850 R mist vermogen

Gestart door 850-R, 19-12-2016 13:00:04

Vorige topic - Volgende topic

850-R

hallo,

mijn 850 R mist vermogen, nu nadat ik opmerkingen krijg van andere ( had zelf al een vermoeden, maar ik rij er dagelijks in) moet er wat aan verandert worden...
het gaat om een 850R 2.3 handbak met een 16T, witte injectoren, +- 1 bar turbo druk (chiptune) met een kilometer stand van nu 356.000
ook zit er een LPI systeem in (met witte injectoren) (waarbij die NOG slomer is vergeleken benzine, incl stotteren)

bij 330.00 een compressietest gedaan op alle 5 cilinders gelijk: 11 Bar
onderhoud: bijna alles ontsteking gerelateerde is gedaan bij 333.000 km
bougies, bougiekabels, verdelerkap, rotor.
toen gelijk alle turbo vaccuum slangen, samen met de complete carterventilatie.
ook gelijk de koppeling vervangen (versterkte), dus die slipt ook niet.
distributieriem staat op tijd (vv bij 350.000)

zouden de bougies nu al verrot zijn na 23k?

ik zou t niet meer weten...  :eusa_silenced:

mvg Thom
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

)()()sT

Op LPG vervang ik sowieso de bougies elke 20-25k km.

leons850

Citaat van: )()()sT op 19-12-2016 13:11:19
Op LPG vervang ik sowieso de bougies elke 20-25k km.

Ik ook, maar als hij op LPG slomer is en stottert ben ik ook bang dat de afstelling van de LPI niet goed is.
Probeer eventueel eens uit te kijken naar Bruine LPG injectoren, dat gaat perfect.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

BBS

LPI pomp naar z'n vaantjes??
Volvoloos....

V70geRwin

Heb je 5 of 6 witte lpg injectoren?

Ries van de Zilverschuit

Goeie vraag, met vijf witte injectoren kom ik ook te kort hoog in de toeren en heb daar mijn lpg-map op aangepast. En dan is het nog maar een 13G. Met jouw  setup leveren vijf witte te weinig capaciteit.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

BBS

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 19-12-2016 13:59:39
Goeie vraag, met vijf witte injectoren kom ik ook te kort hoog in de toeren en heb daar mijn lpg-map op aangepast. En dan is het nog maar een 13G. Met jouw  setup leveren vijf witte te weinig capaciteit.
Met de softwarematige LPI switcher van Piet/Maarten kun je dit perfect ondervangen....
Is wel het max kwa kunnen. (de 16T dan....)

Ik rijd zelf met 2x wit, 15G en een tune mét LPI switcher tot volle tevredenheid.
Volvoloos....

innocenti

Volgens mij misleiden jullie TS met LPI info. Volgens mij geeft ie ook aan op benzine slecht te lopen. Ik heb altijd geleerd dat je dan eerst het benzinesysteem in orde moet maken en daar de fout ook in moet zoeken.

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: BBS op 19-12-2016 16:06:21
Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 19-12-2016 13:59:39
Met de softwarematige LPI switcher van Piet/Maarten kun je dit perfect ondervangen....
Is wel het max kwa kunnen. (de 16T dan....)

Ik rijd zelf met 2x wit, 15G en een tune mét LPI switcher tot volle tevredenheid.
Weet ik  ;). Heb ook zo'n ding tot volle tevredenheid. Tot ongeveer 5000 toeren in vollast houden de witte injectoren het nog bij. Even daarvoor is de load request (als ik het goed begrepen heb) teruggeschroefd om arm lopen te voorkomen. Geen probleem want tegen die tijd is mijn turbootje toch uitgeput. Kan ik beter overschakelen.

Citaat van: innocenti op 19-12-2016 16:27:10
Volgens mij misleiden jullie TS met LPI info. Volgens mij geeft ie ook aan op benzine slecht te lopen. Ik heb altijd geleerd dat je dan eerst het benzinesysteem in orde moet maken en daar de fout ook in moet zoeken.

Klopt helemaal, maar op lpi loopt-ie nog beroerder, als ik goed begrijp.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Died850

Bobine kan ook niet meer al te best zijn na zo'n KM stand. Verder is het inderdaad handig om de bougies elke 20 a 25k KM te vervangen dus die mogen ook weer. Niet toevallig ergens een kapotte Turbo slang vanaf de intercooler of naar de intercooler toe?

V70geRwin

Citaat van: innocenti op 19-12-2016 16:27:10

Sloom op benzine en op LPG nog slomer en stotteren lees ik.

