hebben, Walter  ;D

BBS

Toevallig in het bezit van een "genotsknobbel" aan de achterkant? ;D
Volvoloos....

Martijn-V70

Citaat van: The Demon op 04-05-2019 17:37:10
Gaan ze echt spontaan branden of gaan ze gewoon niet uit?

Als ze blijven branden zou het een klevend relais kunnen zijn.

Ik heb het eens gehad met mijn eerste auto, de verstralers (die over het contact geschakeld waren) gingen spontaan banden op een bepaalde parkeerplek.
Als ik in het vak ernaast parkeerde gebeurde er niets.
Alles nagelopen door de elektrotechneut van het GVB en niets verkeerds kunnen vinden, enige mogelijke oorzaak zou een magnetisch veld in de grond kunnen zijn geweest dat sterk genoeg was om het betreffende relais "om te trekken".
Diverse andere relais geprobeerd maar het bleef op die ene plek gebeuren.

Ze gaan echt spontaan branden....

Martijn-V70

Citaat van: BBS op 04-05-2019 20:17:24
Toevallig in het bezit van een "genotsknobbel" aan de achterkant? ;D

Wel een knobbel, maar weinig genot  :eusa_whistle:

The Demon

Wat BBS bedoeld is dat er sluiting kan zitten in de stekker van de trekhaak.

BBS

Citaat van: The Demon op 06-05-2019 20:31:45
Wat BBS bedoeld is dat er sluiting kan zitten in de stekker van de trekhaak.
En dat gebeurd meer dan eens, met allerhande maffe storingen tot gevolg.
Volvoloos....

Martijn-V70

Citaat van: BBS op 06-05-2019 21:36:07
En dat gebeurd meer dan eens, met allerhande maffe storingen tot gevolg.

Ok, dat wist ik niet. De trekhaak zit er nu 1,5 jaar onder denk ik. was een nieuwe met originele aansluitset dus daar heb ik wel vertrouwen in. Maar goed, het is altijd goed om in het achterhoofd te houden.

Wat ik me wel herinner is dat de storing ongeveer begonnen is nadat we eerst het nokje opnieuw aan het koppelingspedaal hebben laten lassen (was afgebroken) en kort daarna een nieuw nieuwe tweedehands koppelingspedaal laten monteren.

marc-850

Citaat van: Martijn-V70 op 07-05-2019 10:36:37
Ok, dat wist ik niet. De trekhaak zit er nu 1,5 jaar onder denk ik. was een nieuwe met originele aansluitset dus daar heb ik wel vertrouwen in. Maar goed, het is altijd goed om in het achterhoofd te houden.

Corrosie/kortsluiting in de stekkerdoos.

Martijn-V70

Zo, na ruim 2,5 jaar de oplossing van het raadsel maar eens plaatsen. Het was de voedingsdraad vd cruise control. Die hadden ze bij de garage op een alternatieve manier omgeleid omdat de cruise control niet werkte. Toen ze die aanvoer van de stroom op een andere manier hadden aangelegd was het probleem opgelost.

850blues

Was ik blij dat 'k eindelijk een plaatsje kon stijgen  - klik   - , kom je weer om de hoek kijken  :eusa_naughty:

Maar mooi dat je nog rondhobbelt met je classic
8)
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

Martijn-V70

Haha, ja ik ben een mooi tijdje onder de radar geweest, maar onkruid vergaat niet. Ik hobbel nog steeds rond in de classic. Inmiddels de 3 ton gepasseerd en net besloten er weer een zakje geld tegenaan te gooien om hem weer meer toekomstbestendig te maken!

Martijn-V70