T-5R LPI spookt

Gestart door Rvd, 31-01-2017 17:42:49

Vorige topic - Volgende topic

Rvd

Met mijn 850 (niet gechipt) op LPI (vialle met 5 witte injectoren) rijd ik iedere dag naar mijn werk, maar sinds een tijdje spookt er een storing waarvan het lijkt dat het steeds erger word.
Het probleem is dat de auto schokt en inhoud, maar niet altijd. Wat duidelijker te maken een aantal scenario's wanneer wel en wanneer niet.

Scenario 1 (geen probleem):
De auto is koud, start hem en ga er mee rijden. auto warmt netjes op. Onderwerg geen file en kan gewoon van A naar B rijden.

Scenario 2 (wel probleem):
De auto is koud, ik vertrek, ga vervolgens de snelweg op en na een kilometer of 30 kom ik in de file. Het lijkt wanneer de auto wat warmer word dat er een hik/dip zich even voordoet in het stationair draaien. Vervolgens als er weer gereden gaat worden gaat de auto inhouden en bokken. Alsof er af en toe een cilinder niet ontsteekt.
Als ik dan even heel constant rij lijkt het alsof het probleem zichzelf op lost

Scenario 3:
Wanneer het hikken in de file van scenario 2 zich voordoet, en ik even omschakel na benzine en na een kilometer ofsow weer overschakel naar gas is er ook geen enkel probleem meer waarneembaar.

Wat heb ik al gedaan en uitgesloten:
- bij de LPG boer de laptop aan het LPI systeem gehangen om te kijken of de pomp goed draait en ook zijn toerental verhoogd wanneer er vanuit stationair wordt gas gegeven.
- Bougies, bougiekabels, rotor en verdelerkap vernieuwd.

Vanavond probeer ik de MAF sensor te vervangen om te kijken of dat iets uit haalt.

Heeft iemand enig idee waar nog te zoeken?

razorx

Ik zou het injector omschakelrelais en de connector daarvan zeker als verdachte zien.

Rvd

Citaat van: razorx op 31-01-2017 18:35:25
Ik zou het injector omschakelrelais en de connector daarvan zeker als verdachte zien.

Bedankt voor de tip. Ik zal proberen vanavond alvast te kijken.
Kan ik dit ook nog testen om het te bevestigen of juist uit te sluiten?

razorx

Ja. Als hij hikt, een voor een de benzine injectoren ontkoppelen.

razorx

Of een tikje op de relais unit tijdens het hikken. Pas op met de connector daarvan. Die is kwetsbaar.

Ludo

Die 30km, is dat constant rijden, zonder stoppen/optrekken?.
Indien ja, gezien de buitentemperatuur momenteel lijkt het me dan eerder dat er zich een ijsklontje heeft gevormd aan een uitstroompijpje.
Vervolgens ga je stil staan en door de warme(re) temperatuur onder de kap, komt dat ijsklontje los, dat moet dan even verwerkt worden waardoor het rijke mengsel de motor even doet hikken/stotteren.
Een gebroken uitstroompijpje is dan eerder de boosdoener dan de relais.  :D

Rvd

Citaat van: Ludo op 31-01-2017 19:53:56
Die 30km, is dat constant rijden, zonder stoppen/optrekken?.
Indien ja, gezien de buitentemperatuur momenteel lijkt het me dan eerder dat er zich een ijsklontje heeft gevormd aan een uitstroompijpje.
Vervolgens ga je stil staan en door de warme(re) temperatuur onder de kap, komt dat ijsklontje los, dat moet dan even verwerkt worden waardoor het rijke mengsel de motor even doet hikken/stotteren.
Een gebroken uitstroompijpje is dan eerder de boosdoener dan de relais.  :D
Die 30 km is constant rijden. Of het 30km is of 100km maakt niet uit.

(scenario 4)
Ik kwam er ook achter dat het stoten zich ook telkens voor doet als ik de auto geparkeerd heb even laat staan (zeg een 1 tot 2 uur) en weg rij met een half afgekoelde motor.
Op het moment dat deze dan overschakeld naar gas begint het gezeik gelijk. maar het verdwijnt naarmate de mtor warmer word heb ik het idee.