Slecht lopende 20v

Gestart door widebody, 15-01-2017 13:03:34

Vorige topic - Volgende topic

widebody

Heren( en dames),

Even een vraagje:
Collega van mij rijd een V70classic 2,5 20v(170pk). Regulier onderhoud is normaal.
Sinds enige tijd treed volgende storing op; Als de motor op bedrijfstemperatuur komt gaat ie slecht lopen. Net of ie te rijk loopt. Bougiekabels vervangen. Vida gaf aan: temp.sensor storing. Deze ook vervangen, echter het probleem blijft.
Bij normale rijstijl slaat ie afentoe over, pakt slecht op. In de koudefase loopt ie goed en als je flink doorrijd werkt ie gewoon zoals 't hoort(of je voelt 't niet).
Wat kan dit zijn? Moet de ECU nog gereset worden na het plaatsen van de temp.sensor?Lijkt mij niet, toch?

Alvast bedankt voor de info!

aloisdecroon

Resetten en kijken of de temp error terugkomt ?
Zoja de bekabeling en stekker is goed nalopen.

Spin!

Welke temperatuur sensor is vervangen?

www.vm-parts.nl

widebody

Citaat van: Spin! op 15-01-2017 13:28:19
Welke temperatuur sensor is vervangen?

In het Thermostaathuis, Rutger.

)()()sT

Door een originele? Misschien iets in de bekabeling aldaar?

razorx

De connector aldaar wil nogal eens een dikke laag oxyde kweken. Net als die van de tps overigens.

widebody

Citaat van: razorx op 15-01-2017 19:10:21
De connector aldaar wil nogal eens een dikke laag oxyde kweken. Net als die van de tps overigens.

Stekker was het eerste waar ik naar keek, Yits.
Joost, geen idee of er een oem sensor in is gegaan of aftermarket. En gas zit er niet in.

Geen idee wat het verder kan zijn. Hij ging 'm nu loggen om te kijken of dat er rare dingen gebeuren tijdens het rijden.

Spin!

Citaat van: widebody op 15-01-2017 19:29:11
Citaat van: razorx op 15-01-2017 19:10:21

Stekker was het eerste waar ik naar keek, Yits.
Joost, geen idee of er een oem sensor in is gegaan of aftermarket. En gas zit er niet in.

Geen idee wat het verder kan zijn. Hij ging 'm nu loggen om te kijken of dat er rare dingen gebeuren tijdens het rijden.

Koppel die sensor eens los en ga dan rijden. Mocht dat geen verschil maken, zit het probleem elders. Volgens mij is stekker los gelijk aan het signaal: koude motor. Hij zal dus te rijk gaan lopen.

www.vm-parts.nl

)()()sT

Dan gaat toch enkel (of ook?) de fan draaien?

KIM

Ook.
Echter het motormanagement systeem gaat op basis van tijd en de inlaatluchttemperatuur een KVS temperatuur gokken. Hij blijft dus niet rijk lopen; hooguit iets langer.
De koelfan blijft wel draaien omdat het motormanagementsysteem niet kan inschatten of de temperatuur wellicht te hoog is.