Nieuw en met een missie hier op het 850 forum

Gestart door DJ--NeO--, 04-02-2017 19:08:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DJ--NeO--

Hoi allemaal,

Ik stel mij even voor, Frederik is de naam en ikzelf heb niet echt een volvo verleden, maar mijn vader absoluut wel, namelijk een 850 (RP-LR-09) een V70 (RD-TV-09) een V70 awd R (XR-HN-11) een XC90( 63-NG-VL) een XC70 (kenteken even uit mijn hoofd) en als laatste een V70 3.0 T6 awd (32-NSN-1)

Helaas zijn geen van alle volvo's meer in ons bezit evenals mijn vader welke veel te vroeg is gestorven! Nu wil het volgende voor doen, de V70 awd R staatvweer te koop met 338 op de klok en ben er serieus over aan t denken om deze te kopen. Nu zit er een sticker op van het forum hier! Wie o wie is de oud eigenaar van deze volvo geweest en is deze nog actief hier op het forum? Zie graag reacties tegemoet van jullie.

Groeten,  Frederik aka DJ--NeO--
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

heutink

 :)
welkom op het forum Frederik..........succes met de aankoop van welke auto dan ook, groet van opa uit Enschede
8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

TonV70R

Nummer 141 op de lijst. Eigenaar onbekend.

Zou mooi zijn als hem terug de familie in krijgt ;)
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

)()()sT

Allereerst: gecondoleerd...
De auto is recent in de tips voorbij gekomen! Vond het wel een mooi ding, even los van de prijs.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,58716.msg1712388.html#

:)

stuuraandeverkeerdekant

Welkom. Mooi verhaal.

Zet anders ook even een fotootje of omschrijving van de V70 R op het 'Wie ben jij' topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,11131.31290.html Wellicht dat de oude eigenaar (of iemand die m kent) nog sneller een reactie geeft.
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

DJ--NeO--

Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 04-02-2017 19:33:55
Welkom. Mooi verhaal.

Zet anders ook even een fotootje of omschrijving van de V70 R op het 'Wie ben jij' topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,11131.31290.html Wellicht dat de oude eigenaar (of iemand die m kent) nog sneller een reactie geeft.

Dank voor de tip, heb het gedaan met een foto uit de oude doos erbij :)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,11131.31290.html
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: DJ--NeO-- op 06-02-2017 08:33:57
Citaat van: stuuraandeverkeerdekant op 04-02-2017 19:33:55
Welkom. Mooi verhaal.

Zet anders ook even een fotootje of omschrijving van de V70 R op het 'Wie ben jij' topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,11131.31290.html Wellicht dat de oude eigenaar (of iemand die m kent) nog sneller een reactie geeft.

Dank voor de tip, heb het gedaan met een foto uit de oude doos erbij :)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,11131.31290.html

Ik zag hem staan. Leuke foto! Hopelijk vind je de vorige eigenaar!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

DJ--NeO--

Goed 1 kogel is door de kerk!   :) (Mede dankzij VW  :eusa_doh:)

De Passat gaat het veld ruimen voor een Volvo, ben er nog niet uit of het de V70 R gaat worden, maar er komt een Volvo!

Waarom heeft VW nu in de pap zitten roeren?
Vanochtend de auto gestart als normaal.
Vervolgens kwam er een luide herhalende PIEP uit het Dashboard (incidenteel doet ie dat vaker trek me daar dus weinig van aan) maar nu kwam er een melding bij "Check Coolant" oh... ok, misschien toch maar even kijken, ben toch nog in de straat!

Holy  :-X complete reservoir leeg!  :o Dikke liter erbij kunnen gooien.

Nergens lekkage te vinden onder of bij de auto, geen KVS lucht en gelukkig niet het beruchte BKP blok welke garant staan voor haarscheuren in het blok! wat blijft erover? Waterpomp? nee, deze is anderhalf jaar geleden en ong 45 000 km vervangen door een fris exemplaar en dan zou ik lekkage moeten zien! Kachelradiator? nee, geen KVS lucht in de auto, laat staan natte voetkuipen... hmmmm EGR wordt nu wel erg verdacht! wist al in aug dat ie niet echt fris meer is, maar zolang het werkt, niks aan doen! ding echter vervangen kost goed veel geld! daarnaast zal er nog een 2massa vliegwiel met koppeling aankomen... voor dat bedrag kan ik zelfs al een Volvo kopen! laat staan dat ik het heb!

