Zelf catback vervangen

Gestart door Woger, 20-12-2016 20:46:29

Vorige topic - Volgende topic

Woger

Ik wil binnenkort (voorjaar) mijn uitlaat vanaf de cat gaan vervangen door een nieuwe simons.  Nou heb ik daar wat vraagjes over die ik niet zo snel kan vinden:
- Is er nog een forumsponsor die uitlaten (Simons) levert en monteert?
- Is het zelf vervangen van de oude uitlaat moeilijk?
- Zijn er nog speciale gereedschappen nodig?
- Kan het zonder een brug?

Luz

Als je het deel van de uitlaat vanaf de cat wil vervangen adviseer ik je om dat op de brug te doen. Ik heb het zelf op de grond gedaan. Met veel getier en gevloek 6 uur bezig geweest.
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

razorx

Een uitlaat vervangen is niet moeilijk en kan zonder brug.
Maar als je toch een stevig bedrag uit gaat geven, waarom niet in een hobbygarage met brug? Werkt zo veel fijner.

Over Simons zijn de meningen verdeeld. Het geluid is niet ieders ding. Waarom geen Ferrita?

Woger

Zit hier een hobby garage in de buurt. Moet daar toch dan maar een keer langs gaan. Hoe lang doe je er ongeveer over met een brug? De huidige catback is nog origineel (2000) dus hier en daar aardig geroest denk ik.

Simons was na een paar keer op en neer mailen met Jelmar de uiteindelijke keuze. Helaas lijkt zijn bedrijf niet meer te bestaan. :-\
Maar ik zal ook nog eens kijken naar Ferrita.

razorx

Onder de auto doe ik er al snel twee uur over incl. richten.
Toen ik ontdekte hoe goedkoop hobby garages zijn en na het ongeluk van Dirk besloot ik noot meer moeilijk te doen als het niet hoeft. ;)

peteRRR

Je kan ook nog een mm,tje pasta aanbrengen op de inschuif delen van de uitlaat,...gewoon
om het pot-dicht achter te laten ;)

http://www.oliehandel.nl/product/uitlaatpasta-87803

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

stefanhuijser

Als je een brug kunt huren zou ik dat zeker doen!

Ik ben afgelopen week 2,5 uur bezig geweest met het vervangen van een koppeling in het middendeel van de uitlaat van een Skoda.
En inderdaad ook met een hoop gevloek en getier ;)

Groet Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Woger

Wat bedoel je met "richten"? De garage hier kost 15€ per uur inclusief gebruik van materiaal en verbruiksmaterialen. Zou daar ook de pasta bij zitten?

razorx

Ach je wilt de uitlaat ook een beetje netjes en recht ophangen. Die pasta moet je zelf kopen al is die als alles goed past niet nodig. Vind ik ;).

UserID6342

Die pasta moet je meteen vergeten want zijn Kwikfit en beunhaas methodes en heb je totaal niet nodig !  De catback is goed te monteren met een goede krik en assteunen, maar het is even wat geklungel om het deel er goed onderuit / er weer onder te krijgen.  Een brug werkt idd handiger.

peteRRR

Zou die pasta niet vergeten ;D

Overgangen mogen best afgesloten worden van het weer voor de komende jaren,...het zal ook niet
helpen om af te dichten als je de uitlaat verkeerd monteert als er een lek zou zijn.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

UserID6342

Nogmaals dat zijn beunhaas en Kwikfit methodes, de pasta heb je niet nodig als je de uitlaat op de juiste manier bevestigd. Welke uitlaat dan ook. De enigste merken waarbij je Permagum moet (!) gebruiken bij de U-klemmen zijn Citroën en Renault/Peugeot.

spijky

Een goed passende uitlaat heeft geen pasta nodig.

Ik heb een rvs middendemper van Fox.
Eindstuk zelf gemaakt.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige