855 restauratie met 500pk+ ombouw

Gestart door volvobaksteen, 09-01-2017 20:01:23

Vorige topic - Volgende topic

volvobaksteen

Werkt dat als die loopt of moet kabel van de dynamo er ff af. Als de auto bijv maar 40 of 50 ampere vreet  als die loopt met lampen en radio aan durf ik het wel aan. Heb 100 ampere dynamo nieuw dus wou eiglijks niet weer 1 kopen

V70geRwin

Citaat van: volvobaksteen op 03-02-2017 17:08:04
Werkt dat als die loopt of moet kabel van de dynamo er ff af. Als de auto bijv maar 40 of 50 ampere vreet  als die loopt met lampen en radio aan durf ik het wel aan. Heb 100 ampere dynamo nieuw dus wou eiglijks niet weer 1 kopen

stroomtang is die met zo'n cirkel om de + draad vanaf de dynamo, moet juist lopen anders meet je geen stroom.
En dan ff alle gebruikers aan natuurlijk.

volvobaksteen

Die tangen ken ik wel. Alleen de kronkel in mijn kop snapt het even niet. Als ik wil weten hoeveel stroom een auto gebruikt moet ik toch de systemen inschakelen die ik anders ook gebruik met lopende motor want dan gaat de ecu brandstof pomp ook stroom gebruiken. Dan moet ik toch me dynamo afkoppelen anders krijg ik toch een waarde die beinvloed word omdat de auto bijgeladen word. Als ik hem afkoppel moet ik exact op de plus kunnen zien hoeveel stroom die vreet op dat moment. Of denk je dat die waarde hetzelfde blijft met dynamo aan.

V70geRwin

Citaat van: volvobaksteen op 03-02-2017 17:55:45
Die tangen ken ik wel. Alleen de kronkel in mijn kop snapt het even niet. Als ik wil weten hoeveel stroom een auto gebruikt moet ik toch de systemen inschakelen die ik anders ook gebruik met lopende motor want dan gaat de ecu brandstof pomp ook stroom gebruiken. Dan moet ik toch me dynamo afkoppelen anders krijg ik toch een waarde die beinvloed word omdat de auto bijgeladen word. Als ik hem afkoppel moet ik exact op de plus kunnen zien hoeveel stroom die vreet op dat moment. Of denk je dat die waarde hetzelfde blijft met dynamo aan.

Andersom, als de auto eenmaal loopt de pluspool los halen van de batterij en dan meten.

Jurijn R

Screamerpipe beter recht naar beneden maken. Ding maakt zo een herrie!

volvobaksteen

Zo is weer poosje geleden helaas door de druk op het gewonen werk ben ik weinig tot niet aan het project verder geweest.
Heb wel wat kleine nieuwtjes.
Want ik had hier en daar mensen beloofd om een soort van offerte voor betaalbaar bekleden te maken en wat werk te laten zien. (BIJ INTERESSE PB STUREN)
Omdat er te veel hemels vies goor of met peuk afdrukken zijn en loslatende bekleding
dus bij deze wat work in progress.

stap1

om te beginnen het hemel gedemonteerd en wel op de stofkant op tafel leggen en eerst beginnen met een rol tape lijnen trekken om wat meer stijfheid te krijgen . het hemel is ongeveer 1 tot 1,5 mm dik  en kan gemakkelijk knikken waardoor je hem niet meer kunt gebruiken of je moet van beunen houden.

benodigde 1 rol brede tape. ook hier geld de regel koop niet wat de baas u bied :eusa_whistle:

stap 2 het op je gemakje los trekken van de bekleding deze valt er vanzelf al af dat scheeld
dan vind je een geperste schuim/lijmlaag (volvo hemels worden machinaal bekleed door middel van een pers)

deze laag kan je met een tandenborstel formaat staalborsteltje heel goed schoon krijgen en kost ongeveer 2 uur tijd om echt alle restjes en oude lijm eraf te krijgen.
Gebruik GEEEN grote borstel dat is te zwaar en te lomp. gebruik ook geen oplosmiddelen enzo  want dat hou je ook niets meer over.

stap3 Nu is die schoon  loop hem goed na op vuil en controleer de randen en lijm deze eventueel weer naar mekaar toe met secondenlijm om ze weer wat harder te maken spuit hem met perslucht even schoon net voor het bekleden want vuil of propjes blijf je zien anders

stap 4 nu komt het aan op de bekleedster en haar skills (is een vriendin van me die truckstar bekleding maakt voor dagelijkse kost) geen moekers dus
en nu het bekleden ook daar hebben we wat foto's van
het op maat snijden van de nieuwe stof

Nu is er een speciale lijm voor hemel bekleding lijm die boven temperaturen van 90 graden kunnen.
zomers met een goeie zon kan het 50 tot 60 graden worden in de wagen vooral dakdelen zijn net ovens.
deze lijm moet je hebben anders valt de eerste de beste zomer je bekleding eraf.
speciaal lijm pistool met drukvat om goed te kunnen doseren

Nu was het de kunst om alle hoeken er goed in te krijgen door middel van een fohne kan je  wat rek krijgen in het sky.

na wat uitsnijwerk is dit het resultaat

Ik heb om het beste resultaat te krijgen het hemel iets te laten doorhangendat die dus wat ronder van vorm word en 2 dagen laten drogen  er gaat ongeveer 1,5 tot 2 kilo lijm
op
Na 2 dagen is door de hoeveelheid lijm het hemel redelijk stijf geworden en zal dankzij de versteviging niet meer doorzakken als deze weer in de wagen zit.

ik had expres wat extra sky besteld daar is mijn afgekloven creme middenconsole en uitgelubberde deurkaarten ook mee bekleed

deurkaarten achterzijde

de voorzijde zijn nog in ontwikkeling om de achterplaat met tekst of logo te fresen en daarover heen te bekleden tot de tekst of logo  erdoor komt.

dit is de midden console deze is met meer schuim dan origineel zodat die wat lekkerder zit met leunen deze gaat overigens opnieuw omdat deze zwart moet worden. foutje van mij. wel zo leuk als dat matcht met de zwarte stoelen.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

T5-4life

Ziet er netjes uit zeg  :eusa_clap: En een mooi verslag.
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

vincent-mk1

volvobaksteen

Ook de branstoftank zit weer op ze plek met de juiste slurppomp
heb hydraulic wartels en speciale slangen tot 40 bar  en benzine bestendig geperst en deze omwikkeld met leiding protector omwikkeld omdat het origineel best knudde zit en wat bochten moet maken en kan gaan schuren tegen randen. ook is de leiding maatje grote geworden zowel aanvoer als retour. voor de rest was de tank gereinigd en gespoeld kwam ongeveer halve koffiekopje zand en troep uit alle slangen vervangen en alle kabels nieuwe stekkers opgezet en de pomp erin gesoldeerd.

Ok maar het nuke systeem opgehangen met high flow micron 100 filter.

en rvs leidingen snaarstrak gebogen via de originele weg waar het oude systeem hing
hangt op de foto wat scheef maar zit nog maar met 1 tairip vast
als systeem vast hangt is die ook niet zichtbaar en niet stuk te rijden

leidingen zijn indentiek aan elkaar geworden gelukkig
Moet alleen even zelf beugels ontwerpen om de originele schroeftapeindjes te gebruiken waar ze van ouds her ook mee vast zaten

wel een pittig klusje maar heb nu de leiding ook de motor ruimte in tot aan de koppelingen waar de airco leiding zit want daar komt mijn nuke druk regelaar tussen

Me inlaatspruitstuk moest er ook weer aan geloven en heb het gasklepgat is flink uitgewoond

en heb een alter 1 850 gasklep erop gezet  70mm ipv van 55mm wat erop zat.
even goed gereinigd en een poosje met scotchbraid glad gemaakt.
steek van bouten is hetzelfde dus dus dat was plug en play

na een avondje bankschroef hangen dacht ik nou dan nog maar een avondje straf en de aandrijfassen maar weer reviseren

hoesjes werden droog en abs ringen waren best verroest  het vet in de kogels was net olie met klonten en stonk heel best. dus deze volledig uit elkaar gepeuzeld
Alles schoon gemaakt
Visuele controle  en controle op speling.
Nieuw vet erin alleen dan het blauwe vet voor ondershoudsvrije saf assen beste vet op de planeet.
Hoezen vervangen
Abs ringen vervangen

helaas ben ik nog motorisch niet verder gegaan moet even wachten tot ik me nieuwe acdc machine binnen heb de ander is overleden.
en gelijk maar een 400A  dan kan er flink gebraaien worden

classicT5

Mooi zeg! Van dat saf vet wist ik niet dat het ook homokineten geschikt is, goede tip.

En strakke hemel, das nog best een kunst dat netjes te plakken, respect voor haar.

Taranis

Wat een heerlijk blog om te lezen! :eusa_clap:

volvobaksteen

Citaat van: classicT5 op 12-03-2017 21:16:02
Mooi zeg! Van dat saf vet wist ik niet dat het ook homokineten geschikt is, goede tip.

En strakke hemel, das nog best een kunst dat netjes te plakken, respect voor haar.
nou ze het goed moeten zweten. Want zo hemel is fragiel haha. Vanavond maar weer beetje aanmodderen

stefanhuijser

Of ik dit nou aanmodderen vind.. je pakt het grondig aan!

Succes en leuk om te lezen!

Gr Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

volvobaksteen

In het strafhok weer een beetje bezig geweest.

de porsche set ligt al klaar brackets worden met 3d printer gemaakt voor mal en passing duurd ongeveer 9 uur om 1 zo bracket te printen :eusa_wall: en daarna word het even met de cnc serieus gedaan.

alles is uitgemeten en gepast met home made houten brackets  :eusa_boohoo: ik hoef achter geen spacers ondanks deze grote klauwen alleen de loodjes moeten onder de pers anders zijn ze te dik

Voor de voorzijde heb ik helaas wel 15 mm spacer nodig wil ik dit goed krijgen. Maar dat moet niet zo probleem zijn toch maar is opzoek naar brede voorschermen want heb de velgen al maximaal verbreed en onder gerolde schermen staan

Verder deze avond heb ik de ET verschrikkelijke stabilisatiestang rubbers weer erin zitten was ff klooien want ik moest en zou de originele steunen hergebruiken na wat schaaf en schuur en vloekwerk paste ook deze weer.

Maar als klap op de vuurpijl heb ik de eindelijk na 10 weken ploeteren de hele onderkant en achterkant  weer helemaal klaar en aangesloten.
Alleen heb ik de originele kauwgom remmen nu erop zitten :-\.
Want we willen natuurlijk geen remproef doen bij het rdw test centrum van een paar honderd euro :eusa_hand: