V70R AWD 1997

Gestart door pieterveenstra, 08-12-2016 15:47:34

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Verstandig! Ik vervang allen die zo oud zijn als de auto: Lambda, lmm, kvs temperatuur.
Goed voor het verbruik en het bespaart je een hoop oninteressant storingzoeken.

Neem alleen origineel / Bosch. Best duur allemaal dus wat shoppen is lonend.

pieterveenstra

Heb uiteraard een originele Bosch sensor genomen. 69 euro ex. verzenden. Dat is nog wel te doen...

razorx

pieterveenstra

Lambdasonde zit er inmiddels een week in, heb deze week behoorlijk lopen trappen in de R dus van verbruiksverbetering kan ik nog niet spreken ;D Heb wel het idee dat hij minder kwalmt bij het opwarmen van de motor, maar misschien zit dit tussen de oren. Vervangen van die sensor gaat niet mijn hobby worden trouwens... :(

Morgen maar eens kijken naar de Cruise Control, deze werkt behoorlijk op m'n zenuwen. Hij schommelt continu, wel 5km afzakken en dan weer gas geven enz. Ik gebruik het daarom ook eigenlijk bijna niet. Heb al even op het forum gezocht natuurlijk en heb het volgende gevonden: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,79990.0.html
Daar morgen maar eens naar kijken  :) Wel fijn als dit gewoon goed werkt op de snelweg.

Voor de rest heb ik de raamschakelaars vervangen aan de bestuurderskant. Deze hebben me meerdere malen in de steek gelaten. Door de Mc-Drive met deur open is ook niks  ;) dus deze vd week vervangen voor een mooi Ebay exemplaar! Echt een aanrader, kost 22 euro ofzo en is gewoon prima kwaliteit! link: http://www.ebay.com/itm/182396821086?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

pieterveenstra

Kan nog niet echt zeggen dat ik verschil merk... vanmiddag de boel even strakker gezet, maar de cruise control is nog steeds een beetje 'jerky'... Iemand suggesties?

Martijn-V70

Citaat van: pieterveenstra op 28-12-2016 16:06:23
Kan nog niet echt zeggen dat ik verschil merk... vanmiddag de boel even strakker gezet, maar de cruise control is nog steeds een beetje 'jerky'... Iemand suggesties?

Als het net als bij de mijne nog een "ouderwetse" is die gewoon via de gaskabel werkt dan denk ik dat het zo hoort. De mijne schommelt ook en reageert laat bij heuvel op/heuvel af en het vastzetten van de snelheid. Bij mijn andere auto die een cruise control heeft die via de motorelektronica werkt heb ik geen problemen en die werkt veel sneller en preciezer.

pieterveenstra

Ik denk dat ik het er maar mee moet doen idd. wel jammer, rijdt niet zo lekker.

Afgelopen weekend ging m'n storingslampje aan (lambda teken). Direct even uitgelezen en kreeg de storing P0108. Een snelle zoektocht op google wees uit dat ik het moest zoeken bij de barometrische druk sensor links-voor bij het motorklep slot. Ding losgemaakt, schoongemaakt en de boel gereset, storing is weer weg nu.

Heeft iemand trouwens een tip voor een goed (gratis) uitlees programma met een ELM 327 via USB? EasyOBD werkt ruk met mijn auto en OBD auto Doctor kan ik met de gratis versie geen storingen resetten  :-\
Mag voor Windows of MacOSX zijn...

Heb de storing deze keer gereset met de accupool er een poosje af laten.

yannick

Welkom. Mooie kleur van beide wagens (hetzelfde als mijn V70 en 245  ;D)

Die raamschakelaar aan bestuurderskant ziet er bij mij ook niet uit, misschien ook maar eens vervangen :)

Mijn verbruik zit rond de 11Liter per 100km. zou een nieuwe lambda sonde dit omlaag kunnen krijgen? (of ligt dit eerder aan de rijstijl? )

pieterveenstra

Ligt aan de afstanden die je rijdt. Ik ben er achter dat ik maximaal 1 op 9/9.5 kan halen op de snelweg / autoweg. Boordcomputer geeft dan 1 op 10 aan, wat dus niet helemaal klopt.

Laatst een retourtje Rosmalen gedaan (voor mij 260km). Toen ik terug was had ik dus ruim 520km op de dagteller staan. Nog nooit zoveel op een tank kunnen rijden :eusa_shifty: (tank nog niet leeg natuurlijk).

In de praktijk rijd ik heel veel korte stukjes, van huis naar het bedrijf is +/- 4km. Auto wordt niet eens warm en gaat alweer uit. Dan zit ik snel op een verbruik van 1 op 6. Ik leer er maar mee leven denk ik :eusa_angel:

Wellicht dat chiptunen nog iets kan betekenen

scotloop

Hele gave wagens! :D
Volvo Amazon B18 Aut. 1966
Mazda MX5 NA 1.6 1997
Volvo V70 2.5 20v Aut. 1997

Blok70

...gave wagens Pieter! Mijn 10V "doet" 1 op 8 icm woonwerk (enkele rit) รก 17km. Ik heb het ook maar te accepteren totdat de CO meting een andere lambda (of twee) voorschrijft.

The Volvoboy

Citaat van: pieterveenstra op 27-12-2016 23:48:06
Morgen maar eens kijken naar de Cruise Control, deze werkt behoorlijk op m'n zenuwen. Hij schommelt continu, wel 5km afzakken en dan weer gas geven enz. Ik gebruik het daarom ook eigenlijk bijna niet. Heb al even op het forum gezocht natuurlijk en heb het volgende gevonden: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,79990.0.html
Daar morgen maar eens naar kijken  :) Wel fijn als dit gewoon goed werkt op de snelweg.

Meestal kun je dit schommelen verhelpen met een nieuwe gaskabel ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

pieterveenstra

Citaat van: The Volvoboy op 18-01-2017 13:56:26
Citaat van: pieterveenstra op 27-12-2016 23:48:06
Daar morgen maar eens naar kijken  :) Wel fijn als dit gewoon goed werkt op de snelweg.

Meestal kun je dit schommelen verhelpen met een nieuwe gaskabel ;)

Ik zal daar eens naar kijken. Wellicht de huidige kabel eens demonteren en smeren...