Okee, Passat dus eruit, en vervolgens dikke Volvo erin!  :eusa_dance:
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

stuuraandeverkeerdekant

De passat is dus passé  ;)

Leuk om zo toch weer een Volvo in de familie te krijgen. Succes!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

DJ--NeO--

Ben nog steeds druk zoekende naar een nieuwe auto voor mij.
heb helaas financiële tegenslagen gehad waardoor het budget daarbij is gekrompen :(

Ik rij op jaarbasis 30 000 km ongeveer (heb in 3,5 jaar tijd met de passat een ton erbij gereden)
Hierdoor wordt de R awd (welke overigens geen awd meer is cardanas is vertrokken)

na een rekensommetje van brandstof kosten en wegenbelasting voor een benzine diesel en gas was het eigenlijk
snel duidelijk dat er een gas auto in moet komen! gelukkig zijn bij uitstek de Volvo 5 cilinder motors erg geschikt voor
gas! :)

affijn, 2 gas V70N modellen staan in het noorden des lands te koop dus daar ben ik gisteren gaan kijken.

De eerste viel eigenlijk direct af, zelfs op het APK keurings bewijs stond dat de 2.4 170PK overmatige olie lekkage had
blik onder de auto leerde mij toen dat de complete carterpan zeiknat met druppels was, geen goed idee dus!

op naar de volgende, staat van onderhoud zou een stuk beter moeten zijn!
bij aankomst gekeken en gereden, motorisch ben ik daar het opzich wel mee eens al komt daar wel de DB riem, waterpomp
, bovenste motor steun bij en nieuwe stuurbekrachtings olie bij.

Maar dan de buitenkant, gebruikers sporen waren zacht uitgedrukt, hijzelf heeft de auto een 3 maanden in bezit en hij
wordt verkocht omdat hij toch te groot is, maar de vorige eigenaren hebben hem gebruikt als een stuk vuil letterlijk
geen enkel plaatdeel welke niet was voorzien van een aantal mooie krassen en als toppunt de passagiers voordeur, welke denk ik
ook een lage paal van dichtbij heeft mogen zien en wel langer dan hem lief was (van voor tot achter de deur)

aan de binnenkant was dit aan de mindere kant terug te zien, een speaker rooster en een iPod plug welke bruut van de
Parrot MK9200i multimedia kabel was afgetrokken.

besloten om er even over te denken, en dan omdat we toch nog maar een klein kwartiertje rijden van de R zijn dan moeten
we daar zeker ook even kijken! :D

inmiddels heeft hij de achterbumper en de 4 velgen gespoten waar de auto goed van is opgeknapt!

het deukje op het rechter achter scherm heb ik gezien en zou ik zo voor lief nemen evenals het spiegelglas
welke moet worden vervangen omdat de olie naar beneden is gelopen.

in de auto zitten en herinneringen ophalen, motor starten en wauw wat klinkt dit toch vertrouwd en gaaf!
al loopt ie koud stationair wel iets onrustig

maar ja, dan blijft nog steeds het verhaal, 30 000 per jaar is dit verstandig voor zo'n mooie auto...
eigenlijk moet je dit als een 2de auto erbij hebben.

om het verhaal af te maken, nog een plaatje bij het praatje


en met mijn moeder!
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

Vulk

Gewoon doen...
Gas erin leggen en rijden maar...

TonV70R

De R weer kopen en gas erin.
Auto heeft voor jou ook een emotionele waarde.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

DJ--NeO--

weten jullie waar het onregelmatig lopen bij stationair vandaan kan komen?
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

Lammert

Je zit straks met net zo'n grote smile in die auto als dat jullie nu op deze foto's staan  

Onregelmatig lopen is meestal te verhelpen door de gasklep en/of de stationairregelaar schoon te maken. Klein klusje

)()()sT

Ik vind dat iedereen wel erg makkelijk denkt... zal misschien aan mij liggen.
Laat ik voorop stellen dat ik 100% begrijp waarom je de auto terug wilt; er zit een sentimentele waarde aan en het is natuurlijk een schitterende bak. Maar als centjes een issue zijn (begrijpelijk) dan zou ik wel even heel goed nadenken. Allereerst is de aanschafprijs fors voor een 18 jaar oude auto met meer dan 3 ton gelopen, en als er daarnaast nog gas in moet kost dat ook weer een aardige duit.
Vervolgens blijft het dus die auto met veel km's gedraaid waar uiteraard heus nog wel e.e.a. aan stuk gaat, en dat kost natuurlijk ook knaken.

Ik wens je veel succes met nadenken! :)
Kom je trouwens uit Maastricht zie ik net? Da's in de buurt.

Citaat van: DJ--NeO-- op 18-03-2017 09:40:47
weten jullie waar het onregelmatig lopen bij stationair vandaan kan komen?

ETM? Reinigen werkt meestal wel (tijdelijk) maar als je een nieuwe gasklep moet ben je zo weer 3/4honderd verder.