850 R mist vermogen

Gestart door 850-R, 19-12-2016 13:00:04

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Ik zie dat dit, na een nachtje slapen, toch een aanvulling nodig heeft:

De reden waarom ik zei dat het zelf 'gepruts' zo niet werkt, is omdat de focus verkeerd ligt.  Ik was de 2e die al tegen je zei dat je eerst moet zorgen dat het ding fatsoenlijk op benzine loopt, voordat je ook überhaupt naar het LPG gebeuren gaat kijken.  Misschien had ik dat iets tactvoller moeten doen, maar sorry ik reageer bot in de hoop dat mensen het snappen.  En nog steeds ligt die focus op het LPG gebeuren, waar hij dus niet moet liggen.  Immers jij zegt zelf dat de auto op benzine ook niet goed loopt (dat zijn niet mijn woorden)

Waarom ik zei dat je naar iemand toe moet gaan met verstand van zaken (nee, hoef en wil ik niet zijn, er zijn er meerdere die echt wel weten hoe storing op te lossen en hoe ze ook daadwerkelijk moeten zoeken) is om een aantal reden; a)onnodig onderdelen vervangen wat ook niet voor niets kan en b)veel te veel tijd die je kwijt bent met het, verkeerd, zoeken en c) om jou (!!) geld uit te sparen voor aanschaf zooi die niet nodig is.  Laat dan diegene  die voor jou kijkt en je ook daadwerkelijk kan helpen bij wijze van 100 euro kosten, dan nog spaar je je zelf een flinke klap uit (lees in tijd en overbodige onderdelen kopen)

Nogmaals, leg je focus eerst op het benzinegedeelte !  De kans is erg groot, zo niet helemaal dat als jij hem goed op benzine hebt draaien, hij meteen ook goed loopt op LPG.  Begin vooraan en ga niet als een dolle allemaal onderdelen vervangen, lees het ding eens uit. Heb je foutcodes ?  En nee, het lampje hoeft niet aan te zijn voor foutcodes. Weet je zeker dat het afsluitrelais ook daadwerkelijk afsluit, zodat het kreng niet op 2 brandstoffen loopt ?  Zal iemand, met verstand van zaken, dus ook altijd als eerste controleren (en dat is nu net hetgeen ik precies bedoel)

In aansluiting hierop nog even een citaat van jou zelf: "Hierbij lees ik dat benzine bij hoge toeren (vermogen) dan een handje helpt? *zo niet zeg het even!*".  Dit klopt dus niet, in zoverre, een auto loopt niet op beide brandstoffen tegelijk !  Wel is het mogelijk dat een gasinstallatie hoger in de toeren omschakelt naar benzine toe, dit kan overigens ook op verschillende manieren gebeuren, maar het is nooit dat een auto op beide brandstoffen tegelijk loopt, dus een beetje benzine en voluit LPG....

Als jij denkt dat ik hier op het forum zit om mensen verkeerd advies te geven of mensen te kwetsen (alhoewel het laatste echt wel soms gebeurt, ik bedoel het dan niet zo bot maar zo komt het wel over) dan denk je echt verkeerd.  Mijn advies naar jou toe was goedbedoeld en is het nog steeds....