De bobine is inderdaad nog niet mee vervangen en zou ik zeker doen.
Onder de 100 bij misterauto toch?
Bougies gaan op getunede lpg motoren gewoon niet zo lang mee idd.

Het stotteren op LPG is gewoon geen goed teken en kan naast ontsteking ook tekort aan gas zijn, vandaar de vraag over het aantal witte injectoren. Want als de ontsteking wel in order is en je hebt er 5 dan is het gewoon op het randje (of er over).

Wellicht is de turboregelklep (TCV) niet zo fris meer waardoor hij sloom voelt. Maar dat is maar 1 van de vele mogelijkheden.

UserID6342

Eerst zien dat je dat ding op benzine weer fatsoenlijk aan het lopen krijgt, en dan als tweede de LPG installatie er naar toe halen.  M.a.w. de kans is heel groot dat als hij op benzine goed loopt, het op LPG automatisch ook al beter gaat.

Rij met dat hok naar iemand met verstand van zaken en laat deze dan even kijken ipv dat zelf gepruts... Iemand met verstand van zaken kan je binnen 1 uur vertellen wat er aan de hand is normaliter.

Genoemd is al de TCV, wastegate kan ook verkeerd staan, etc., etc. maar daar heb je allemaal niets aan zonder de auto daadwerkelijk te zien.

850-R

verstand van zaken heb ik dirk, gepruts, hartstikke bedankt, fijn van die voor-oordelen van jou! o.a een reden dat ik zo weinig actief ben op het forum!

back on topic: Ik heb 5 witte injectoren op LPG (geen extra/aparte voor de inlaat), eerder eigenlijk nooit problemen mee gehad. wastegate staat goed afgestelt.

ik heb 5 nieuwe bougie's erin gedraaid, iets beter maar alsnog, niet zoals ik gewend ben (een normale T5 is sneller). andere (zgan) bobine geprobeert gaf geen enkel verschil jammer genoeg

nu is het wel zo dat ik merk op lpg... tot 3.5K toeren is het stotteren, daarna schiet die vooruit.
Hierbij lees ik dat benzine bij hoge toeren (vermogen) dan een handje helpt? *zo niet zeg het even!*

ik neem aan dat de LPG pomp te weinig oplevert of de injectoren te weinig inspuiten.
Bij mijn Vialle LPI systeem zit geen filter mischien helpt ultrasoon reinigen van de injectoren. Dan doe ik gelijk de injectoren van de benzine
Daily: Volvo 855 R blackstone 360.000 km
Project: Volvo 855 T-5 silversand 190.000 km
Project: Volvo 855 T-5 nautic blue pearl 270.000 km

Piet

Het is niet helemaal duidelijk uit het verhaal te halen, maar als hij stottert wat verdwijnt bij hogere toeren bij flink gas geven is het zeer waarschijnlijk de lambdasonde die het begeven heeft.

UserID6342

Citaat van: 850-R op 20-12-2016 23:58:05
verstand van zaken heb ik dirk, gepruts, hartstikke bedankt, fijn van die voor-oordelen van jou! o.a een reden dat ik zo weinig actief ben op het forum!
Het spijt mij als ik je op je tere zieltje schijnbaar heb getrapt

Citaat van: 850-R op 20-12-2016 23:58:05
back on topic: Ik heb 5 witte injectoren op LPG (geen extra/aparte voor de inlaat), eerder eigenlijk nooit problemen mee gehad. wastegate staat goed afgestelt.

ik heb 5 nieuwe bougie's erin gedraaid, iets beter maar alsnog, niet zoals ik gewend ben (een normale T5 is sneller). andere (zgan) bobine geprobeert gaf geen enkel verschil jammer genoeg

nu is het wel zo dat ik merk op lpg... tot 3.5K toeren is het stotteren, daarna schiet die vooruit.
Hierbij lees ik dat benzine bij hoge toeren (vermogen) dan een handje helpt? *zo niet zeg het even!*

ik neem aan dat de LPG pomp te weinig oplevert of de injectoren te weinig inspuiten.
Bij mijn Vialle LPI systeem zit geen filter mischien helpt ultrasoon reinigen van de injectoren. Dan doe ik gelijk de injectoren van de benzine
Echter blijf ik bij mijn punt.... Je zegt er sjoege / verstand van te hebben maar ik lees hier een focus op vooral LPG terwijl hij op benzine ook niet goed loopt.  Zorg eerst dat de auto op benzine goed draait want het LPG systeem volgt de benzine.  Zolang je dit niet eerst oplost, worst even waarmee op te lossen, krijg je het LPG gebeuren niet goed.  Maar dat is een van de eerste lessen in autotechniek......

Dus 'verstand van zaken' in deze gaat niet helemaal op nu.....