Aankoop nieuwe roffel 2.4T

Gestart door GhJ, 17-01-2017 17:55:13

Vorige topic - Volgende topic

GhJ

Ha allemaal,

Veel post ik niet op het forum, meer tijdgebrek dan desinteresse.
Ik rijd al jaren een Volvo S70 met een lpg sigaartank achterin. Nu is die al vanaf 2012 beschadigd en ben ik er uiteindelijk toch mee door gaan rijden, ipv vervangen. Een goede vervanging was er niet.
Nu heb ik vandaag een S70 2.4T gevonden met 387k: http://www.autovanmeegdenburg.nl/occasions/volvo/s70/volvo_s70_2_4_t_comfort_exclusive_line-1675268.html. Het is een dijk van een auto, technisch gezien zijn er weinig op- of aanmerkingen. Het is een benzineversie, en ik zou er graag weer een lpg-tank inbouwen. Een ringtank.
Helaas bleek na aankoopkeuring door Svenska Bildelaar (overigens van harte aanbevolen), dat er best werk aan de auto zit. Hier en daar wat rubbers, een koppelbus, een motorsteun, de remmen en klauwen voor; bij elkaar nogal een prijsje.
Ik post dit, omdat ik wat advies nodig heb en ik zou het fijn vinden wanneer iemand mij van advies kan voorzien:
1) Is het motortype - ook gezien de kilometerstand - geschikt voor een lpg-inbouw?
2) LPG-inbouw: nieuw of een gebruikte (laten) overzetten?
3) Wat te doen om het budget niet te overschrijden: zelf repareren of laten repareren om de APK weer een jaar door te komen?

Jullie zien: ik twijfel. En dat gebeurt zelden. Over het algemeen ben ik vrij zeker wat ik wil of niet wil. Van tevoren had ik deze aankoop redelijk uitgestippeld, maar alles bij elkaar overschrijdt ik het budget best wel. We hebben net een kleintje, je begrijpt, daar zitten we niet naar uit te kijken..

Hartelijke groet,
Jan Grisnich

hsv70

Bij twijfel niet oversteken zei mijn oma altijd.
Gewoon verder zoeken, helemaal wanneer het budget wordt overschreden.
Nb. Is een station niet handiger met een kleine in de familie?
Qua ruimte voor de gastank ook handiger, zeg ik als opvoeder van 7 kids....
Succes.

henry classic v70