V70R 1999 265pk

Gestart door spijky, 18-02-2017 12:53:01

Vorige topic - Volgende topic

spijky

Hoi allemaal,

vandaag wezen kijken naar een V70R AWD 1999 265pk Fase III,

Viel mij op dat deze auto van stilstand uit totaal niet van de plaats wil, als ie eenmaal rolt gaat ie wel.
Iemand die mij kan vertellen of dit door de 5 traps automaat komt? icm het elektronisch gasklephuis. (wat geloof ik eerst moet nadenken wat ik met de pedaal doe)

Meende ergens te hebben gelezen dat er een koppelbegrenzing is, in de 5 traps automaat.

Stationair stond de toerenteller ook niet helemaal stil, ging een heel klein beetje op en neer.
Aan de motor was het minder te horen. Maar zo strak als mijn naald van de toerenteller ligt (2.5T 1998) met gaskabel had de R niet.
Wel was de accu leeg voor ik een proefrit ging maken.

Wat zeggen de ervaringsdeskundigen?

My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

kulk

spijky

Citaat van: kulk op 18-02-2017 13:07:14
Afdingen  ;D

Dat kan, maar je moet wel een klik hebben met een auto,
Dat had ik nog niet,  ;)
My Bricksquad:

rifwachter

Dat kan, maar je moet wel een klik hebben met een auto,
Dat had ik niet,  ;)

Dan verder zoeken.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Sbv

Heb er 1 gehad en dat reed prima. Stationair draaide de motor prima. De eerste meter waren wat minder vlot maar eenmaal goed rollend kwam mijn laserblue zeer goed van zijn plek.
5 bak is wat rustiger naar mijn idee dan de 4 bak

Johann

Dingen trekken geen worst van tafel. Waren destijds ook veel klachten dat ze hun topsnelheid niet haalden.
Een standaard T5 is sneller.

spijky

Citaat van: Sbv op 18-02-2017 14:17:41
Heb er 1 gehad en dat reed prima. Stationair draaide de motor prima. De eerste meter waren wat minder vlot maar eenmaal goed rollend kwam mijn laserblue zeer goed van zijn plek.
Citaat van: Sbv op 18-02-2017 14:17:41

Motor liep ook verder prima, echter zag ik de naald op en neer gaan,
Ik heb geen ervaring met de elektronische gaskleppen,
Zat wel een gele sticker op.
My Bricksquad:

spijky

Citaat van: Johann op 18-02-2017 14:22:14
Dingen trekken geen worst van tafel. Waren destijds ook veel klachten dat ze hun topsnelheid niet haalden.
Een standaard T5 is sneller.

Ik vond daarna mijn  2.5T nog altijd heerlijk rijden, weer op weg naar huis.
Heerlijk koppel onderin.
My Bricksquad:

Sbv

welke V70 heb je gezien ? Mijn Laserblue liep de teller uit in dld. 252 op de gps. Bewijs van chippen heb ik nooit gevonden maar waarschijnlijk wel gechipped

de geneRaal

heb zelf een 265 pk versie gehad en ding kwam serieus van zijn plek,maar het is allemaal wat gedoseerd ivm het fragile awd systeem. en hij weegt ook wat meer  ;)
toerenteller naald dat danst is de ETM die gereinigd moet worden, klein klusje  en echt geen andere nodig.
topsnelheid nooit mee gereden maar dik 240 +  ging  hij wel ( volledig camping spul achterin )

het is geen 850 T-5  ;)
Blackstone under construction

sportsman500

Heb zelf ook de R met 265 pk en ook een paar t5's maar dan vindt ik dat de R behoorlijk feller en sneller is in het optrekken. Ze zijn wel een stuk zwaarder en dat is ook zeker te merken. T5 is gechipt de R weet ik niet

Hengeveld

5-traps automaat kan zeker wel fel zijn, weet ik uit ervaring. Staat hij niet toevallig in de winterstand of in een andere stand dan D? Dan heb je dat effect ook. Kan ook zijn dat de bak niet in orde is en in noodloop zit. Ook dan heb je dat effect.

spijky

Citaat van: Hengeveld op 18-02-2017 17:37:38
5-traps automaat kan zeker wel fel zijn, weet ik uit ervaring. Staat hij niet toevallig in de winterstand of in een andere stand dan D? Dan heb je dat effect ook. Kan ook zijn dat de bak niet in orde is en in noodloop zit. Ook dan heb je dat effect.

Nee ik miste gewoon wat.
Misschien is een 4 bak wat feller.
Mijn T-5R aut. Is vele malen sneller. Die gooit gelijk het vermogen erin.

En stond gewoon in de D.
Ik ga er van uit dat de 5 bak ook een lampje laat branden als er een storing is.

In Groningen staat trouwens een zilveren met forum sticker te koop. Is een 4 bak. Iemand die weet van wie die is geweest??
Is een 250pk geloof ik.

My Bricksquad: