855 restauratie met 500pk+ ombouw

Gestart door volvobaksteen, 09-01-2017 20:01:23

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Erg mooi allemaal.
Daar durf je toch bijna niet meer mee te gaan rijden? Straks wordt het vuil  ;D

volvobaksteen

Citaat van: KIM op 16-05-2017 15:21:12
Erg mooi allemaal.
Daar durf je toch bijna niet meer mee te gaan rijden? Straks wordt het vuil  ;D
hahaha het is maar een volvo. geen 40 jaar oude ferrari.
als het motortje ingelopen is en ik heb er vertrouwen in gaan we hem even serieus opschroeven en dan zien we wel wat eruit komt. ik heb drukveren tot 35psi denk dat ik boeing daar wel mee kan evenaren hopelijk

volvobaksteen

Deze week weer lekker een beetje aan het puzzelen geweest.
het torretje blijft nu definitief lekker op ze plek zitten en hopelijk voor een lange tijd.

Heb ook maar de draagarmpjes maar even gestraald en gespoten want die dingen roesten zo idioot snel.

eerst maar een dikke laag antiroest rommel erop gekladderd

daarna nog een smurf erover dood geknepen en gelijk de ophanging maar weer geinstalleerd.

En ik kreeg de mooie melding via feestboek dat het exact een jaar geleden is dat het torretje eruit is gekomen. op exact dezelfde dag dat die er weer in zat.
dus na een half jaar op zwenkwielen rond gereden te hebben heeft die weer fijn ze eigen wieltjes om straks mee rond te kruien.

helaas zit ik nu in het stukje spaghetti en heb ik nog een paar dingetjes in bestelling staan,
dus nu weer ff relax doen

heb nog 2 mooie bumpertjes die ik nog moet verzagen om een beetje een leuk bumpertje aan zo wagen te hangen.
jammer genoeg is er geen leuk aftermarket spul dan maar zelf doen toch :evil:

elianmars

Damn, dit is toch wel érg geil mooi!  :eusa_drool:

volvobug

daarna nog een smurf erover dood geknepen   ;D ;D

Lekker bezig weer  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

classicT5

En goed laten taxeren /verzekeren... Zal fortuin inzitten qua spullen en uren.

Mathijs.

schiet mooi op!

alleen ga je nu twee R bumpers verzagen :-X

volvobaksteen

Citaat van: Mathijs. op 22-05-2017 21:38:44
schiet mooi op!

jah was wel de bedoeling eerst een mooi 3d model op de computer. En dan de zaag erin. Het is een beetje sai dat er maar 2 smaken bumpers zijn voor volvo. Heb wel wat aftermarket spul gezien maar dan heb je gelijk zo tupperware doos. Probeer wat meer dtm style te krijgen. Eerst maar polyester voorschermen fixen met verbredingen

volvobaksteen

Nou begint het project toch redelijk richting zijn eerste start te gaan.

Heb me uitlaat maar op maat gemaakt  uitgerust met 3 v-band sluitingen voor lekker makkelijke demontage mocht het nodig zijn.
dit is tot aan de achteras. De rest moest ik heel veel passen en meten om 3 inch tussen de achteras te krijgen zonder mijn verlaagde veerweg in de weg te zitten maar ook dat ging redelijk goed

hier hangt die en past die perfect.

Hier is die klaar en doen we er niets meer aan

hoop dat ik niet knetter word van de herrie.
zit 100 cell kat onder 2 dempers en een sierstuk eind demper.

Ook onder de kap vorderingen intercooler pijp ook op maat gemaakt  ook met vband aansluiting die lekker rechtstreeks op de turbo zit.
brandstof systeem klaar.
Bijna alle bedrading klaar en op de plek en de extra opties aangesloten

Ook het dash zit er weer in met een nieuw bovendek en extra metertjes.
maar wat heb ik verdomme een partijtje tegenslag gehad. door perongeluk de doorvoorpijp van de kachel af te breken door het schutbord. :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: En wat een geweldige :eusa_boohoo: klus om dit te maken. helaas moest het complete dash eruit voor dit gedoe omdat ik met dit loche lichaam nergens tussen pas :(

laatste puntjes inlaatbuis en filterbox maken
extra carter ontluchting systeem afmaken
en wat klein klusjes om weer een avond mee te vernachelen

schutten komt binnenkort op bezoek om de ecu in te lezen en de ecu aan te passen voor penbobines.
launch control erop en gaan met die banaan :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: eindelijk na een jaar gebouwd te hebben heb ik er weer zin in gekregen.
lekker het volgende project in augustus naar binnen schuiven want moet wel een snelle wagen naast de dayli hebben

volvobaksteen

owh jah  ik vergeet soms de simpelste dingen en vroeg me af wat er normaal op de plek zit waar nu de oliedruksensor zit
want heb er wel een stekker maar voor de rest geen idee meer wat er zat

Mathijs.

Citaat van: volvobaksteen op 22-05-2017 23:55:09
Citaat van: Mathijs. op 22-05-2017 21:38:44
schiet mooi op!

jah was wel de bedoeling eerst een mooi 3d model op de computer. En dan de zaag erin. Het is een beetje sai dat er maar 2 smaken bumpers zijn voor volvo. Heb wel wat aftermarket spul gezien maar dan heb je gelijk zo tupperware doos. Probeer wat meer dtm style te krijgen. Eerst maar polyester voorschermen fixen met verbredingen

oke, ik ben er erg benieuwd naar hoe het gaat worden dan!
en het schiet alweer lekker op zie ik, geweldig om te zien dat je alles zelf doet!  :eusa_clap:

Jeroentjuh

Citaat van: volvobaksteen op 12-06-2017 20:51:19
owh jah  ik vergeet soms de simpelste dingen en vroeg me af wat er normaal op de plek zit waar nu de oliedruksensor zit
http://i68.tinypic.com/105uyxk.jpg

Evap klep..

volvobaksteen

Citaat van: Jeroentjuh op 12-06-2017 22:25:44
Citaat van: volvobaksteen op 12-06-2017 20:51:19
http://i68.tinypic.com/105uyxk.jpg

Evap klep..
http://www.volvospeed.com/richpics/EvapValve.jpg

waar is het voor  en waar gaat die slang heen

classicT5

Mooi!

Zou wel ff in de gaten houden ofdie vaste verbinding van die buis kan ivm kantelen van je motor tov de intercooler, weet niet hoeveel flex daarvoor nodig is.

volvobaksteen

Citaat van: classicT5 op 12-06-2017 23:16:55
Mooi!

Zou wel ff in de gaten houden ofdie vaste verbinding van die buis kan ivm kantelen van je motor tov de intercooler, weet niet hoeveel flex daarvoor nodig is.
zit 25cm flexibel stuk nog tussen weggewerkt. Motor zal ook niet zo heel gek veel kantelen zit nu beetje tussen origineel en bikkelhard in. Heb niet alles in pu en teflon