Dan toch maar eens voorstellen

Gestart door Maestro12, 18-12-2016 02:29:42

Vorige topic - Volgende topic

Maestro12

Al een aantal maanden lees ik mee en probeer ik diverse blogs 'in te halen' (bijna onmogelijk gezien de grootte van sommige, dirk342, arjan850, Razorx, elianmars, KIM enz.) en ja, ik lees ze helemaal door  :eusa_think: :o
Maar goed, enige maanden geleden heb ik een V70 classic (2.5 10v) aangeschaft in de kleur Graphite gray metallic (427), die was eigenlijk bedoelt als tussen auto, maar nu ruim 10000km verder (teller staat dus nu op ruim 461000km) bevalt de auto steeds beter.
De aanschafprijs, daar krijg ik nog steeds een glimlach van, voor € 250,- kun je je geen buil vallen, zeker omdat voor dat geld er ook nog een compleet gereviseerde dynamo bij zat.
Natuurlijk is er wel het één en ander aan te merken op de auto, er zit wat steenslag op en kleine krasjes, de bumpers hebben lakschade en zitten niet helemaal netjes recht. Ook het interieur heeft natuurlijk zijn gebruikssporen, maar toch heb ik schik in de auto.
Ok, ook er is er olieverbruik, maar dat mag toch wel na 450000km, bovendien het is nog te behappen 1 liter op ca. 3000/3500km.
Ik lees hier vaak over slechte bedrading en dure onderdelen, welnu, als je een Renault Espace (III) gehad hebt, dan valt de volvo bedrading alleszins mee en de prijzen van originele onderdelen zijn dan ook belachelijk laag.

De bijgeleverde dynamo heb ik inmiddels geplaatst wat de 15,8 volt die uit de oude kwam leek me niet echt lekker. Verder de auto uit laten lijnen en daarna twee nieuwe Michelins CrossClimate om de voorwielen want die waren dus redelijk scheef afgesleten.
Vorige week heb ik de gasveren van de achterklep maar vervangen, werd het wat zat dat de rand van de achterklep iedere keer tot op gebits hoogte terugzakte  :-[

Helaas nog geen foto's, als ik er (ooit) aan denk zal ik ze eens maken (en natuurlijk plaatsen, anders hebben jullie er nog niks aan  ;D).

O ja,  nog een ding op de todo lijst, nieuwe bougie's (liggen al klaar) en kabels (zijn uit 2000) en wat filters vervangen. Helaas vorige week even onmin met de auto gehad, na het starten bleef het toerental heen en weer gaan tussen de 1200 en 1800 toeren, nadat ik de auto goed warm gereden had was het over en nu wil die het niet meer doen, dus draait braaf bij koude motor net boven de 1000 rpm, is lastig zoeken dan. Maarrrr ik heb alle vertrouwen in de kunde van de forummers hier, jullie kunnen mij vast vertellen wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

volvobug

Welkom hier, weer een 10V erbij op het forum. Kom maar op met die foto's  :D !

Toerental net boven de 1000 rpm bij koude start vind ik zelf hoog als dat langer dan 2-3 seconden duurt. Voor het incident met de 1200-1800 toeren zijn meerdere oorzaken te bedenken: stappenmotor, bedrading ervan, temperatuursensor, vacuumlek.
Voor 250 euro kun je je geen buil vallen temeer daar je al 10.000km verder bent. Als je het nu moet afschrijven is er nog geen man over boord. Maar als je door wilt rijden is een goede stage 0 wel van belang. Je kunt dan eens beginnen met nieuwe bougies (origineel Volvo), bougiekabels, lambdasonde en temperatuursonde.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Martijn-V70

Welkom, veel plezier van je 10v!

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Maestro12

Citaat van: volvobug op 18-12-2016 11:14:22

Toerental net boven de 1000 rpm bij koude start vind ik zelf hoog als dat langer dan 2-3 seconden duurt. Voor het incident met de 1200-1800 toeren zijn meerdere oorzaken te bedenken: stappenmotor, bedrading ervan, temperatuursensor, vacuumlek.
Voor 250 euro kun je je geen buil vallen temeer daar je al 10.000km verder bent. Als je het nu moet afschrijven is er nog geen man over boord. Maar als je door wilt rijden is een goede stage 0 wel van belang. Je kunt dan eens beginnen met nieuwe bougies (origineel Volvo), bougiekabels, lambdasonde en temperatuursonde.

Die,zeg maar 1050 toeren is na 500 meter rijden teruggezakt naar 950 en als de motor op temperatuur is zal dat nog zo'n 50 tot 100 toeren lager zijn.
tsja, de prijs, als ik de compleet gereviseerde bijgeleverde dynamo daar nog afhaal blijft er helemaal niet veel over  ;D
Eigenlijk was het niet de bedoeling dat de auto langer als 2 / 3 maanden zou blijven, maar ik ben nu bijna een half jaar verder en voorlopig heb ik schik van de auto, zal eens kijken in hoeverre ik aan 'stage 0' begin of dat ik voorlopig 'as it is' blijf rijden. Natuurlijk wel de bougies, die heb ik al origineel, bougie kabels en lucht/olie/benzinefilter.
O ja, die eerste kosten die ik maakte, was direct de eerste dag...zo'n kunststof driehoekje voor het slot van de bezineklep, wel 3 hele euro's  :o
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km

Lammert

Bezint voordat ge begint. Als je nu een stage 0 rijdt je hok zo goed dat je hem echt nooit meer weg doet en die krengen kunnen zomaar de zes ton halen. Als je slim bent doe je hem weg nu het nog kan

Welkom ;D

Maestro12

???
Citaat van: Lammert op 19-12-2016 18:03:55
Bezint voordat ge begint. Als je nu een stage 0 rijdt je hok zo goed dat je hem echt nooit meer weg doet en die krengen kunnen zomaar de zes ton halen. Als je slim bent doe je hem weg nu het nog kan

Welkom ;D

Hmmz, ik heb nu al spijt...

Dat ik niet 30 jaar eerder Volvo ben gaan rijden, ben ik nu nog te redden ??? :eusa_think:
V70, 1999, 481481km

stuuraandeverkeerdekant

Ha wat een mooie prijs, heerlijk is dat! Nou word ik wel heel benieuwd naar wat fotootjes...

Succes met bijlezen (ik weet het, een behoorlijke klus) en je stage 0!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

Maestro12

De foto's. (de kwaliteit is niet hoogdravend, even snel met de telefoon genomen)

V70, 1999, 481481km