Stadslicht ABM Koplamp vervangen

Gestart door Markbakker, 06-02-2017 18:28:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Markbakker

Goedenavond,

Kan iemand mij hier vertellen hoe je makkelijk het stadslicht bij een ABM koplampunit vervangt?
Kom er echt met geen mogelijkheid bij, en dan heb ik al niet van die hele grote handen.
Lampen zaten er al in bij aankoop van de auto, dus heb ook geen idee hoe de klemmetjes eruitzien.
Of is het het makkelijkst om gewoon de hele unit eruit te halen?

innocenti

Lamp uit de auto schroeven. Aan de onderzijde zit een rubber dop die toegang geeft. T10 of 5w5 lampje gaat erin.

Zonder de koplamp los te schroeven is t onmogelijk.

innocenti

Volgorde

- knipperlicht los klikken
- koplamp losschroeven. 1* bij knipperlicht, 2* bij gril
- stekker stroom lamp losmaken
- stekker hoogteverstelling losmaken

Tip
Als je LED lampje plaats, eerst lamp checken voordat je m vastschroeft. LED is gevoelig voor +-, als LED niet brand moet je deze omdraaien.

Markbakker

Citaat van: innocenti op 06-02-2017 19:19:24
Volgorde

- knipperlicht los klikken
- koplamp losschroeven. 1* bij knipperlicht, 2* bij gril
- stekker stroom lamp losmaken
- stekker hoogteverstelling losmaken

Tip
Als je LED lampje plaats, eerst lamp checken voordat je m vastschroeft. LED is gevoelig voor +-, als LED niet brand moet je deze omdraaien.

Top!! dankjewel:)

Heb een setje van Philips gehaald, Xtreme vision, maar het verschil tussen dimlicht en stadslicht is nu zo groot dat ik die graag ook even vervang.

innocenti

Zet je er n LED lichtje in?
Succes met wisselen.

Markbakker

Er zitten stadslichtjes bij in de verpakking, neem aan dat deze dezelfde mooie kleur wit geven zodat het een mooi geheel is.

innocenti

Test t even voordat je alles weer vastschroeft. Mijn ervaring is slecht met de 5w5 lampjes en een wittere kleur. Osram belooft ook dezelfde kleur stadslicht als de 4200k halogeen lampen, maar het halogeen stadslichtje is geel.

Markbakker

Haal ik van de week nog even led lampjes voor de zekerheid, kan ik ze er van het weekend even uitschroeven, mochten de Philips lampjes niet goed zijn kan ik direct de ledjes erin drukken. Bedankt voor de tips!

innocenti


Markbakker

#9
Het is gelukt, zitten nu de bijgeleverde stadslichtjes in van Philips, zijn zelf blauw van kleur, maar geven hetzelfde mooie witte licht als de dimlichten.

Foto van voor:



En na (verschil lijkt op foto klein, maar is in werkelijkheid een stuk groter):



Ben nu nog benieuwd in het donker.

timokoorn

Iets klopt er niet aan je koplampen. Hier horen heldere koplampglazen op te zitten.

timokoorn


)()()sT

Dat was precies mijn gedachte  :eusa_think:

innocenti

En heldere glazen kan je los kopen bij European tuning voor €45/stuk.

elianmars

Ik vraag me af hoe het lichtbeeld nu is met deze (verkeerde) glazen  :eusa_think: