Geen pollenfilter

Gestart door elti, 27-04-2005 00:19:56

Vorige topic - Volgende topic

elti

Heb vandaag mijn 95-er Estate 2,5 20V in onderhoud gehad bij een vakgarage. Volgens de garage zit er geen pollenfilter in. Heb inderdaad bij eerder onderhoud bij de Volvo-dealer nooit een filter op de rekening gehad. Klopt dit?

groet Leen 8)

thuur

Pollenfilter was niet standaard bij alle modellen. Wel gemakkelijk zelf erin te zetten. Naar de sloop bellen en vragen voor een houder (one size fits all). Filter kost iets van 12-15 euro.

Ik had de laatste bij Marans, die kwam uit een S70 ;D

Gr 8)

elti

Citaat van: thuur op 27-04-2005 00:50:23
Pollenfilter was niet standaard bij alle modellen. Wel gemakkelijk zelf erin te zetten. Naar de sloop bellen en vragen voor een houder (one size fits all). Filter kost iets van 12-15 euro.

Ik had de laatste bij Marans, die kwam uit een S70 ;D

Gr 8)

We gaan op zoek! Bedankt.
8)

elianmars

Ik heb een tijdje geleden zo'n filter aangeschaft. Blijkt er niet eens een houder op onze T-5 te zitten......
Ik kom nog wel een keer zo'n ding tegen. Zolang ligt 't filter nu gewoon "los" op de ingang.
Niet normaal hoe zwart dat ding is na vier weken.......... :o :o

Christiaan

Citaat van: elianmars op 28-04-2005 00:34:47

Niet normaal hoe zwart dat ding is na vier weken.......... :o :o

Pas maar op met het vervangen na verloop van tijd!
Van al die viezigheid kun je doodziek worden!!
Zijn in Engeland al een paar gevallen van geweest.
Christiaan

johan283

Waar zit dat filter dan? Ik heb laatst gezocht maar niks gevonden. Ik heb gekeken bij de bijrijders kant daar zit een filterloze ingang??

Hoort daar het pollen filter/interieur filter te zitten?

johan283

Ludo,

Zat iktoch aan de goeie kant te kijken. Ik had een filtertje gekregen maar da's toch anders dan die op het fotootje. Een keer een ander kopen...

konniekip

even de zoekfunctie gebruiken, ik heb een complete handleiding geschreven:

http://www.volvo850forum.com/index.php?board=27;subid=12;subid2=27;subid3=Techniek Algemeen;action=display;threadid=4288

855-Champagne

Het filter op de foto bestaat niet meer er is een modificatie geweest waar bij je een andere onderbak krijgt met een 4kant filter (een witte)