Advies gevraagd verbrande klep V70T5 Classic / Prins VSI2 lpg

Gestart door jazzwessem, 20-12-2016 13:01:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

kulk

Citaat van: jazzwessem op 20-12-2016 14:58:11
Citaat van: kulk op 20-12-2016 14:19:54
Zoiets?

https://lh4.googleusercontent.com/-Q-ltlkBZp1s/UfoEseoo5DI/AAAAAAAAAE8/6U6faP2w7Lg/s720/Volvo%2520%25281%2529.jpg

Precies! En een spoor gesmolten metaal op de klepsteel. Nadat het gebeurde rook ik verbrand plastic o.i.d. Bobine is ook defect. Komt je dat bekend voor?

Die stank wel ja, bobine was niks mis mee, die heb ik een tijd daarna preventief vervangen maar had niks met dit probleem te maken.

stefanhuijser



Zo zag de mijne eruit, bij mij volstond het opnieuw inslijpen van de kleppen en vervangen van 2 kleppen.
De rest was nog binnen de toleranties. Verder zijn natuurlijk alle klepseals vervangen.

Dit was het resultaat..



Succes met de reparatie!

Groet Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

jazzwessem

Citaat van: stefanhuijser op 20-12-2016 19:37:17
Zo zag de mijne eruit, bij mij volstond het opnieuw inslijpen van de kleppen en vervangen van 2 kleppen.
De rest was nog binnen de toleranties. Verder zijn natuurlijk alle klepseals vervangen.

Dit was het resultaat..

http://i1177.photobucket.com/albums/x350/stefan850/null_zpsbc8f0762.jpg

Succes met de reparatie!

Groet Stefan

Dankjewel! Ik neem aan alleen de 2 nieuwe kleppen imgeslepen? Geen revisie van de kop, alleen schoongemaakt? Ziet er super uit!
Mini 1000-Mini 1275- Kever- Dodge Dart Swinger Hardtop-Kadett type B 'estate'- Volvo 144GL-Volvo 144DL-Volvo 142-Volvo 242-Volvo 245D6-Volvo 245GL-Volvo 945GL-Volvo 855GLE-Volvo 855T5R-Volvo V70T5 classic

jazzwessem

Citaat van: leons850 link=topic=83177.msg1707417#msg1707417 date=1482246616
Zonder aannames te doen, rijstijl is ook nog van belang. ;)


ABSOLUUT........  ;D Ik zet altijd de stoel zo ver naar achteren dat ik het gaspedaal niet helemaal kan intrappen  :eusa_liar:
Mini 1000-Mini 1275- Kever- Dodge Dart Swinger Hardtop-Kadett type B 'estate'- Volvo 144GL-Volvo 144DL-Volvo 142-Volvo 242-Volvo 245D6-Volvo 245GL-Volvo 945GL-Volvo 855GLE-Volvo 855T5R-Volvo V70T5 classic

stefanhuijser

Alle kleppen zijn er uit geweest en gecontroleerd of ze nog binnen de toleranties vielen, dit aangezien de klepseals toch vervangen moesten worden.

Als ik het me goed herinner zijn er toen alleen twee kleppen en drie (?) geleidebussen vervangen.
De kop is zo mooi schoon omdat hij op mijn verzoek chemisch gereinigd is, dit omdat het oog ook wat wil ;)

Maar het is al even geleden en ik heb geen bon..
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

leons850

Citaat van: jazzwessem op 20-12-2016 21:18:36
Citaat van: leons850 link=topic=83177.msg1707417#msg1707417 date=1482246616
Zonder aannames te doen, rijstijl is ook nog van belang. ;)


ABSOLUUT........  ;D Ik zet altijd de stoel zo ver naar achteren dat ik het gaspedaal niet helemaal kan intrappen  :eusa_liar:

Ik doe dat juist zodat ik gas kan geven. ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

jazzwessem

Citaat van: Ludo op 20-12-2016 17:52:54
Meten = weten.
Het kan zó simpel en snel vastgesteld worden...

