V70N D5; waar op te letten bij aanschaf?

Gestart door bhengeveld, 12-02-2017 21:09:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bhengeveld

Een vriend is voor zijn bedrijf op zoek naar een V70 diesel pré 2002. Nu weet ik een heel klein beetje van de 5 cilinder benzines uit de 850, maar ik heb geen idee waar op te letten bij de D5's. Spelen daar ook de zaken als carterventilatie, oliekoelerslangen, klepsteelrubbers en aircoverdampers?

Als ik zie wat ze voor 15 jaar oude hokken vragen vind ik dat toch wel aanzienlijk... Bijv:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1127256123-volvo-v70-2-4-d5-2001-149500-km-youngtimer.html

Help is appreciated  ;D

Marc O.

#1
Typisch, die auto is vrij recent geïmporteerd maar het onderhoudsboekje is Nederlands? Absurde prijs trouwens voor die auto, slaat echt helemaal nergens op. Zo te zien zit er niet eens airco in.
...The Nile isn't just a river in Africa...

bhengeveld

Citaat van: Marc O. op 12-02-2017 21:20:02
Typisch, die auto is vrij recent geïmporteerd maar het onderhoudsboekje is Nederlands? Absurde prijs trouwens voor die auto, slaat echt helemaal nergens op. Zo te zien zit er niet eens airco in.

Bedankt voor je reactie. De auto is geïmporteerd uit België, 1e indruk van onderhoudsboekje (compleet) was goed en in Nederlands. Grappig; vandaag is er 1250 euro bij op de prijs gekomen... 

hsv70

Citaat van: Marc O. op 12-02-2017 21:20:02
Typisch, die auto is vrij recent geïmporteerd maar het onderhoudsboekje is Nederlands? Absurde prijs trouwens voor die auto, slaat echt helemaal nergens op. Zo te zien zit er niet eens airco in.

Wel airco, geen climate control.

UserID6342

Even bij een D5 de slang weghalen tussen intercooler en inlaatgedeelte, als die helemaal dicht gekoekt zit ben je aan de beurt voor de reiniging van het EGR-gedeelte.  Als je de beschermplaat van de motor eraf trekt kijk je recht tegen die slang aan.

Als deze al is uitgerust met vacuümmotorsteunen ipv de hydrosteunen, controleer deze dan even.  Als je de oliedop losdraait en hij maakt een heel typisch bokbokbok geluid, bij stationair draaien en je knijpt de aanvoerleiding / vacuümslang naar de motorsteunen eventjes dicht en het geluid word dan minder dan ben je aan de beurt voor nieuwe vacuümsteunen.

Stoterbussen en klepslepers willen wel eens kapot gaan bij deze modellen, ook herkenbaar aan een zeer typisch motorgeluid.

Sbv

Veel te duur dat ding. Een D5 hoort km te maken en niet rondjes om de kerk te rijden, vinden ze niet leuk.

reneetje

Let op :

olie lekkage bij bak (stop tussen bak/motor laat weleens los)
Roken bij vollast (lekke intercooler) en dan bedoel ik elke keer met gas erop dikke zwarte pluimen
Lekke retour van de injectors (slecht starten)
Display wil ook nog weleens storing geven , onleesbaar display heb je dan

Al deze euvels zijn goed te repareren.

Verder zijn het in principe bere sterke motoren , kijk voor een AT , beste keus. (alhoewel de MT zuiniger is , 1 op 20 red je )
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)