850/V70 of toch XM/C5 ???

Gestart door Xantia, 02-05-2005 02:24:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xantia

Ik rij nu 17 jaar Peugeot/Citroën diesel. ;D

tussendoor 6 maanden een XM V6-24v gehad, maar de brandstof deed me de nek om!  :-\

Nadeel dat die V6 niet op gas loopt.  >:(   anders was mijn keuze makkelijk.  
Het enige merk wat me buiten Citroën (en peugeot) aanspreekt is Volvo, en dan alleen de 850/v70 modellen.

aangezien de laatste 2 jaar de diesel prijzen enorm zijn gestegen  :( , ben ik G3 aan het overwegen, en dan komt toch de 20v of de T-5 errug in trek! ::)

ik hoop in dit forum wijzer te worden van Volvo en G3, en misschien dat ik eerdaags ook in een Volvo rond tuf...
:D
Groeten, DickStuif.

Xantia

ps, kan iemand vertellen waarom jullie je 850 "roffel" noemen...?¿ ??? ?¿

italia

De vijf-cylinder (standaard in een 850) heeft een zeer karakteristiek zwaar grommend geluid (voor intimi "roffelen (v)") ;D

succes.

Walter

ga maar eens proefrijden, zoek een tunnel op en ga daar met lekker gas erop met open ramen doorheen. Dan weet je ineens waar de term roffel vandaan komt :-)

Voor de echte Citrofiel zal die keuze niet moeilijk zijn, net als dat ik er ook niet lang over hoef te denken. Of niet eigenlijk...

Succes met de keuze, ga eens rijden met zo'n auto. G3 moet je heel goed naar zoeken op een 850, kijk het kenteken na voor aanschaf. Op de S70/V70's is het altijd G3 geweest.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

LeRa

'k Ben ook overgestapt van een Xantia (weliswaar een 1.6i) naar een 850 op G3 (10 klepper). Vanaf zo'n 8000 KM per jaar rijd ik goedkoper met de 850 t.o.v. die Xantia!!
Ondanks dat die Citroen behoorlijk comfortabel rijdt, vind ik de 850 VEEL fijner (met name de stoelen), voelt ook veel veiliger. En m.b.v. dit fijne forum heb ik al het 1 en ander zelf kunnen repareren.

denjo

#5
ik heb 2 jaar XM  gereden.  Fijne auto, maar kan qua betrouwbaarheid niet tippen aan  een 850.  deze zit veel solide in elkaar en de motor is  denk ook wel een langere levensduur toebeschouwd.
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68

Ben

Alleen al voor de stoelen zou ik Volvo kiezen. Of zoals de vader van een vriendje van vroeger het zei: 'Een citroen, dan is het net of je in een hoop zachte stront gaat zitten'.

Peertje

Ik heb ook wel eens over een Citroen nagedacht.......



2 seconden. ;D
Hé? Geen banner meer?

denjo

over de inruilwaarde maar te zwijgen  :(
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68

850fan

Iemand in mijn familiekring heeft al jaren een XM break 3.0 V6 handgeschakeld op LPG en heeft daar constant problemen mee. (ruilmotor bij 100k, complete airco vervangen, 2 koppelingen, etc...) De auto heeft eenderde aan kilometers gelopen t.o.v. mijn auto, maar voor het geld wat is uitgegeven aan onderhoud aan de XM zou ik nu een dikke 850 R erbij kunnen kopen  :-\
Een ding is natuurlijk super aan een Citroen, en dat is die vering! Maar vergeleken met een CX of DS is het vliegend tapijt gevoel minder. Ook is op de snelweg de XM erg zenuwachtig, je moet constant corrigeren. Zou aan de soort stuurbekrachtiging van de V6 liggen ???
Qua stoelen (vooral op de lange afstanden) geef ik toch echt mijn voorkeur aan de stoelen van Volvo. We zijn eens met de XM naar zuid-Frankrijk geweest en had toen na 12 uur behoorlijke rugpijn. Met de Volvo nog nooit gehad, ritjes naar Italie zijn dan eigenlijk nog te kort  ;D

Claudia

Citaat van: SnakeByte op 02-05-2005 10:42:48
Ik heb ook wel eens over een Citroen nagedacht.......



2 seconden. ;D


;D ;D ;D

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Turbobiker

Citaat van: SnakeByte op 02-05-2005 10:42:48
Ik heb ook wel eens over een Citroen nagedacht.......



2 seconden. ;D

Dat je zelfs dat durft toe te geven :o ;)

En Xantia, één proefrit zou overtuigend genoeg moeten zijn.

Als je een echte citoën liefhebber bent is er overigens na de CX geen enkele keuze meer :'(
De Tussenpaus

BenC70ES

#12
 :o   :o  :o  :o  :o  :o  :oWat een vraag...

Sinds wanneer maakt citroen trouwens wagens?  ::)

Kan je eigenlijk nog 2 merken opnoemen die nog verder uit mekaar liggen...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

thuur


The Driver

met alle respect, maar ben ik de enige die Citroen een wagen voor geitenwollensokken types vind?


Volvo is echt heerlijk :D. En de stoelen die ik in de R heb zitten zijn beter dan welke andere stoel dan ook, ja zelfs dan de Lexus LS430 van de ouwe