Stekkerdoos aanhanger/trailer

Gestart door scotloop, 30-01-2017 12:26:47

Vorige topic - Volgende topic

scotloop

Hoihoi allemaal,

Al 3 maanden hebben wij een V70 2.5 automaat en we zijn er heel erg blij mee.
Om de paardentrailer te mogen trekken hebben we uiteraard een goede aansluiting nodig :P
In de 7 polige stekkerdoos is 1 pool afgebroken en de verlichting werkt niet (of heel vreemd)
Nu wilde ik een nieuwe stekkerdoos bestellen (zo goedkoop mogelijk natuurlijk) en ik kwam bij estate 2 soorten tegen.

http://www.estateservices.nl/elektra/trekhaak/trekhaakstekkerdoos-7-polig-universeel.html

http://www.estateservices.nl/elektra/trekhaak/trekhaakstekkerdoos-7-polig-850-s70-v70-volvo.html

Nu zou ik graag willen weten of ik gewoon universele van 16 euro kan bestellen ipv degene van 65 euro (a)
Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

Groet,

Olivier-Bas
Volvo Amazon B18 Aut. 1966
Mazda MX5 NA 1.6 1997
Volvo V70 2.5 20v Aut. 1997

volvobug

Mijn ervaring met stekkerdozen voor trekhaken is goedkoop = duurkoop. De kunststof is veelal van mindere kwaliteit en vooral de afdichting tegen vocht/vuil is inferieur. En dan ben je over 1-2 jaar weer aan de beurt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Peultje

Die universele heeft geen stekkers die je in de in de Volvo aanwezige contrastekkers kunt inpluggen maar van die blauwe klemmetjes die door de in de auto aanwezige bekabeling heenprikken voor contact. Deze verbindingen zijn vrij storingsgevoelig. 50 euro verschil is serieus geld en geld is duur. Ik zou gewoon een losse stekkerdoos kopen bij de Halfords o.i.d. en de kapotte doos van de kabel afhalen en de nieuwe doos aan de kabel schroeven. Ben je voor minder klaar en hoef je de kabel ook niet te vervangen.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

haasje

Mijn ervaring is dat de 13 polige jaeger minder vocht/corrosie gevoelig zijn dan de 13 polige west en de 7 polige stekkers. Zelfs al sluit je maar de 7 kabels aan is het al een verbetering.

widebody

Citaat van: haasje op 30-01-2017 14:36:23
Mijn ervaring is dat de 13 polige jaeger minder vocht/corrosie gevoelig zijn dan de 13 polige west en de 7 polige stekkers. Zelfs al sluit je maar de 7 kabels aan is het al een verbetering.

Mijn buurmeisje heeft een Jeager onder haar Grand Vitara en rijd redelijk veel(lees 2x/maand) met haar eigen paardetrailer. Zeker 1x per jaar kan ik dat maffe stopcontact vervangen want dan is ie weer verrot :eusa_wall:.

Onder mijn 855, de 325touring en onder de N hing/hangt een West-con(13polig) en geen van drieën heb ik in de afgelopen 10jaar moeten vervangen omdat er een storing was :eusa_whistle:.

Ik denk dat de plaats en de afwerking van het stopcontact doorslaggevend zijn voor de levensduur. Meestal is de achterzijde niet goed afgedicht en begint daar de ellende.

Peultje

Ik zou je ook aanraden wat de massa aangaat niet te vertrouwen op de massa van een al aanwezig massadraadje maar gewoon een aparte massadraad vanuit de betreffende pool in de stekker vast aan een goed massapunt aan de carrosserie te bevestigen. Even een punt kaal maken en met een lekkere zelftapper o.i.d. een goed massacontact maken.
Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

haasje

Citaat van: widebody op 30-01-2017 19:08:39
Citaat van: haasje op 30-01-2017 14:36:23

Mijn buurmeisje heeft een Jeager onder haar Grand Vitara en rijd redelijk veel(lees 2x/maand) met haar eigen paardetrailer. Zeker 1x per jaar kan ik dat maffe stopcontact vervangen want dan is ie weer verrot :eusa_wall:.

Wat ik wel vaker zie (en wat zeker problemen gaat geven) is als de verloop naar de 7 polige stekker erin blijft zitten.

leons850

Ik heb een 13-polige contact doos achter op mijn S70 zitten.
Deze hangt nu al 2jaar onder de auto en zit er nog uit als nieuw.
De beugel was er in de tussentijd wel af gerot dus daar zit nu een andere op maar de contactdoos is nogsteeds keurig om te zien. Heb er ook nooit problemen mee dat ik vals contacten heb oid.

Vind het nog steeds een waardevolle upgrade.
Ohw en de verloopstekker ligt altijd in het zakje bij de afneembare trekhaak, die ga ik niet laten zitten.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein