Shocking!!!

Gestart door widebody, 02-01-2017 20:41:23

Vorige topic - Volgende topic

Woger

Wat mij betreft mogen de boetes nog hoger. Met name de aso boetes. Mooist zou het zwitserse systeem zijn, waarbij je een boete krijgt naar inkomen. (http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/07/zwitserse-snelheidsduivel-krijgt-boete-van-201-590-euro)

Ik vind wel dat de politie zich dan gewoon aan de regels moet houden en niet per persoon de regels wel of niet moet hanteren.

UserID6342

leons850

Citaat van: Woger op 03-01-2017 11:23:26
Wat mij betreft mogen de boetes nog hoger. Met name de aso boetes. Mooist zou het zwitserse systeem zijn, waarbij je een boete krijgt naar inkomen. (http://www.autoblog.nl/archive/2010/01/07/zwitserse-snelheidsduivel-krijgt-boete-van-201-590-euro)

Ik vind wel dat de politie zich dan gewoon aan de regels moet houden en niet per persoon de regels wel of niet moet hanteren.

Helaas is aso ook best wel eens een relatief begrip.
Je kunt de mensen die vertraging veroorzaken ook als aso zien, kost bakken met geld.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Woger

Citaat van: leons850 op 03-01-2017 11:31:44

Je kunt de mensen die vertraging veroorzaken ook als aso zien, kost bakken met geld.

Klopt, maar links rijden staat volgens mij ook in de top 5 of top 10 van de meest voorkomende irritaties. En als je iemand irriteert is dat volgens mij aso   :)

Maar even een vervolg vraag hier op: Als ik 120km/h rij in een 120km traject op de linker baan. Er komt van achteren een auto met 140km/h. Moet ik dan naar rechts om hem voorbij te laten of moet ik mijn burgerplicht doen en hem beletten de wet te overtreden, dus gewoon links blijven rijden?  :eusa_think:

leons850

Citaat van: Woger op 03-01-2017 11:51:23

Klopt, maar links rijden staat volgens mij ook in de top 5 of top 10 van de meest voorkomende irritaties. En als je iemand irriteert is dat volgens mij aso   :)

Maar even een vervolg vraag hier op: Als ik 120km/h rij in een 120km traject op de linker baan. Er komt van achteren een auto met 140km/h. Moet ik dan naar rechts om hem voorbij te laten of moet ik mijn burgerplicht doen en hem beletten de wet te overtreden, dus gewoon links blijven rijden?  :eusa_think:

Je moet naar rechts als je kan, al rijdt die ander 200.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Woger

Citaat van: leons850 op 03-01-2017 11:55:01

Mja, aan de andere kant, ben je getuige van een overtreding en maak je het mogelijk of help je zelfs deze overtreding te begaan, waardoor je zelf ook in overtreding bent en (theoretisch) vervolgd kan worden.

leons850

Citaat van: Woger op 03-01-2017 12:10:30
Citaat van: leons850 op 03-01-2017 11:55:01

Mja, aan de andere kant, ben je getuige van een overtreding en maak je het mogelijk of help je zelfs deze overtreding te begaan, waardoor je zelf ook in overtreding bent en (theoretisch) vervolgd kan worden.

Ik was misschien wat kort, bedoelde het niet zo.
Maar dan denk ik dat je naar rechts moet gaan, en z'n kenteken moet onthouden, vervolgens ergens stoppen om het te noteren, of het politie informatie nummer bellen.
Nu ben je eigen rechter aan 't spelen, en onnodig links aan 't rijden. Dat zal uiteindelijk duurder uit vallen.

Ik ben ook niet heilig hoor begrijp mij niet verkeer, ik duik ook niet in elk gaatje naar rechts.
Echter kijk ik wel veel in mijn spiegels (mompelt iets over van achteren aangereden met de motor tijdens examen). Hierdoor zie ik ze meestal wel aankomen en ga ik er toch gewoon voor naar rechts. Dat iemand harder wil rijden is zijn keuze.

