ELM327 WiFi, 850R obd2 compliant ?

Gestart door MatthewRM, 20-12-2016 22:29:06

Vorige topic - Volgende topic

MatthewRM

Ik heb van de week mijn OBD2 mini ELM327 WiFi interface adapter (jaja) binnengekregen. Besteld bij bol.com na een beetje research gedaan te hebben op het www. Heb ook gelijk de betaalde app dashcommand gedownload. Voor de duidelijkheid ik met een Apple gebruiker  ;) .

Ik krijg het echter niet voor elkaar om de app, of welke app dan ook (gratis), te connecten met mijn 850R uit '96. Kan het zijn dat mijn R deze OBD2 functie niet ondersteund? Ik lees een aantal topics over de Bluetooth variant welke wel schijnt te werken. Echter zijn deze enkel voor de Android/Windows gebruikers en werken dus niet met iOS.

Mocht dit apparaatje niet blijken te werken stuur ik m deze week nog terug. Ik zie ook Vida, dice, volfcr etc. voorbij komen, alleen denk ik dat dit overkill is aangezien ik alleen de basics wil weten. Op het moment voornamelijk pk/koppel en de foutcodes. Zijn er nog goede alternatieven waarmee je live kunt loggen ?

Gr

Matthijs

Mic

Is het wel gelukt om een andere auto uit te lezen? Ik heb de bol.com elm327 ook en ik kreeg geen connectie met de passat via de iPhone en wel met de windows phone dus ik zou ook even een andere auto proberen.

Groeten Michiel
Volvo 850 T-5R '95 DOP LPi (daily)
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - geschorst (circuitmonstertje wanneer ik weer eens tijd heb)
Honda VT500FT Ascot '85

V70 classic

Destijds met de 55 euro dashcommand werkte t goed.
Ik gebruikte een aaifoon 4

Toen ik laats even wat wilde controlleren kreeg ik t niet aan de praat.
Dit was met de inmiddels gratis versie en een foon 6
Zelfde kiwi zelfde auto.

Inmiddels is de 6 totall en heb ik de app terug op een 4 staan.
Ik zou eens kunnen kijken of t nu weer wel werkt.

Groet
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

KIM

Kans is groot dat de adapter naar pen 7 in je OBD connector kijkt. Daar komt geen diagnosesignaal van motronic op binnen; dat komt binnen op pen 4.
De EOBD van de R voldoet niet helemaal aan de standaard waarbij de diagnoselijnen van alle systemen zijn gekoppeld aan pen 7.

cornelis-b

Ik heb een ELM mini BT adapter uit China voor net geen 4 euroincl. verzenden en dat ding doet het prima met TorquePro, DashCommand en diverse andere app's.

Ik zou hem terug sturen en zo'n ding in China bestellen en dan geen WIFI maar een BT nemen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

MatthewRM

Citaat van: cornelis-b op 21-12-2016 10:35:30
Ik heb een ELM mini BT adapter uit China voor net geen 4 euroincl. verzenden en dat ding doet het prima met TorquePro, DashCommand en diverse andere app's.

Ik zou hem terug sturen en zo'n ding in China bestellen en dan geen WIFI maar een BT nemen.

Gaat niet werken daar ik een iPhone heb...

Citaat van: KIM op 21-12-2016 08:55:08
Kans is groot dat de adapter naar pen 7 in je OBD connector kijkt. Daar komt geen diagnosesignaal van motronic op binnen; dat komt binnen op pen 4.
De EOBD van de R voldoet niet helemaal aan de standaard waarbij de diagnoselijnen van alle systemen zijn gekoppeld aan pen 7.

Heb ik idd ook iets over voorbij zien komen op dit forum. Kan ik dit zelf omzetten of kan dat enkel bij de kabelversie ? De OBD aansluiting zelf ombouwen moet ik niet willen..

KIM

Je zou er een adapterkabel tussen kunnen maken. Aan elkaar knopen in de OBD stekker is geen goed idee; het zit niet voor niets op een andere pen...

razorx

Werkt niet op een 850. Helaas.

Op een 850: VAG-KKL kabel
Op een 70classic en nieuwer: ELM ;)

MatthewRM

Citaat van: razorx op 21-12-2016 12:50:45

Check, stuur ik mijn WiFi dongel terug en bestel ik zo'n kabel. Welk programma raden jullie aan en is deze dan ook compatible met iOS (Macbook) ?

S. Brouwer

Zijn de eerste serie s70's overgangsmodellen?
Ik heb een 97er staan die met mijn elm niet is uit te lezen.
(werkt wel in mn s60)

Is hier nog iets aan te veranderen zodat dit wel mogelijk is?
Met vol fcr werkt het trouwens wel.

Ries van de Zilverschuit

Ik lees de boel met zo'n dongle en Torque Pro gewoon uit. En mijn auto is van april 1997. En kan ook in de bleutooth verbinding zitten. Bij mijn oude telefoon moet is hem vaak opnieuw aan en uitzetten.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

razorx

Citaat van: S. Brouwer op 21-12-2016 22:50:41
Zijn de eerste serie s70's overgangsmodellen?
Ik heb een 97er staan die met mijn elm niet is uit te lezen.
(werkt wel in mn s60)

Is hier nog iets aan te veranderen zodat dit wel mogelijk is?
Met vol fcr werkt het trouwens wel.

Als ik het zo lees heb je inderdaad een overgangsmodel.