Rammel

Gestart door mao, 13-05-2005 18:07:02

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: Zippo op 14-05-2005 18:34:18
[move=left,scroll,6,transparent,100%]veerschotelrubbers..........!!![/move]

Heb je daar al naar gekeken?

Zippo

Jaahaaa, dat had ik ook nog niet gezegd...... ::)

Thnx Zip ;)

Gr 8)

mao

ja, en de veerschotels zijn 't ook niet want ik heb van de week verzwaarde veren eronder laten zetten en de schotels zittten goed. De rammel zat daarvoor er al in.

speedyT5

Soms kunnen geluiden zich op een vreemde manier verplaatsen dat het lijkt alsof het daar vandaan komt maar blijkt het toch ergens anders vandaan te komen.
Als ik jou was zou ik ook heel goed naar de satbilisatorstangetjes voor kijken, die willen vaak speling gaan krijgen op de kogels en op klinkerwegen sterk gaan rammelen.
En de fuseekogels voor ook goed controleren

Succes
Piet
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

Huppel

Mao,

Heb je al naar je uitlaat ophanging gekeken ??...

Gr

b0nkolok

Was het gerammel al voordat je verzwaarde veren achter hebt geplaatst of pas daarna? Als het daarna is lijkt me een uitgebreide (na)inspectie van de veren en schotels raadzaam.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

mao

Het gerammel zat al voor de verzwaarde veren eronderkwamen. en de uitlaat is het ook niet. het is met de weken wel heftiger geworden ook al rijd ik 5 km per uur dan hoor je het al

ewing

Ik heb hetzelfde, maar dan rechtsvoor en ben van de week langs mijn garagist geweest. Die vertelde mij dat de stabilisatorstang de oorzaak van het gerammel is. Kortom, vervangen die hap. Kosten? Materiaal: ong. 80 euro. Arbeidsloon: 2 uur.

Zippo

Citaat van: Zippo op 14-05-2005 01:12:43
Schokbreker-rubber.

Zippo

Citaat van: thuur op 15-05-2005 02:14:26
Citaat van: Zippo op 14-05-2005 18:34:18
[move=left,scroll,6,transparent,100%]veerschotelrubbers..........!!![/move]

Heb je daar al naar gekeken?

Zippo

Jaahaaa, dat had ik ook nog niet gezegd...... ::)

Thnx Zip ;)

Gr 8)

;D achja!
De omschrijving is anders..

Amazon

Als je zegt linksachter is het eerste dat bij mij opkomt de uitlaat.

Heb je LPG en de vuldop linksachter?

Probeer eens een aantal dingen uit te sluiten door de losse vloerdelen uit je achterbak te halen en de bank naar voren te klappen en dan een stukje rijden.

De sluiting van de rugleuning kan ondanks dat hij stevig aanvoelt toch wel rammelen. De vloerpanelen kunnen er ook wat van.

Kijk ook eens of de verlichting unit en eventuele speakers in de D-stijl wel goed vastzitten. ;)
Bigger and better!

Christiaan

Citaat van: ewing op 20-05-2005 09:33:23
Ik heb hetzelfde, maar dan rechtsvoor en ben van de week langs mijn garagist geweest. Die vertelde mij dat de stabilisatorstang de oorzaak van het gerammel is. Kortom, vervangen die hap. Kosten? Materiaal: ong. 80 euro. Arbeidsloon: 2 uur.

Lijkt me een beetje aan de dure kant, bij mij koste het een half uur en 56,- euro ex BTW.
Christiaan

meulen

Hoi Mao

Het is misschien en domme opmerking maar ik heb ook een rammeltje aan de linker achterzijde van mijn auto. blijkt bij mij dat dit het dekseltje is van de lichtmetalen velg. Hiervan is een pinnetje afgebroken waardoor het dekseltje tegen de velg aan rammelt.
Als je al zo lang op zoek bent naar de oorzaak zou dit het wel niet zijn......maar ja. Toch maar effe doorgegeven dacht ik, je weet nooit !!

Succes met zoeken
groet Michiel
Waar zouden we zijn zonder de ............Roffel

b0nkolok

Ik heb een uiterst zacht 'knikkergeluidje' voor wanneer ik over een hobbelige weg (klinkers) rijd. Als ik stilsta (voor stoplicht b.v.) en ik houd de rem vast met D ingeschakeld (automaat), komt dat trilgeluid (resonantie van stationair draaiende motor) de ene keer wel en de andere keer -versterkt- terug. Er trilt iets mee. In de N-stand is het meteen weg.
Dealer: de spanner van de dynamo-/stuurbekrachtigings- etc. -riem is versleten. Ik twijfel aan die diagnose. Helaas kan ik zelf niet nader onderzoek plegen, immers met draaiende motor in de P-stand hoor je helemaal niks, behalve een motor die als een 'naaimachientje' loopt. Ik ga op zoek naar een (deskundig) hulpje om dat mee-trillen te lokaliseren. De dealermonteurs doen niet meer mee, die hebben al geoordeeld.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Peth©oni

Citaat van: b0nkolok op 01-06-2005 12:26:43
Ik heb een uiterst zacht 'knikkergeluidje' voor wanneer ik over een hobbelige weg (klinkers) rijd. Als ik stilsta (voor stoplicht b.v.) en ik houd de rem vast met D ingeschakeld (automaat), komt dat trilgeluid (resonantie van stationair draaiende motor) de ene keer wel en de andere keer -versterkt- terug. Er trilt iets mee. In de N-stand is het meteen weg.
Dealer: de spanner van de dynamo-/stuurbekrachtigings- etc. -riem is versleten. Ik twijfel aan die diagnose. Helaas kan ik zelf niet nader onderzoek plegen, immers met draaiende motor in de P-stand hoor je helemaal niks, behalve een motor die als een 'naaimachientje' loopt. Ik ga op zoek naar een (deskundig) hulpje om dat mee-trillen te lokaliseren. De dealermonteurs doen niet meer mee, die hebben al geoordeeld.

Ooh, moet ik weer ????  ;D