Nieuw en met een missie hier op het 850 forum

Gestart door DJ--NeO--, 04-02-2017 19:08:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DJ--NeO--

Hoi joost, dank voor je reactie! Ik woon inderdaad in maastricht.
Het is inderdaad volledig wat er wordt gezegd, als ik in de slappe was zou zitten hoefde ik er niet over na te denken en stond de auto inmiddels al voor op mijn oprit, maar helaas dat is een droom! Moet wel gem 30 duizend rijden en dat er dingen stuk gaan en dat er onderhoud nodig is, dat klopt. Als ik een 1000 voor t onderhoud jaarlijks reserveer moet ik denk ik echter een aardig end komen, er is weinig wat ik niet kan aan t onderhouden! Kan ik daarvan de R jaarlijks onderhouden? Dat weet ik niet, jullie waarschijnlijk beter... Ben ondertussen aan het verder kijken, en ik kijk voor nu wel even wat de toekomst mij brengt (misschien een gulle sponser hier op t forum *lol*)
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

KIM

Zo'n R rijden kan best in de papieren lopen. Waarschijnlijk koopje een auto met (ietwat) achterstallig onderhoud; een stage-0 kost dan al een paar centen. De reparaties die je kunt verwachten zijn anders dan bij jongere auto's: Deze auto heeft al veel gelopen en dat betekent dat er onderdelen gaan slijten die je bij een andere auto nooit zult hoeven vervangen omdat die auto voor die tijd al op de sloop ligt.

Kosten waar je sowieso op kunt rekenen is een setje banden per jaar. Het brandstofverbruik op LPG zal zo'n beetje 1:7 bedragen; alles wat ie beter doet is geluk hebben. Dan heeft de auto 2x per jaar nieuwe olie en een oliefilter nodig en elk jaar een nieuw luchtfilter en bougies (deze slijten op LPG sneller). Hopelijk helpt dit een beetje met je calculatie.

Succes met je beslissing.

TonV70R

Zit nu op iets meer dan 3 jaar (65.000km, benzine) op zo'n 4000 aan onderhoudskosten. Incl distributieriem, waterpomp, banden, wiellager, uitlaatspruitstuk, bobine, ontsteking, beurten en alles wat er aan gedaan is. Onderdelen orgineel Volvo.  Voordeel is dat afschrijving nihil is en je het meeste zelf kunt doen.
Nieuwere auto heb je altijd meer afschrijving, maar meestal minder onderhoud.


Ik kan niet kijken wat je er voor over hebt, moet je ook geheel zelf beslissen.
Voordeel is ook dat je niks in te ruilen hebt, misschien kunnen ze nog wat met de prijs doen.


Succes met deze lastige keuze.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

arjen850

Misschien klinkt wat hard,  maar ik denk dat een R gewoon niet past in je budget. Neem dan een 10 0f 20 klepper.

BBS

Een R AWD op gas en verzekering zit je zo op een kleine 200 euro aan MRB en verzekering per maand. Daar komt dan je gas verbruik en onderhoud nog bovenop.
Voor het gemak reken ff met 400 euro per maand aan kosten, en dan moet je nog geen grote (dure) reparaties hebben die zich plots aandienen.

Is misschien wel iets om rekening mee te houden ;)
Succes met je keuze in elk geval
Volvoloos....

)()()sT

Ik zou met >30.000km. lekker dieselen.
Mijn V70R rijdt ook op gas, maar sinds kort diesel ik ook. Kan gewoon meer dan 2 weken met een tank doen, heeeeerlijk! ;D

StefanCJ

Eens met Joost. Ik heb 30dkm per jaar gereden op gas, elke 2 dagen bij de pomp. Sinds een paar jaar diesel en lekker eens in de week bij de pomp, ideaal.

RemkoT5

Beste DJ Neo,

Ik ben het ook eens met bovenstaande reacties.
Natuurlijk is een roffel rijden fantastisch.
Maar dan spreek ik voor mezelf, er zijn auto´s die goedkoper zijn in onderhoud en brandstofkosten.
Ik zal zeker niet zeggen koop m niet.
Maar misschien even een tijdje een andere auto rijden die wat gunstiger is in onderhoud en verbruik.
En als t kan later over op n goede V70 of 850 of wat voor n volvo dan ook.
Emoties bij een auto zijn prima, maar herinneringen zijn soms nog mooier.

