V70R Saffron (LPi) wil niet meer starten

Gestart door johan1989, 31-12-2016 11:42:48

Vorige topic - Volgende topic

johan1989

In de LPG rubriek heb ik een probleem gepost, maar het is nu een algemeen benzinemotorprobleem geworden. Dus voortzetting van dat topic alhier.

Samenvatting, viel regelmatig uit zonder enige logica. Soms 3 weken niet, soms om de 10 minuten.
Start ondertussen helemaal niet meer.

Citaat van: johan1989 op 30-12-2016 18:23:54
[...]
Ondertussen start de auto helemaal niet meer.
Na forumtips is het LPi onderbreekrelais vervangen.
In overleg met Verdampere is de LPi stekker eraf genomen, het LPG systeem zou daarmee volledig buiten werking zijn. Dit verhielp het probleem niet.
Met Sandor is de nokkenassensor en de krukassensor vervangen, geen soelaas.
Er is volop brandstofdruk.
Ook met remmenreiniger recht in de aanzuiging gesloten, geen starten.

Er is vonk. Die is niet heel krachtig, dus we gaan nu de rotor en verdeler vervangen, maar daar verwachten we eigenlijk ook niet echt iets van..

Rotor is gewisseld (verdeler is niet oud), bobine is gewisseld, antennering gewisseld, reservesleutel is geprobeerd.
Hij probeert het op 1 cilinder lijkt. Liep net 20 30 seconden redelijk, maar viel weer uit.
Alle zekeringen zijn nagekeken. Accu kwartier los om evt. iets te resetten.

WAT kan hier aan de hand zijn. Alle hulp is welkom uiteraard.

Groet namens Arjan

innocenti

Misschien moet je dieper zoeken en zit t in de Ecu net als toen bij Bouke.

Bouke

Relais 103 al gewisseld of zekering nr 6 vv?

johan1989

SB T-5R

Het lijkt er vooralsnog op dat ie niet voldoende brandstof krijgt.
Er is nu geen raildruk te meten met starten, dus daar eerst maar even verder zoeken.

johan1989

Citaat van: SB T5-R op 31-12-2016 14:00:39
Er is nu geen raildruk te meten met starten, dus daar eerst maar even verder zoeken.

Hij mikt er nu voor de zekeregeit 10L extra benzine in :)
Maar hij heeft nu veel meer druk dan dat hij had met de oude pomp en startte toen ook, dus dat hij niet voldoende benzine krijgt lijkt mij zeer onlogisch.
Supertof dat je per app ook meedenkt trouwens!

SB T-5R

Citaat van: johan1989 op 31-12-2016 14:04:49
Citaat van: SB T5-R op 31-12-2016 14:00:39

Hij mikt er nu voor de zekeregeit 10L extra benzine in :)
Maar hij heeft nu veel meer druk dan dat hij had met de oude pomp en startte toen ook, dus dat hij niet voldoende benzine krijgt lijkt mij zeer onlogisch.
Supertof dat je per app ook meedenkt trouwens!

Ik zie net een plaatje van 2,1 bar raildruk bij een draaiende motor. En die gaat ook niet misschien richting de 3 bar als je gas geeft.
Dat lijkt me echt te weinig.

vincen tdi

massakabels in orde ?
accu los reset je hem toch niet echt mee ?
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

johan1989

Citaat van: SB T5-R op 31-12-2016 14:19:58
Ik zie net een plaatje van 2,1 bar raildruk bij een draaiende motor. En die gaat ook niet misschien richting de 3 bar als je gas geeft.
Dat lijkt me echt te weinig.

Oef, da's aan de krappe kant. Maar wel motor weer draaiend (zei het op een paar poten minder en niet van harte).
"Hij doet t
Ongelofelijk
Weer niets gevonden
En hij doet t weer"
Hij nu alle eigen delen weer terugschroeven in de hoop dat hij daar een betere loop van krijgt, en dan ff doorwerken dat hij op LPG gaat schakelen.

Grote benieuwd..

peteRRR

Misschien voor de zekerheid 103 doorlussen,...simpel ook even naar de bougies kijken en/of alle kabels.

Ik had een tijdje geleden originele Volvo bougies die waren ingescheurd op het porselijn.
Geen foutcodes meer?

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

johan1989

Citaat van: peteRRR op 31-12-2016 14:43:25
Misschien voor de zekerheid 103 doorlussen,...simpel ook even naar de bougies kijken en/of alle kabels.

Ik had een tijdje geleden originele Volvo bougies die waren ingescheurd op het porselijn.
Geen foutcodes meer?

Relais 103 is een maand terug vervangen voor een nieuwe.
Er zijn ook nieuwe bougies geplaatst gisteren.

KIM

Is dit de AWD waar je al eerder mee bezig bent geweest?
In dat geval zou ik eens goed kijken naar de pomp / ejecteurpomp combi. Die hebben mij bij de XC aardige hoofdbrekens gekost. Onvoldoende druk bij benzine zorgt ook voor het niet willen lopen op LPG.
Ik heb de tank uitgebouwd om te zorgen dat het spul weer ging werken.
In mijn blog is er er het nodige over terug te vinden.

SB T-5R

Citaat van: KIM op 31-12-2016 14:48:10
Is dit de AWD waar je al eerder mee bezig bent geweest?
In dat geval zou ik eens goed kijken naar de pomp / ejecteurpomp combi. Die hebben mij bij de XC aardige hoofdbrekens gekost. Onvoldoende druk bij benzine zorgt ook voor het niet willen lopen op LPG.
Ik heb de tank uitgebouwd om te zorgen dat het spul weer ging werken.
In mijn blog is er er het nodige over terug te vinden.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,47285.msg1630429.html#msg1630429

Deze  ;D