Eindelijk aan de vijfcilinder jx-xx-26

Gestart door Dave1984, 20-01-2017 16:08:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dave1984

Beste baksteenliefhebbers,

Al enige tijd verliefd op het merk volvo begon ik twee jaar geleden met mijn eerste. Een volvo 940 LPT op gas, wat een ontzettend oerdegelijke auto was dat, ondanks dat ik echt wel wat reparaties heb moeten uitvoeren, maar een koppeling die pas na 470000km vervangen wordt was een van de bewijzen van de betrouwbaarheid...

Toch bleef het jeuken... een vijfcilinder. De roffel is zo verslavend en dat had mijn 940 niet. Ik kom dichterbij huis te werken en wilde eigenlijk ook wel een belastingschijfje lager. Heb je ook nog eens een vriend die regelmatig mij jaloers maakt met zijn 850, komt zijn oude sedan te koop. Ik kon niet anders als de sedan dus kopen, gewoon omdat het leuk is om mijn maat te plezieren en mijzelf eindelijk die machtige 5 cilinder te schenken, een 10v want dat is volgens ruurd de motor die je moet hebben.

Ik woon in Nunspeet en heb alweer mijn eerste km's gemaakt, ondertussen de winterbanen met velgen eronder gezet en van de zomer wil ik proberen de auto weer helemaal strak te krijgen, helaas heeft de laatste eigenaar een deukje in de achterste wielkast gereden met wat veegschade :eusa_silenced:. Ik hoop dat ik lang en breed over de jx-xx-26 kan vertellen, ik begreep namelijk dat deze al van meerdere liefhebbers is geweest









V70geRwin

Welkom en zo'n leuk verhaal verdient plaatjes erbij  ;D


V70geRwin


stefanhuijser

(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Ryque

Welkom op het forum. Mooie auto, jammer van het gas  :evil:
Volvo 944 1997 LPT Mystic silver metallic 426
&
Volvo 855 1995 2.0 T5 Silversand Metallic 419

SB T-5R


Dave1984

gezellig hier, wat een hoop reacties :eusa_clap: :eusa_dance:

Dank allemaal voor jullie leuke reacties

rpakuypers

#8
Mooi kenteken ..... Triple X rated  ;D Mijn 850 10V op GAS is Triple N rated ............. veel plezier met deze sedan.



Mijn 740 rij ik op zondag .......

Groet,
Roger

jelmo86

Leuk nog een 418 sedan 10 klepper!!
Mooie wagen veel plezier ermee.
Clublid 85012049

san


UserID6342

Oef, qua lak ziet hij er een stuk beter uit als die van mij.... Wil je die motorkap niet kwijt ? :evil: ;D ;D

gjsmit

Welkom hier

Deftige sedan hoor !

Groeten uut elspeet  :eusa_dance:

petrolhead2.5

Leuke intro. 2.5L 10v is een heerlijk smeuïge klassieke 5 cilinder lijn motor. Geniet ervan en roffel ze  :eusa_clap:

ruurdp

Welkom Dave! Super mooi dat je die bak gekocht hebt. Ziet er goed uit!