Aan de andere kant, als ik links rijd en ik ben aan het wachten op een linksplakker die minder dan de max toegestane snelheid rijdt en je komt aanvliegen om vervolgens op m'n bumper te gaan zitten, dan ben ik minder coulant. (is ook eigen rechter speler I know).

Alles is ook zo relatief he. ;)

Woger

Eens,
Ik heb daar toevallig over zitten na denken afgelopen weekend. Ik was daarvoor op een 120km/h traject aan het inhalen en van achteren kwam een auto met hoge snelheid (hoger dan ik eerst dacht) op me af. Ik dacht de volgende auto nog te kunnen inhalen, maar de auto wilde blijkbaar niet terug naar 120km/h en knipperde een keer met groot licht om vervolgens met 150km/h rechts in te halen en mij te snijden zodat ie niet achter op de rechts rijdende auto zou rijden. Bleek ook nog eens een belg te zijn en ik vind dat als je ergens op bezoek bent, je daar netjes hoort te gedragen.

elianmars

Citaat van: Woger op 03-01-2017 11:51:23

Klopt, maar links rijden staat volgens mij ook in de top 5 of top 10 van de meest voorkomende irritaties. En als je iemand irriteert is dat volgens mij aso   :)

Maar even een vervolg vraag hier op: Als ik 120km/h rij in een 120km traject op de linker baan. Er komt van achteren een auto met 140km/h. Moet ik dan naar rechts om hem voorbij te laten of moet ik mijn burgerplicht doen en hem beletten de wet te overtreden, dus gewoon links blijven rijden?  :eusa_think:

Als je naar rechts kunt, dus als er ruimte is, moet je naar rechts gaan. Doe je dat niet, dan ben je zelf ook in overtreding.

Ik vind het zwaar irritant als automobilisten links blijven hangen, 'omdat je toch niet harder mag rijden'.  Als je niet naar recht kunt, vind ik het totaal geen probleem. Dan vind ik het niet eens erg om kilometers lang achter een inhalende vrachtwagen te moeten rijden. Sterker nog, als ik zie dat de vrachtwagen op het punt staat om in te halen, rem ik af, geef ruimte en sein even met groot licht.

Maar dat links blijven rijden en niet naar rechts willen gaan omdat er een paar honderd meter verderop (bijvoorbeeld) een vrachtwagen rijdt, laat bij mij het adrenalinepeil omhoog schieten. Dan ga ik er echt rechts voorbij.

Duwen en seinen omdat ik er langs wil, doe ik trouwens niet. Daar heb ik een bloedhekel aan.

aloisdecroon

Citaat van: elianmars op 03-01-2017 12:44:39
Als je naar rechts kunt, dus als er ruimte is, moet je naar rechts gaan. Doe je dat niet, dan ben je zelf ook in overtreding.

Ik vind het zwaar irritant als automobilisten links blijven hangen, 'omdat je toch niet harder mag rijden'.  Als je niet naar recht kunt, vind ik het totaal geen probleem. Dan vind ik het niet eens erg om kilometers lang achter een inhalende vrachtwagen te moeten rijden. Sterker nog, als ik zie dat de vrachtwagen op het punt staat om in te halen, rem ik af, geef ruimte en sein even met groot licht.

Maar dat links blijven rijden en niet naar rechts willen gaan omdat er een paar honderd meter verderop (bijvoorbeeld) een vrachtwagen rijdt, laat bij mij het adrenalinepeil omhoog schieten. Dan ga ik er echt rechts voorbij.

Zeer herkenbaar en doe ik ook wel eens, niet als het druk is want dan heeft het allemaal toch geen zin.
Maar als je lekker op weg bent, je kan bijv. 150 rijden en er is geen (traject) controle dan wil ik nog wel eens van dit soort mensen rechts inhalen.

