Geen ontsteking meer (opgelost)

Gestart door Loet, 22-12-2016 11:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Loet

Beste mensen,

Sinds gisteren geeft mijn 850 geen vonk meer. Op advies van de ANWB de bobine (plus stekker met elektronica = een geheel) vervangen. Helaas, dat geeft geen resultaat. Waar moet ik nu gaan zoeken?

Alvast heel erg bedankt voor de gouden tip. Anders ben ik op de tast aan het vervangen....

Groet,
Loet

leons850

Als je nokkenassensor en/of krukassensor geen signaal geeft dan heb je geen vonk.
Hoe is je rotor en verdeler?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Loet

De stroomverdeler en de rotor zien er goed uit. Ik heb geen reden om het daar te zoeken. De nokkenas- en krukassensor ga ik na je antwoord bestellen. Daar dacht ik ook aan. Als ik de (stroom)weg terug volg, kom ik daar toch als eerste uit. Bedankt voor je snelle antwoord.  :eusa_clap:

Ik zal zeker laten weten waar de oorzaak lag....

leons850

Meet even de weerstand van beide sensoren, misschien hoef je er maar 1 te bestellen.
Ik heb om die reden trouwens beide sensoren standaard in de auto liggen.
de nokkenas sensor is al bijna een half miljoen km oud dus die zal vast wel een keer gaan. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Loet

Hoi Leon,

Ik vervang eerst de goedkoopste. Helpt dat niet, dan ook de duurdere maar. Dan is alles maar vervangen. De bobine gaat terug, dus dat scheelt weer. Morgen wordt de boel bezorgd.

Groet !!

leons850

Dat kan natuurlijk ook, laat even weten welke het was inderdaad.

Vulk

Citaat van: leons850 op 22-12-2016 11:52:24
Meet even de weerstand van beide sensoren, misschien hoef je er maar 1 te bestellen.
Ik heb om die reden trouwens beide sensoren standaard in de auto liggen.
de nokkenas sensor is al bijna een half miljoen km oud dus die zal vast wel een keer gaan. ;)

Nokkenas sensor zie ik wel eens voorbij komen, maar de krukassensor zie ik haast nooit voorbij komen als dader?
Is origineel ook een Bosch sensor of toch Hella?

Loet

Hoi,

Mijn garageman verving de krukaspositiesensor en toen deed ie het weer.
Bedankt voor alle reacties.

Groet,
Loet

Loet

Toch nog een vraag. Wordt een krukassensor domweg vervangen of moet die ook afgesteld worden? De motor loopt lekker, maar het starten duurt iets langer. Bedankt.  :eusa_think:

classicT5

Valt niets aan af te stellen, geeft alleen maar een puls signaal.

Loet

Dat dacht en hoopte ik al. Bedankt!  :eusa_clap: