Even voortstellen, wéér een Alter 1 erbij.

Gestart door Komkommer, 16-02-2017 13:05:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk


Komkommer

Citaat van: SB T5-R op 16-02-2017 17:12:42
Strakke wagen!

En zelfs met grijze KVS dop  8)


Hij is specifiek op een grijze KVS dop uitgezocht. Anders zou het hele feest niet doorgaan. En nu ik eenmaal het genot van zo'n dop heb ervaren ben ik blij met die keuze en zou ik nooit meer anders willen.

henry classic v70

Citaat van: Komkommer op 16-02-2017 18:49:49
Citaat van: SB T5-R op 16-02-2017 17:12:42
Strakke wagen!

En zelfs met grijze KVS dop  8)


Hij is specifiek op een grijze KVS dop uitgezocht. Anders zou het hele feest niet doorgaan. En nu ik eenmaal het genot van zo'n dop heb ervaren ben ik blij met die keuze en zou ik nooit meer anders willen.

...totdat  :eusa_eh:
Grijze doppen willen nog wel eens kapot gaan, het plastic wordt knetterhard na zoveel jaar.
De groene zijn een goede vervanging ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Komkommer

Citaat van: henry classic v70 op 16-02-2017 19:09:01
Citaat van: Komkommer op 16-02-2017 18:49:49
Citaat van: SB T5-R op 16-02-2017 17:12:42
Strakke wagen!

En zelfs met grijze KVS dop  8)


Hij is specifiek op een grijze KVS dop uitgezocht. Anders zou het hele feest niet doorgaan. En nu ik eenmaal het genot van zo'n dop heb ervaren ben ik blij met die keuze en zou ik nooit meer anders willen.

...totdat  :eusa_eh:
Grijze doppen willen nog wel eens kapot gaan, het plastic wordt knetterhard na zoveel jaar.
De groene zijn een goede vervanging ;)

Goede tip. Ik zal er preventief eentje aanschaffen. Handig om vast te hebben. Kan ik hem naast de bumpersteunen leggen. Dat waren de enige onderdelen die niet meer knetterhard waren, dus wordt het ooit APK afkeur dan liggen ze vast klaar.

Komkommer

Gisteren voor de tweede keer sinds aanschaf weer eens olie bijgevuld. Een half litertje erbij. Ik moet het even exact bij gaan houden, maar volgens mij ligt het olieverbruik van mijn Roffel onder de 1:10.000 Ik heb wel eens gehoord dat 850's behoorlijke olieslurpers kunnen zijn, maar het  lijkt erop dat ik een mazzeltje heb,

yannickdv

Dat zou een bijzonder net getal zijn! Prima!
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Remco_855

Prachtig! Het leuke aan de alter 1.5 vind ik dat je bij de sedan mooiere achterlichten heb dan de alter 2.
Met zo weinig km en zo'n staat zal je er vast nog jaren plezier van hebben

Komkommer

Citaat van: yannickdv op 21-03-2017 16:48:15
Dat zou een bijzonder net getal zijn! Prima!

Ik was ook bijzonder aangenaam verrast. Ik ga het maar eens wat nauwkeuriger bijhouden. Gevaar van weinig olieverbruik is natuurlijk wel dat je ook minder regelmatig peilt.

Komkommer

Citaat van: Remco_855 op 22-03-2017 19:45:52
Prachtig! Het leuke aan de alter 1.5 vind ik dat je bij de sedan mooiere achterlichten heb dan de alter 2.
Met zo weinig km en zo'n staat zal je er vast nog jaren plezier van hebben

Ik ben ook heel erg blij met de combi, wellicht het beste van twee werelden. De achterlichten van de nieuwe 850's en V70 classic vind ik op de één of andere manier niet kloppen met de rest van het model. Ze zijn te rond, te plastisch, niet kloppend met de lijnen van de auto.

Het is inderdaad de bedoeling dat we deze auto nog lange tijd gaan rijden. Ik was specifiek op zoek naar een betrouwbare auto. Ik heb geen vertrouwen in de laatste generaties van auto's, buiten enkele japanners, en die waren weer óf lastig op LPG te krijgen óf niet sterk genoeg om een flinke caravan te trekken. Zoals gezegd bij toeval op de 850 gestuit en pas later geleerd wat een bijzondere auto het is. En nu nog steeds verliefd. Zo fijn om een auto te hebben waar je elke keer weer gelukkig van wordt.

Komkommer



Auto en caravan zijn op dezelfde dag gekocht maar verschillen 23 jaar in leeftijd.

blauweroffel

Prachtige auto, mooie kleur en strakke caravan
tijd voor nivomats?

BR

petrolhead2.5

Gefeliciteerd met je aankoop. Mooi & leuk verhaal en hele mooie 850  :eusa_clap: Overigens best joekel van een Caravan  8) ben erg benieuwd hoe je de combinatie hebt ervaren. Mijn ervaringen met 855 2.5 10v en caravan zijn positief, echter kun je altijd goed vernemen dat de auto lager is als de caravan (met een daarop volgend redelij fors verbruik  :eusa_shhh:) ik schakel op langdurige stijgingen wel over op benzine.

Veel plezier met deze mooie wagen.

Komkommer

Citaat van: blauweroffel op 29-03-2017 18:12:23
Prachtige auto, mooie kleur en strakke caravan
tijd voor nivomats?

Zelfs de details passen bij elkaar. De kleur van de Roffel komt terug in de striping van de caravan:



Kwamen we ook pas achteraf achter.
Nivomats zijn niet nodig, heb wel hulpveren achter laten monteren. Het ligt nu mooi in lijn.

Komkommer

#28
Citaat van: petrolhead2.5 op 29-03-2017 22:23:25
Gefeliciteerd met je aankoop. Mooi & leuk verhaal en hele mooie 850  :eusa_clap: Overigens best joekel van een Caravan  8) ben erg benieuwd hoe je de combinatie hebt ervaren. Mijn ervaringen met 855 2.5 10v en caravan zijn positief, echter kun je altijd goed vernemen dat de auto lager is als de caravan (met een daarop volgend redelij fors verbruik  :eusa_shhh:) ik schakel op langdurige stijgingen wel over op benzine.

Veel plezier met deze mooie wagen.

Rijden met de caravan ging prima. Altijd wel boven de 80 Km/H en op de vlakke weg zelfs 100 Km/h. Bij de minste stijging wel terug naar de 3 (Automaat) want anders springt hij uit de Lock-Up. Ik heb zelfs een heel klein stukje écht stijl gehad (het beruchte weggetje naar de camping). Even in de één en flink in de toeren houden kwamen we met een schitterend geluid de berg op. Op gas heb ik de caravan er nog niet achter gehad. Ik wilde eerst even zien hoe de auto het zou houden voor ik de investering in een gas installatie ging doen.