Groupbuy; upgrade koelpakket Alu intercooler + Alu radiateur.

Gestart door V70R^2, 23-12-2016 14:36:25

Vorige topic - Volgende topic

V70R^2

Hallo mede 850 liefhebbers!!!

Onlangs kon ik een partij oude Do88 intercoolers overnemen voor een schappelijk prijsje, in eerste instantie voor vrienden van mij gekocht, een enkele bleef over en heb ik op het forum aangeboden. Mijn inbox stroomde vol en helaas kon ik niet iedereen gelukkig maken.

Dat, tezamen met het feit dat wij eigenlijk ook wel een aluminium radiateur wilde hebben welke van betere kwaliteit zou zijn en meer koelcapaciteiten zou bieden ben ik op zoek gegaan naar een voordeliger alternatief dan een wel bekende waar je voor intercooler en radiateur een ruime 800 euro kwijt bent...

De zoektocht begon, en de zoektocht is succesvol geweest. Een Europese leverancier van aftermarket intercoolers en radiateurs is gevonden, die heeft mij in contact gebracht met de fabriek.

De eis was dat deze voor alle types gebruikt kon worden, dit is het resultaat:

En het aansluitmateriaal voor de warmtewisselaars:

Op mijn verzoek gaan zij nu 3 soorten radiateurs produceren (automaat, handbak en zonder oliekoelers/warmtewisselaars) alsmede een exacte kopie van het vorige model D088 intercooler!

Ik heb voor de vriendengroep er 7 besteld om te kijken hoe de kwaliteit was, en ik moet zeggen, ik ben onder de indruk! Wij zijn er blij mee  ;D

Hier het pakket welke dus voor alle types 850/S70/S70/C70 gebruikt kan worden, zowel de eerste als het laatste ME7 type waarbij het slangetje van het expansievat naar de radiateur loopt ipv het thermostaathuis.

Uiteraard past het pakket met de condensor zodat de airco behouden kan blijven.

Voordelen:
Snellere gasreactie; minder weerstand in het luchtinlaattraject.
Meer vermogen; betere laadluchtkoeling.
Meer koelcapaciteit van de koelvloeistof; geen risico's tot oververhitting  in de bergen, op het circuit of met een zware aanhanger.
Zeer duurzaam ontwerp, nooit meer lekkages langs die slecht ontworpen/goedkope kunststof aansluiting.

Radiateur is zoals gezegd custom made, voor alsnog dus nergens anders leverbaar, productie neemt dus wel even tijd in beslag, tezamen met verzending kan het een week of 6 duren.

Goed, ik ben bereid bij voldoende animo het contact met de fabriek voort te zetten en de levering/bestelling te verzorgen.

De afgesproken prijs welke ik heb kunnen onderhandelen is als volgt,

Compleet koelpakket, radiateur + intercooler + aansluitmateriaal is bij afname van 5 stuks slechts 505 euro  :)

Wanneer er echt veel animo is en er 10 pakketten of meer worden besteld zakt de prijs nog verder en komen we op slechts 490 euro voor deze geweldige upgrade  :D

Uiteraard voorzien van 1 jaar garantie.

Enthousiast? Ik ben benieuwd of we 5 gegadigden krijgen :) wanneer we compleet zijn, en het bedrag door allen is overgemaakt zal ik de boel betalen en bestellen, middels dit topic zal ik jullie uiteraard op de hoogte houden van de vorderingen.

Laten we eens een lijstje maken, en geef aan welke variant je wilt hebben (handbak, automaat of zonder warmtewisselaars):

1:

2:

3:

4:

5:

Ik ben benieuwd,

Vriendelijke groet,
Adriaan.

BBS

Mooie actie Adriaan :eusa_clap: :eusa_clap:
Is er echter ook een mogelijkheid om te kiezen voor alleen een intercooler?
De radiateur die ik heb is net krap aan een jaar oud, en om die nou te gaan vervangen :eusa_think:
Volvoloos....

UserID6342

Als er eentje alleen een intercooler wilt, wilt de ander misschien wel de alu radiateur ?

V70R^2

Wat dirk zegt, het pakket bied het voordeel. Maar in principe kan het wel, als er enkel interesse is in een radiateur of intercooler kan dat los besteld worden, mooiste is natuurlijk samen. Als de afname maar groot genoeg is drukt dat de prijs wel

Intercooler zal iets voordeliger uitpakken dan een losse radiateur. Een exacte prijs blijf ik je verschuldigd, ik ga hier achteraan.

Wanneer ik weet hoeveel mensen interesse hebben en wat er besteld gaat worden kan ik een exacte scherpe prijs geven.

Ik schrijf je op :)

1: BBS, intercooler.

V70R^2

Kan op slot,

Meer dan genoeg animo, maar dan buiten het forum om of via Pb's.