Handrembocht

Gestart door Derks, 26-04-2005 19:31:49

Vorige topic - Volgende topic

Derks

Ben niet zo'n heel sportieve rijder, maar wil toch altijd eens een handrembochtje proberen.

Maar hoe pak je dat het beste aan?? maw wat is de techniek?

En niet onbelangrijk,,,, kan de auto het aan?

Het kan me namelijk best voorstellen dat als ik die 1600 kilo staal onderwerp aan wat zijdelingse G-krachten, er wel eens iets kan sneuvelen aan de auto.

gr derks

baxie

Handrembochtje kan bij een hoop auto's prima als de handrem b.v. in de klauw verwerkt zit. Bij een volvo zou ik dit niet doen! Volgens mij trek je de hele zooi kapot van binnen!

thuur

Idd is Volvo niet het merk om dit regelmatig bij te doen :-\

De techniek in een notedop:
- ALTIJD HET KNOPJE INGEDRUKT HOUDEN
- Handrem met een ruk omhoog trekken en tegelijk het stuur ca. 90 graden draaien
- Handrem meteen loslaten en stuur draaien naar de richting waar de neus van de auto heen moet
- Veel oefenen ;)

Gr 8)

Duell

Vooral leuk als het spekglad is. En je veel ruimte hebt ;D

thuur

Dus begin op een open veld als het goed gevroren heeft ;)

Gr 8)

Derks

Citaat van: thuur op 27-04-2005 17:00:58

Gr 8)

hmmm, dan moet ik bijna een half jaar wachten. ;)

en wie heeft het hier daadwerkelijk met een station geprobeerd?

gr derks

Entuscan

Ik zou het toch niet doen voor de lol.

Een paar meetings terug met een achteruitrij/parkeerproef weet ik een C70 die zo'n handrem bocht nam, na de bocht bleeft je de handrem toch nog een tijdje piepen/schuren bij het wegrijden.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

HaRdCoRe-WeZ

Gewoon een grote parkeerplaats opzoeken als het regent. Gangetje van 40-50 aanhouden, snel een tik naar links aan het stuur, vervolgens gelijk handrem aantrekken en naar rechts sturen. Net voor je snelheid echt afneemt handrem los. Het is wel leuk om een x te doen, maar niet echt iets om elk weekend uit te voeren.

elianmars

Ik zie er nou niet echt het nut van in..... ::) :P :P ;)

Ingrid

Citaat van: thuur op 27-04-2005 17:00:58
Gr 8)

Cursusje Drift Control van Bleekemolens... beetje duur alleen en ook wel voor de echte racers, misschien toch maar niet...
Volvo is a girls best friend...

Johann

Niet doen. Je breekt de remschoenen af. De Volvo handrem is al slap genoeg.

De Volvo 2004+ R is het enige model waar je de handrem op die manier mag gebruiken.

Derks

Citaat van: elianmars op 28-04-2005 00:00:12
Ik zie er nou niet echt het nut van in..... ::) :P :P ;)

Dat hoeft ook niet, ik doe al genoeg nuttige dingen op een dag ;)

Ik vind het wel leuk om de auto beter te leren kennen, wat kan die allemaal?
Hard optrekken en bochtjes nemen kennen we nu wel.
Een handrembochtje leek me wel een leuke afwisseling, tenzij het duidelijk wordt dat je zo iets nu juist niet met een V70 moet doen.

CiteerDe Volvo 2004+ R is het enige model waar je de handrem op die manier mag gebruiken

Wat is hier dan zo anders aan?????

gr Derks

Johann

Citaat van: Derks op 28-04-2005 18:14:19Wat is hier dan zo anders aan?????

gr Derks

Weet ik niet.. De handrem op zich is net zo sjips als die van de 850.. Ik haal geen "volle" handrem tussen de beurten.

BenC70ES

Citaat van: Entuscan op 27-04-2005 18:06:21
Een paar meetings terug met een achteruitrij/parkeerproef weet ik een C70 die zo'n handrem bocht nam, na de bocht bleeft je de handrem toch nog een tijdje piepen/schuren bij het wegrijden.

Had hij ervoor ook al... 't rare is dat als je dan zachtjes remt (dus met gewone remmen) 't weg is...

Dat piepje is trouwens echt miniem...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

TTT242

't was anders wel spektakel.....we kregen echt waar voor het bibberen in de kou op de nachtelijke behendigheidsrit ;D. Ik rem nogal veel met de handrem om zo de gewone rem niet te gebruiken, maar als ik die optrek gaat dat met een "kloenk" en dan pakken ze pas. Als je de handrem veel gebruikt tijdens het rijden, moet je hem om de 5000km bijstellen...anders pakt ie niet meer. Nee, de handrem van de Volvo's is niet gemaakt om mee te spelen :-\
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire