deurrubbers v70N

Gestart door Hans Duiven, 06-01-2017 20:43:35

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Scandix punkt de heeft deurrubbers voor een V70N
voor een nette prijs. Die van mij is stuk

Heeft iemand nog tips om deze goed te bevestigen.
Met andere woorden: Door welke poorten van de hel moet ik om dit goed te fixen?  :D

Hans

Wout309t

Ik haak even aan. Die van mij zijn ook gaar. Maar lijkt mij gewoon een kwestie van erop schuiven of niet? Zorgen dat je ze niet teveel op rekt zodat je geen lengte overhoudt.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Wout309t

https://www.wikingerparts.de/en/shop/volvo-en/volvo-seal-30634690

Hier nog goedkoper maar zie alleen de linkerzijde op hun site...

Hans Duiven

Citaat van: Wout309t op 06-01-2017 21:02:33
Ik haak even aan. Die van mij zijn ook gaar. Maar lijkt mij gewoon een kwestie van erop schuiven of niet? Zorgen dat je ze niet teveel op rekt zodat je geen lengte overhoudt.

Deze moeten worden geplakt denk ik

elianmars

Er moet inderdaad geplakt worden.

Wout309t

Snellebaksteen

Ik lees ook mee. Mijn bestuurdersdeurrubber heeft ook een rommelig hoekje.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Is goed te doen, zowel bij de N XC als bij de V70 rondom de rubbers vervangen. Zorg wel voor een caramelschijfje om de lijmresten te vervangen. Het makkelijkst gaat het als zowel rubber als auto op kamertemperatuur zijn en niet rond het vriespunt: de lijmresten zijn dan zo hard dat je ze amper verwijderd krijgt.

Daarna het nieuwe rubber er op plakken (er zitten plakstrips op dus geen extra lijm nodig). Makkelijkst is om te beginnen met de pennetjes in het rubber: als die precies ter hoogte van het gaatje in de deur zitten, zit de rest van het rubber automatisch ook wel goed.

Als je toch bezig bent: kijk ook even naar je raamrubber. Die heb ik ondertussen 2x lek gehad en heb je na montage van een nieuw deurrubber dus nog steeds een beslagen auto  :eusa_wall:

Het meest tijdrovend is het verwijderen van de lijmresten en het verwijderen van eventueel afgebroken pennetjes van de oude rubbers die in de deur gevallen zijn.