855 restauratie met 500pk+ ombouw

Gestart door volvobaksteen, 09-01-2017 20:01:23

Vorige topic - Volgende topic

Miyel

Citaat van: volvobaksteen op 12-06-2017 23:03:11
Citaat van: Jeroentjuh op 12-06-2017 22:25:44
Citaat van: volvobaksteen op 12-06-2017 20:51:19
owh jah  ik vergeet soms de simpelste dingen en vroeg me af wat er normaal op de plek zit waar nu de oliedruksensor zit
want heb er wel een stekker maar voor de rest geen idee meer wat er zat
http://i68.tinypic.com/105uyxk.jpg

Evap klep..
http://www.volvospeed.com/richpics/EvapValve.jpg

waar is het voor  en waar gaat die slang heen

Evap klep is ter afvoer van benzine dampen dacht ik. Iets met emissie eisen.
Achter je linker schutbord, voor het voorwiel, zit/zat zo'n emmer met wat slangen er op.. andere kant van de evap klep zit op het inlaatspruitstuk (vacuüm)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

volvobaksteen

Dat ligt al een poosje in de kliko dus haha parametreren we die aansturing ook weg dus

Mathijs.

schutten is langs geweest zag ik? :eusa_shifty:

volvobaksteen

Zeker loopt als een tiet alleen gereviseerde stuurhuis moet opnieuw gedaan worden die knalde uit elkaar

Mathijs.

Citaat van: volvobaksteen op 06-07-2017 13:34:04
Zeker loopt als een tiet alleen gereviseerde stuurhuis moet opnieuw gedaan worden die knalde uit elkaar

ah mooi dat het blokje goed loopt, nu eerst alles laten inlopen? laat er eens een filmpje van zien ;D

en van dat stuurhuis is toch even balen dan!

volvobaksteen

Fimpje staat op facebook ergens op het volvo forum moet nog is een youtube kanaaltje maken. Vant weekend 3 kinderziektes eruit werken en dan mag die weer. Stuurhuis fixen en carterpot aanpassen door de lompe nokkenassen schept die de olie vol door me home made carterdop heen. Dus me potje zit met 10 minuten vol even een retourleiding eraan maken dus. En me oliedop blijft lekken want olie slaat daar ook vol tegenaan dus moet even een oliedop maken met strakke passing. Voor de rest loopt die onwijs lekker maar ik geef de auto aan me opa of oma een poosje kunnen die hem inrijden. Ik heb zelf de beheersing niet

volvobaksteen

Voor de rest oliepomp werkt perfect drukken zijn optimaal 4.8 bar stationair 3.5. Brandstofdruk station 4.5 bar en met gas geven bijna 6 bar. Dus injectoren staan op gardena stand 900cc. Moet alleen nog wat meer ventilatie hebben alles word toch best wel warm. Maar wel binnen de perken. Olietemperatuur is nog niet boven de 105 graden geweest en water 85. Dus alle variabelen waarvan vele gezegd hebben dat gaat niet lopen. Het werkt dus. Nou maar is bij de ouwe heren die zware vialle systemen kunnen maken aankloppen en hem op gas laten lopen en benzine voor het koelen houden.

leons850

Bij Vialle ga je het denk ik niet redden met het door jouw beoogde vermogen.
Ik zou eens bij een inbouwer van BRC proberen, daar heb je meer kans van slagen.

Of je moet zin hebben in een dubbele installatie met 2 pompen en 10 injectoren oid... ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

scania164

Gisteren in een amg gereden met 550 pk lpg . Lag vogels lpg in

leons850

Citaat van: scania164 op 14-07-2017 09:31:06
Gisteren in een amg gereden met 550 pk lpg . Lag vogels lpg in

Gaat om de opbrengst van de injectoren, een AMG heeft 8cilinders, theoretisch zou je dat met bruine (V28) LPI injectoren ook moeten kunnen doen.
Echter heeft TS een 5cil dus zit gewoon aan een bepaald max, ik denk dat ik met mijn auto daar aardig tegenaan zit te hikken net als Ludo dat al deed.
Ts wil nog een 200pk meer doen.

Daarnaast heeft BRC zelf in te regelen software wat het erg vrij maakt en misschien kan de tuner daar dan ook in mee werken.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

volvobaksteen

De oude garde die zware systemen voor vialle bouwde werken niet meer bij vialle  die mannen zitten in barneveld hebben onze a commodore 4 liter dtm uit een omega ook 500pk op gas laten lopen. Die gasten weten wel wat ze doen. En word een duall systeempje gemaakt gaat op gas en benzine lopen. Gaat goed komen eerst 3 weekjes naar bosnie ff chillen.

arjenT5R

Zo! heb ik even 12 pagina's plezier gehad!

MACHTIG!!!!

Hoe staat t er nu voor?  ;D Draait ie al op gas?  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobaksteen

Net stuurhuis in elkaar en weer test gereden gaat best nu. Even een retour op me catchcan maken dan moet het helemaal goed gaan. Nou ff wat pegels bij mekaar harken en dan mogen de lpg nerds hun werk doen deze mannen lukken het wel met 5 injectoren ongeveer 550pk eruit te krijgen.de 900cc gardena doeches zullen voor nakoelen worden gebruikt. Heb lpg als hoofdbrandstof en moet dus voor apk ook erop kunnen lopen. Ik rij nu al poosje met kentekenplaten die ik bij een webshop heb laten maken. Maar das wel een risico opzich.

Paulvdberg

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!