MakiT5 stelt zich voor!

Gestart door MakiT5, 10-02-2017 18:52:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MakiT5

Na al enige tijd een Volvo in mijn bezit te hebben stel ik mij nu maar eens voor.

Mijn naam is Jeroen Marc Velders, 19 jaar en woonachtig in Epe op de mooie Veluwe.

Nadat ik vorig jaar MiniG (Gijs) tegenkwam met zijn C70, was ik helemaal weg van Volvo. Paar maanden later mocht ik er een stukje in rijden en toen was het raak. Ik moest en zou ook een Volvo hebben. Sindsdien begon de zoektocht. Opzoek naar een mooie C70 of 850. Uiteindelijk viel ik voor de 850 en ben ik mij daar in gaan verdiepen. Het liefst een R of T5R, maar dit werd mij iets te gek qua kosten.

Met veel hulp van Gijs en Leon tijdens het zoeken naar een goede 850, kwamen we er bij één terecht die in Zwolle te koop stond. Meteen een afspraak gemaakt en samen met Gijs, die hiervoor speciaal uit Duitsland kwam, ernaar toe gereden met zijn Saffron C70. Auto goed bekeken en een proefritje gemaakt. Was meteen verkocht toen ik uit de auto kwam.

Vanaf 14 december 2016 mag ik mij trotse eigenaar noemen van een mooie blauwe 850 T5 met nu bijna 395000 op de teller. Een leuke Volvo die je in de stoel drukt als je gas geeft. Hier en daar wel wat puntjes die gemaakt moeten worden, maar dit wist ik al toen ik hem kocht. Zo is het dashboard hier en daar niet zo mooi meer en zit er geen dashboardkastje in. Lekte ook KVS, maar dit was gelukkig een scheurtje in een slangetje. Meteen gerepareerd natuurlijk. Al met al een leuke auto die wel wil.

Op den duur wil ik er een R-voorbumper opzetten, andere koplampen en knippers, andere velgen etc. Ook heb ik bij de aankoop van de auto een 16T turbo erbij gekregen. De standaard 15G turbo zit er nu nog op, maar deze moet in de toekomst plaats maken voor de 16T. Wie weet op den duur ook nog een rvs uitlaatsysteem.

Nu ik mij aan heb gemeld, ben ik hier ook om veel ervaring en kennis op te doen. Algemene kennis heb ik al wel een beetje, maar wil graag meer weten. Zal op den duur ook wel vragen gaan stellen op het forum.  ;)




Volvo 854 2.3 T5 - 16T - Schutten tuning

MiniG

Ben ik dan gelijk de eerste Welkom Maki  :eusa_clap:
          
                         Never drive faster then your guardian can fly

leons850

Citaat van: MiniG op 10-02-2017 18:57:38
Ben ik dan gelijk de eerste Welkom Maki  :eusa_clap:

En ik de tweede. ;D
Welkom Jeroen-Marc!
Ik ben benieuwd hoe hij er inmiddels bij staat, en de overige puntjes komen wel goed hoor. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

MiniG

Voor een compleet beeld.. hierbij nog 3 plaatjes







Zoals leon al zei. De puntjes komen met de tijd wel goed
          
                         Never drive faster then your guardian can fly