Dynamo V70 Classic vervangen

Gestart door robbar, 12-02-2017 19:19:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robbar

Verwijder eerst de muliriem en stuurbekrachtigingspomp

Haal eerst de plus pool van de accu los (dop 10 mm), daarna de pluspool van de dynamo met (dop 13 mm) en het stekkertje van de sensor van de Dynamo.
De Dynamo zit nu nog met 2 bouten vast van de totaal 3. (Zie foto)

Verwijder deze bouten met een 12mm dop. De bouten aan de bovenkant zijn goed te zien, de bout aan de rechterzijde van de dynamo onderin kan je goed voelen.
Nadat deze bouten zijn verwijderd moet de dynamo te verwijderen zijn, soms zit deze wat vast maar door een breekijzer tussen het blok en de dynamo te plaatsen en naar voren te halen komt deze makkelijk los.

Het weer monteren in van alles gebeurt in tegenovergestelde volgorde.
Check voor het starten wel even voor de zekerheid of de multiriem overal goed zit gemonteerd, en de ATF olie wel is bijgevuld 

Succes en het is mij als leek ook gelukt 

V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

TonV70R

Altijd eerst de minpool van de accu loshalen en als laatste weer aansluiten.

Mocht je dan met de ring, of steeksleutel, tegen de carroserie komen heb je geen sluiting.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022