verduurde bumperstrips..?

Gestart door itisi, 02-05-2005 17:21:48

Vorige topic - Volgende topic

itisi

voila, de strips even ingesmeerd met de lijnolie en ze zien er idd weer als nieuw uit..! :D (mooi donkergrijs) ook even de deurhendels gedaan en de auto zien er meteen weer wat frisser en jonger uit ;D
binnenkort de embleempjes nog eens van de achterkant halen..

rogier

Ik heb een hele tijd geleden de bumpers gespoten met bumperspray van Motip. Ze waren toen mooi zwart, wat heel strak staat op een rode 850. Maar nu is de verf er afgebladderd, dus het ziet er niet meer uit. Hoe kan ik dat het beste oplossen?

beezz

Citaat van: Rogier op 17-05-2005 12:03:21
Ik heb een hele tijd geleden de bumpers gespoten met bumperspray van Motip. Ze waren toen mooi zwart, wat heel strak staat op een rode 850. Maar nu is de verf er afgebladderd, dus het ziet er niet meer uit. Hoe kan ik dat het beste oplossen?

Enige oplossing: naar een spuiter brengen. De voorbereiding zorgt voor de hechting die ontzettend belangrijk is.
Zonder die voorbereiding (plastic-primer) laat het zo weer los. Ook ontbreekt in spuitbussen de harder die de lak lekker uithardt na het spuiten. Kost wat meer, maar wel langer resultaat.
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Esveldt

Zo, net Poly-Trol besteld. Daar ga ik het eens mee proberen.

Iemand nog tips inzake het aanbrengen?

Paul

mr T

Citaat van: Esveldt op 17-05-2005 13:33:56

Paul

Gelijkmatig insmeren met een doek, 20 minuten in laten trekken en uitpoetsen, staat ook op de bus  ;)

Suc6, en als je achterlichten wat dof worden kun je het ook prima gebruiken....
Gr. Marcel

b0nkolok

Wat een weelde: mijn bumperwerk is volledig in de kleur van de roffel gespoten. Enig nadeel: bij schade alles overspuiten, dus duurder dan lijnolie. ET heeft overigens het beste spul voor de fiber profielen en deurkrukken!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Esveldt

Zo ff een uurtje in de weer geweest met Polytrol.

Werkt goed dat spul.

Bij deze een bewijs dat wij, Denjo en ik, hard hebben gewerkt! :-X

Weer mooi donkergrijs!

Paul

beezz

Citaat van: Esveldt op 17-05-2005 13:33:56

Paul

Waar bestel je dat?
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Lothian

Ja , dat wil ik ook graag weten ...

Esveldt

Dat bestel je bijv. bij een botenhandel.

Hier staat nog wat info: http://www.owachem.nl/polytrol.htm

Paul

mr T

Citaat van: Esveldt op 31-05-2005 19:21:51
Dat bestel je bijv. bij een botenhandel.

Hier staat nog wat info: http://www.owachem.nl/polytrol.htm

Paul

Werkt goed hé  ;D

Maak je nu ook een nieuwe foto voor je onderschrift?
Gr. Marcel

Huit

Moet je de bumper ook nog schoonmaken met een schoonmaakmiddel voor je Polytrol kunt gebruiken, of werkt het zo ook wel?

denjo

ik zou ze zeker goed schoonmaken cq ontvetten
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68

Taranis

Dan nu de budget tip  ;D

Gebruik slagroom  8)

Ik geloofde het zelf ook niet maar afgelopen zondag aan het poetsen geweest en ik irriteerde me ook aan die verbleekte stootstrips, had dat tijdje terug eens gehoord dus ik denk ik probeer het gewoon eens, en idd, je stootstrips en de randjes van je spiegels enzo zien er weer als nieuw uit. Alleen op je deurhendels werkt het niet zo lekker.
Vandaag flink door de regen gereden, maar toen ze net weer droog waren zagen ze er nog steeds mooi donker uit... hoe lang dat blijft geen idee, maar met 1 bus slagroom kun je ongeveer half Nederland van donkerdere stootstrips voorzien dus dat zal je kop niet kosten...

(Moet er nog wel 1 ding aan toevoegen: onze hond vond het ook geweldig... kwas 2 minuten weg en hij stond aan mn auto te lebberen  :D)

Huit

hehe, geheel off-topic maar ik wil het toch even kwijt.... mijn vader vertelde mij eens, toen ik bezig was met allerlei troep om een enorme lading teer van mijn handen te verwijderen, dat ik mijn handen moest insmeren met echte boter. Ja ja, dacht ik en ging nog een tijdje door met terpentine, wasbenzine, etc. Uiteindelijk toch maar de botervloot gepakt en na een tijdje wrijven (de boter werd ranzig) loste de teer helemaal op. Die oude "boerenmiddeltjes" zijn zo gek nog niet ;-)