Klopt natuurlijk helemaal, vraag me alleen af of de lpg meneer dat dan ook toegeeft als hij het zaakje uitleest.
Mini 1000-Mini 1275- Kever- Dodge Dart Swinger Hardtop-Kadett type B 'estate'- Volvo 144GL-Volvo 144DL-Volvo 142-Volvo 242-Volvo 245D6-Volvo 245GL-Volvo 945GL-Volvo 855GLE-Volvo 855T5R-Volvo V70T5 classic

Vulk

Wat je ook kiest van oplossing: van zodra de auto hersteld is zou ik een AFR-meting laten doen om zeker te weten dat hij niet te arm loopt.

yannickdv

Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

jazzwessem

Mini 1000-Mini 1275- Kever- Dodge Dart Swinger Hardtop-Kadett type B 'estate'- Volvo 144GL-Volvo 144DL-Volvo 142-Volvo 242-Volvo 245D6-Volvo 245GL-Volvo 945GL-Volvo 855GLE-Volvo 855T5R-Volvo V70T5 classic

jazzwessem

En in detail:



Wat vinden jullie van de hoeveelheid aanslag op de kleppen? Blok heeft 264.000 gelopen, waarvan ongeveer 80.000 op LPG

Gr. Roel
Mini 1000-Mini 1275- Kever- Dodge Dart Swinger Hardtop-Kadett type B 'estate'- Volvo 144GL-Volvo 144DL-Volvo 142-Volvo 242-Volvo 245D6-Volvo 245GL-Volvo 945GL-Volvo 855GLE-Volvo 855T5R-Volvo V70T5 classic

V70geRwin

Citaat van: jazzwessem op 20-12-2016 15:25:13
Citaat van: KIM op 20-12-2016 14:20:50

Integendeel. Ik kocht mijn R met 212.000 op de klok en heb er toen LPi in laten bouwen. Begin dit jaar, bij een km stand van 515.000 km, had ik een verbrande klep. Ik heb nooit gebruik gemaakt van flashlube oid. Ik kon wel zien dat alle kleppen behoorlijk diep zaten.

Ik begrijp je reactie niet helemaal........met 'integendeel' bedoel je dat je het niet vreemd vindt dat na 264.000 de hydraulische klepstoters aan het einde van hun regelbereik werken? Ik kan mij dat namelijk niet voorstellen. Lpg ligt er ergens tussen de 80000 en 100000 in.

Citaat van: V70geRwin op 20-12-2016 14:44:56
Als de kop al eraf is en het niet heel erg budget hoeft dan zou ik hele kop doen, lekker inslijpen, nieuwe geleiders wellicht(meten), klepsteelrubbers en keerringen. Uiteraard afhankelijk hoe lang je nog door wil...
Nou........ik rij natuurlijk niet voor niets op lpg  ;).....werk in de zorg.....2 studerende kinderen.... :eusa_doh:

De klepsteelrubbers houden de olie boven in de kop. De kans is groot dat koolafzetting, veroorzaakt door olie die er langs is gelopen, er voor zorgt dat de klep niet niet meer helemaal sluit en dan gaat het hard met de klep, op die plek wordt het lekker heet namelijk...

Vraag gewoon even wat de meerprijs is voor evt geleiders (slijtagedeel dus meten) en nieuwe klepsteelrubbers. Kan je zelf bepalen hoe snel je weer hetzelfde geintje wil hebben met een andere klep  ;)

jazzwessem

Citaat van: V70geRwin op 22-12-2016 15:53:00


De klepsteelrubbers houden de olie boven in de kop. De kans is groot dat koolafzetting, veroorzaakt door olie die er langs is gelopen, er voor zorgt dat de klep niet niet meer helemaal sluit en dan gaat het hard met de klep, op die plek wordt het lekker heet namelijk...

Vraag gewoon even wat de meerprijs is voor evt geleiders (slijtagedeel dus meten) en nieuwe klepsteelrubbers. Kan je zelf bepalen hoe snel je weer hetzelfde geintje wil hebben met een andere klep  ;)

Dank je....heb ik ook gedaan. Er komen nieuwe afdichtingen in, geleiders waren nog binnen de tolerantie.

Gr. Roel
Mini 1000-Mini 1275- Kever- Dodge Dart Swinger Hardtop-Kadett type B 'estate'- Volvo 144GL-Volvo 144DL-Volvo 142-Volvo 242-Volvo 245D6-Volvo 245GL-Volvo 945GL-Volvo 855GLE-Volvo 855T5R-Volvo V70T5 classic

jazzwessem

Citaat van: Vulk op 22-12-2016 15:23:32
Wat je ook kiest van oplossing: van zodra de auto hersteld is zou ik een AFR-meting laten doen om zeker te weten dat hij niet te arm loopt.

Dat was ik ook van plan, maar bedankt dat je het opmerkt! Een te arm mengsel is vrijwel zeker de oorzaak van deze kapotte klep. :'(
Mini 1000-Mini 1275- Kever- Dodge Dart Swinger Hardtop-Kadett type B 'estate'- Volvo 144GL-Volvo 144DL-Volvo 142-Volvo 242-Volvo 245D6-Volvo 245GL-Volvo 945GL-Volvo 855GLE-Volvo 855T5R-Volvo V70T5 classic

Piet

Dat denk ik ook, met de koolaanslag valt het nl. nogal mee