S70 T5 met koelfan probleem

Gestart door JuT5R, 09-01-2017 17:10:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JuT5R

De ECU zit nu sowieso goed. Dat durf ik wel te zeggen. Ik zal de fan even testen op de manier die je hierboven beschrijft.

We komen erop terug.

JuT5R

Vanochtend temperatuur sensor los gehaald en fan begint gelijk volgas te draaien. Ik kan dus denk ik wel concluderen dat de fan verder nog goed werkt.

Auto uitgezet, alles weer goed gemonteerd, foutcodes gewist en weer aan gezet en toen begon de fan gelijk weer te draaien met koude motor. Foutcode temperatuur sensor signaal zit er weer in.

Ik weet even niet meer waar ik het nu moet zoeken.

UserID6342

Wat voor tempzender zit er nu in ?  Als het geen originele Bosch of Hella is, wisselen aub want de rest is bagger qua merken.

JuT5R

Gewoon originele via de dealer besteld. Geen rommel dus.

UserID6342

Kun je de kabelboom vanuit de auto (waar de tempzender op zit) doorpiepen naar de ecu voet ?  Als je 1 van die pennen probeert door te piepen, geeft hij dan ook contact bij het aan de massa leggen er van ?

JuT5R

Dat hebben we ook al gedaan. Ook dat was allemaal goed. Dat is het vage juist, omdat de foutcode zegt dat het signaal niet goed is, maar deze dat dus blijkbaar wel is.

Ook heb ik na het vervangen van de thermostaat 3 weken zonder probleem gereden, geen foutcodes en fan problemen. Sinds paar dagen begon hij opeens weer.

classicT5

Zou in de ecu zelf kunnen zitten? Iemand in de buurt waarmee je de ecu kan wisselen? Dacht dat je dan wel die ander zijn sleutel bij sleutelring moet houden, anders start die niet.

JuT5R

Andere ECU heeft ook niet geholpen. De fan sloeg ook daarmee gewoon aan wanneer deze niet aan hoort te slaan.

leons850

Misschien eens met een delphi/autocom er aan kijken of alle waardes binnen spec vallen?
Er moet toch ergens iets mis zijn.

De massa draden van de ECUbox ook al gecontroleerd?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID25761

Kijk ook eens naar de airco aansturing  :eusa_think:
Airco stuurt de fan ook aan. wellicht dat daar wat blijft hangen.

JuT5R

Airco is het ook niet, dat is al getest.

Het is toch ergens in het temperatuur circuit. Vandaag nog even op onderzoek geweest en 2 dingen geconstateerd.

- Bij starten (koud of warm) draait de fan nu altijd direct en staat de temperatuur meter van het dashboard in het midden of op '0' (maar net of ik gereden heb of niet)
- Wanneer ik de auto dan direct uit doe en weer op contact zet (niet starten) dan gaat de temperatuur sensor helemaal naar boven tot net niet in het rode
- Als ik de auto dan start dan daalt de temperatuur sensor naar de juiste waarde (midden of '0', afhankelijk van of ik heb gereden)

De fan blijft ten alle tijden voluit draaien.

Ergens is toch een storing dat altijd denkt dat de auto veel te warm is.

BBS

Het kán natuurlijk ook zijn dat de nieuwe temperatuursensor zelf niet goed is. Dat 'ie al defect was voordat de sensor gemonteerd is......
Volvoloos....

classicT5

Heb je mogelijkheid om ecu te wisselen met een goede auto? Staat me bij dat arjen850 ook zon rare storing heeft gehad en dat aan de ecu lag.

JuT5R

ECU's al uitgewisseld, geen verschil. Fan slaat gelijk weer aan en de temperatuur meter is dan nog steeds erg in de war.

Ik denk dat ik de nieuwe temperatuur sensor maar eens ga vervangen voor een andere nieuwe.

JuT5R

Ik heb een andere temperatuur sensor geprobeerd en het probleem -lijkt- over. :eusa_doh:

Toch vreemd dat een NIEUWE temperatuur sensor voor zoveel ellende kan zorgen.