Kijk es in de spiegel en vraag je zelf af om je m echt 100% nodig hebt.

R

DJ--NeO--

Dieselen is ook een optie, echter is er 1 op gas toch nog een dikke duizend duurder per jaar. Daarnaadt zal t ondeehoud niet veel verschillen kwa kosten. Wat met een diesel ook belangrijk is dat je er 1 vind met een euro 4 motor welke af fabriek een roetfilter heeft, doe je dit niet dan zal je zeer snel te maken hebben met het feit dat je de grote steden niet meer in mag en dat je vanaf 2019 viir een v70n een dikke 260 euro per jaar duurder uitbent met je mrb omdat deze niet die af fabriek roetfilter heeft. Comfort van het weinig tanken, helemaal mee eens!!
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

Blackfox

Citaat van: StefanCJ op 18-03-2017 18:51:20
Eens met Joost. Ik heb 30dkm per jaar gereden op gas, elke 2 dagen bij de pomp. Sinds een paar jaar diesel en lekker eens in de week bij de pomp, ideaal.

Ik rij 45000 km per jaar op lpg en sta 2 keer per week bij de pomp. brutotank van 55 liter.

henry classic v70

Woont in de buurt van Maastricht > bijna België > lpg € 0,37 p/ltr ongeveer  :eusa_think:
...dan wist ik het wel hahaha
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

yannickdv

Citaat van: henry classic v70 op 18-03-2017 19:36:02
Woont in de buurt van Maastricht > bijna België > lpg € 0,37 p/ltr ongeveer  :eusa_think:
...dan wist ik het wel hahaha

Hihi, zakt nog wel wat als het zomers weer wordt. 25ct heb ik gehad afgelopen zomer. Das echt leuk rijden. Kan geen diesel tegenop.. ;)
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

)()()sT

#27
Daarom diesel ik in de winter, en gas in de zomer ;D
Ik zie trouwens net je zelfde vraag op de Volvo forum Facebook pagina.
We blijken elkaar van een aantal jaar geleden te kennen  :o ;D

Citaat van: StefanCJ op 18-03-2017 18:51:20
Eens met Joost. Ik heb 30dkm per jaar gereden op gas, elke 2 dagen bij de pomp. Sinds een paar jaar diesel en lekker eens in de week bij de pomp, ideaal.

Tankte jij niet soms 's avonds en 's morgens weer?

;D!

DJ--NeO--

Okee... Er is bij mij nog geen lampje gaan branden om heel eerlijk te zijn, waarvan ken ik jou?

Wat iedereen zegt over de gas prijs van belgie, dat is ook zeker een heel groot punt om niet te dieselen maar lekker gas te rijden, en ja, dan sta ik soms 2* op een dag bij de pomp, of 2 dagen achter elkaar... Doe ik nu ook met de benzine mokka van mijn moeder... Leuke auto, maar erg stug en heb er tot nu toe niet meer dan 1 op 11 uit kunnen peuteren...
My Car: Volvo XC60 D4 AWD Summum GT6 (14) | Panorama Sunroof | Bliss | Sensus Connect | Adaptive CC |  ABL Bi-Xenon
Her Car: Ford C-Max 2.0 Duratec automatic (07) | Ghia | Kenwood DNX9260BT | Other options are coming

BarryH

Ik denk dat je reeel moet zijn over onderhoudskosten
Ik heb voor mijn diesel 9ct/km incl. Banden en al het onderhoud door de garage. Dit over 200k km. De andere diesel nu 50k en dezelfde kosten.
Ik heb ook een benzine gehad, 170pk, en die had iets meer oh kosten: 10ct/km.
Een 2.3t lijkt me eerder duurder dan goedkoper.
Natuurlijk kan het ook voor ca. de helft als je alles zelf doet.
V70 2.5D - 2000 - automaat - bordeau rood
daarvoor:
Peugeot 106d>405d->vw passat tdI>1.8T->C5-2.0aut-lpg ->Outback2.5aut -> V70TDI-1997-automaat-Tropic green pearl/

Lancer 1.5 > Escort Clipper > 8552.5-20V-AT 93-vvis