Advies SC 805 naar 21e eeuw helpen

Gestart door Reinier850, 26-01-2017 10:50:11

Vorige topic - Volgende topic

Reinier850

Graag zou ik op deze radio bluetooth en evt usb aansluiten.
Ik heb begrepen dat een GROM module dat voor elkaar krijgt.
Is dit de beste optie voor de 805?

Ik vind het algehele geluid van de 805 en originele speakers nog verdacht goed klinken.
Maar als ik toch ooit besluit de algehele audio kwaliteit te upgraden, kan ik dan het beste met de speakers beginnen?
Ik ben meer geïnteresseerd in zuiver geluid dan iets wat snoeihard kan/bas die je van je stoel af gooit.

Ries van de Zilverschuit

Alternatief voor Grom is Yatour. Die gebruik ik al jaren om mp3'tjes af te luisteren op mijn sc 805. Het inschakelen via de knop voor de cd-wisselaar op de radio werkt niet altijd feilloos, maar dat vind ik overkomelijk voor de 50 euro die ik ervoor betaalde.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

yannickdv

Yatour werkt inderdaad prima, is wat betaalbaarder.

Grom werkt ook super, hebben wij in de V70 N maar dat is omdat die stuurwielbediening ondersteunt.

Beste upgrade voor een SC805, is een versterker. Speakers zijn inderdaad helemaal niet verkeerd. Maar het is natuurlijk wel bijna 20 jr oud, dus daar zal altijd verbetering te halen zijn.

Zou in ieder geval beginnen met een yatour, en eventueel een versterker.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

V70geRwin

Speakers doen nog het meeste, daarna een extra versterker.
Het klinkt niet verkeerd maar met een eenvoudig composetje ga je best veel vooruit.
Het zijn papieren speakers en toch al wat ouder, de magneten zijn ook niet al te groot.
Niet slecht maar kan snel beter.

delta

Ik heb er zelf een dension gateway inzitten. Deze bevalt ook goed in samenwerking met ipod. de gateway laad meteen de ipod op tijdens gebruik. geluid is prima op mijn sc-805 pss.
MY97 V70 2.5 20v *426-46*handbak*prefo*