KIM

Helaas gaat het dus (zoals altijd) over snelheid. Ik ben van mening dat een heel veel situaties zijn die aanleiding kunnen geven tot ongevallen maar nauwelijks gehandhaafd worden. Ik noem:
- Niet gebruiken van de richtingaanwijzer bij verlaten van de rotonde
- Oneigenlijk gebruik van mistlampen voor en achter
- Onnodig op de 2e, 3e of zelfs 4e baan blijven rijden terwijl er uiterst rechts voldoende ruimte is
- Appen in de auto
- Voorrang nemen bij inhalen (je mag pas naar links als je ook daadwerkelijk de ruimte krijgt).
- Eigen rechter spelen

Ja, ik rij wel eens te hard, Ik ben echter van mening dat ik dat wel onder de volledige aandacht voor het autorijden doe.
Ja ik haal wel eens rechts in. Waarom zou ik twee banen (of meer) op moeten schuiven voor iemand die denkt dat de rechter baan voor vrachtwagens is?

Nooit, maar dan ook nooit zal ik iemand snijden of voor iemand vol op de remmen gaan om die persoon te "straffen" voor zijn / haar gedrag.

Ik vind dat de gemiddelde bestuurder wel iets mag gaan doen aan de aandacht die hij/zij voor de weg heeft want daarmee is het in het huidige verkeer triest gesteld.

Woger

Ben ik het ook mee eens, in zoverre, dat als iemand links blijft rijden en doet dat onder de toegestane snelheid (bijv. 110 waar je 120 mag) of op de middelste baan blijven rijden, wil ik ook nog wel eens rechts in halen. Maar ik zal nooit iemand verplichten zijn rijstijl aan te passen omdat ik mijzelf boven de wet stel.

NinaPaul

Citaat van: Woger op 03-01-2017 12:36:30
Eens,
Ik heb daar toevallig over zitten na denken afgelopen weekend. Ik was daarvoor op een 120km/h traject aan het inhalen en van achteren kwam een auto met hoge snelheid (hoger dan ik eerst dacht) op me af. Ik dacht de volgende auto nog te kunnen inhalen, maar de auto wilde blijkbaar niet terug naar 120km/h en knipperde een keer met groot licht om vervolgens met 150km/h rechts in te halen en mij te snijden zodat ie niet achter op de rechts rijdende auto zou rijden. Bleek ook nog eens een belg te zijn en ik vind dat als je ergens op bezoek bent, je daar netjes hoort te gedragen.

Gelukkig rijden Nederlanders in België wel netjes, zeker nooit te snel!
#etnisch profileren ;-)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Woger

[quote author=elianmars link=topic=83300.msg1709562#msg1709562 date=148344387

Ik vind het zwaar irritant als automobilisten links blijven hangen, 'omdat je toch niet harder mag rijden'.  
[/quote]

Ja, en hier gaat het dus mijns inziens mis. Jij vind dat je wel harder mag rijden dan toegestaan en dat anderen dat ook maar moeten vinden. En dat gebeurt nu ook meestal. Maar wat is de volgende zet? "Ik vind het zwaar irritant als ik het cafe uit kom en mensen proberen te voorkomen dat ik in de auto stap?" Of dat mensen beginnen te schelden als ik lekker met 80km/h door de woonwijk scheur?
Ok, wat overdreven, maar wanneer mag je de wet dan wel overtreden en wanneer niet?

Citaat van: NinaPaul op 03-01-2017 13:31:54
Citaat van: Woger op 03-01-2017 12:36:30
Eens,

Gelukkig rijden Nederlanders in België wel netjes, zeker nooit te snel!
#etnisch profileren ;-)

Ook niet inderdaad, maar ook voor Nederlanders vind ik dat ze zich als een gast moeten gedragen in het buitenland  ;)

Overigens ben ik voor etnisch profileren, anders was de aanslagpleger van Berlijn ook nooit opgepakt. ;D

vincen tdi

Als die pipo op de linkerbaan de wet niet zou overtreden door onnodig links te blijven rijden zou je ook niet rechts in hoeven halen  ;D

De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D