Stoelverwarming werkt niet 850R

Gestart door kennone, 19-02-2017 19:57:09

Vorige topic - Volgende topic

kennone

Heb nog een klein dingetje (doe alles een voor een :) )

De besturders stoel (een elektrische) daar werkt de Stoelverwarming niet van. De andere kant is goed. Die gaat op standje sambal!! Wat zou ik als eerste het beste kunnen checken?

razorx

Kijk eens onder de koude stoel naar de bedrading. De kans is groot dat één draadje bij de thermische schakelaar is afgebroken. Die zit aan de onderkant in het gat in het schuim.

jellejas

Kan je proberen het voltage te meten op de witte stekker onder de stoel, tussen het oranje/rode en zwarte draadje, als het goed is zijn die voor de verwarde stoelen.
Ik zou sowizo de complete stoel los maken en naar achter kantelen om te kijken of alles draadjes goed vast zitten, als het goed is zit er ook nog een thermostaat in de stoel zelf die ook nog wel eens stuk wil gaan.
BRAAAAAAAP STUTUTU

razorx

Ik zou het even simpel houden. Waarschijnlijk is alleen het kabeltje bij de klixon afgebroken. ;)

kennone

Maakt plus of min uit? Ik had het probleem gevonden. Draad in het stekkertje afgebroken. Kabelschoentje overheen gedaan echter wel vergeten welke draad waar zat :eusa_wall:

razorx

kennone

Top. Het werkt!

Echter probeer ik zoveel mogelijk alles zelf te maken maar nu zag ik na het terug zetten van mijn stoel, dat als ik hem laat zakken (elektrisch) de stoel het laatste stukje aan een kant iets verder zakt. Kan zo niet zien of er iets in de weg staat. Weet echter niet of dit al eerder was voordat ik de stoel uit de auto haalde maar volgensmij hoort dit niet hehe.

Iemand een idee? P.s. op maximaal omhoog blijft hij recht.

razorx

Tipje: Zet die vraag in een nieuw topic. Zo help je anderen die het zelfde probleem hebben. ;)

kennone