Afgebroken vacuümleiding brandstofdrukregelaar

Gestart door Sbv, 26-12-2016 21:03:19

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Goedenavond,

Vanmiddag was ik even met de S70 bezig en met de vacuumleidingen en brandstofleidingen achter het blok. Helaas brak 1 leidinkje los welke tussen brandstofdrukregelaar(?) en een dunne vancuumleiding zit(leiding die onder de dikke waterbuis zit aan achterzijde van blok)

Kan dit erg kwaad ? Is hier een fix voor afgezien van compleet vervangen ?

Ik zat zelf te denken om uiteinde eraf te halen en daar de vacuumslang op te zetten.

Hier ander aanzicht en dan gaat het om de rechter aansluiting waar hier dus een schroef in zit. Dat stukje is bij mij afgebroken
Plaatje van Yits geleend

UserID6342

Makkelijkste en goedkoopste oplossing is een paar meter zwarte siliconenslang van 4 mm en die laat je dan aan de rechterkant van de motor omhoog komen vanaf de drukregelaar langs de benzineleiding, onder het kapje van de injectierail door en sluit je aan op het kerstboompje.  Metalen leidinkje kun je dan verder gewoon vergeten en laten zitten.

Hetzelfde probleem heb je ook als je een 4.3 motor in een x70 bouwt overigens en zo los ik het altijd op.

Sbv

bij mij is dus het pijpje afgebroken waar de vaccumslang op zit. Kan ik gewoon laatste stukje afzagen en er dan een nieuwe vaccumslang opzetten ? het is dan wel een iets afwijkende diameter
pijpje weer vastlijmen kan ik proberen

mocht iemand nog zo een ding hebben liggen is dat ook goed an is het ook opgelost

UserID6342

Je kunt er idd een dikkere siliconen slang overheen schuiven voor de time being, maar je zult dan met een verloop moeten werken naar die 4 mm slang toe die op de kerstboom komt.... Lijmen zou ik zelf niet doen overigens. Maar als noodoplossing moet dat met een andere slang wel even lukken, totdat je een andere koppeling hebt.

Het plaatje in Vida is niet echt duidelijk qua nummers, maar volgens mij heb je of de 9125677 nodig, of de 9179215

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 27-12-2016 07:19:29
Je kunt er idd een dikkere siliconen slang overheen schuiven voor de time being, maar je zult dan met een verloop moeten werken naar die 4 mm slang toe die op de kerstboom komt.... Lijmen zou ik zelf niet doen overigens. Maar als noodoplossing moet dat met een andere slang wel even lukken, totdat je een andere koppeling hebt.

Het plaatje in Vida is niet echt duidelijk qua nummers, maar volgens mij heb je of de 9125677 nodig, of de 9179215
Thnx,

Ik kwam zelf op 9125677 uit in Vida al is het niet echt duidelijk.

Even een zoekopdracht uitzetten

KIM

Ik hoop dat je er een beetje aan kunt komen. De XC (die een andere heeft vanwege ME7) drukregelaar heb ik een half jaar op moeten wachten....

Sbv

Citaat van: KIM op 27-12-2016 09:48:26
Ik hoop dat je er een beetje aan kunt komen. De XC (die een andere heeft vanwege ME7) drukregelaar heb ik een half jaar op moeten wachten....
Moet uit Classic parts komen en is besteld. Zal morgen even een tijdelijke fix maken