verduurde bumperstrips..?

Gestart door itisi, 02-05-2005 17:21:48

Vorige topic - Volgende topic

itisi

hey,
heb net n hele tijd zitten zoeken en n hele hoop topics zitten lezen, maar het is me toch niet geheel duidelijk welke produkten ik nu het best gebruik (of welk soort produkt..) En dan zal nog wel iedereen zijn eigen voorkeur hebben veronderstel ik :)

maar nu is mijn vraag:
welk produkt gebruiken jullie om de verduurde rubber strips op de bumper van mijn '93er terug donker te krijgen? (echt zwart is niet de bedoeling, ma toch graag heel donker grijs. heb zelfs al produkt van volvo zelf gebruikt, ma t haalt allemaal weinig uit; de rubberstrip blijft er bleek uitzien)

en dan lees ik ook nog vanalles om de lak terug op te poetsen.. wat is die "commandant 4" juist..? soort polijstmiddel? en daarna moet de auto dan teurg gewaxed worden..?

en als laatste nog even dit.. de motor-embleempjes op de koffer.. zou ik die nog riskeren te verwijderen bij een bordeau metalic '93er..? of gaat er kleurverschil zijn.. en zoja, is dit weg te werken zonder de koffer opnieuw te moeten herspuiten?

greetzzz

Peertje

Hoi itisi,

Het wordt meestal wel op prijs gesteld als je je eerst even voorstelt op het forum.

A: Ik heb gisteren m'n bumpers behandeld met Plastishine. Ziet er mooi uit. Het werkt alleen niet permanent.

B:Commandant is idd een soort polijstmiddel.

C: Geen idee, met het verwijderen van embleempjes heb ik geen ervaring.
Hé? Geen banner meer?

volvoTon

Kom eens een keer naar de club poetsdag ;D
Daar is namelijk een creme te kook die de strippen en de bumpers weer als nieuw laat uitzien

volvoTon :)

volvoTon

PS kook moet natuurlijk KOOP zijn :D

volvoTon :)

mr T

Voor de rubbers en de plastics gebruik ik Polytrol. Dit is een soort olie die in de plastic/rubber ondergrond trekt, opdroogt en een resultaat als nieuw geeft. Het ziet er dan weer voor jaren mooi uit......

Met commandant slijp je een stukje van je lak af, niet te vaak doen en goed en regelmatig nabehandelen met een goede wax geeft een mooi resultaat. Er is ook speciale klei te koop om de vuiligheid heel effectief van je lak af te halen zodat je met een schone en gladde ondergrond een goede basis voor de (glans)waxlaag hebt.

Emblemen zou ik laten zitten, je blijft het zien.......

suc6
Gr. Marcel

thuur

1. ieder z'n voorkeur: je kunt b.v. fietsenolie gebruiken, maar er zijn oko speciale middeltjes voor: de meeste werken niet, anderen werken wel, zij het mondjesmaat en je moet het echt een aantal malen aanbrengen eer je resultaat gaat zien.

2. Commandant 4 is om te polijsten, zoals gezegd

3. Kun je doen. Ik heb ze van mijn vorige 855 afgehaald (deze was signaalrood!). Na poetsen/polijsten met Commandant 4 leek het alsof ze er nooit op hadden gezeten. Een getraind oog, met de neus op de klep en met de klep in de juiste hoek van het zonlicht zag je heel vaag dat er emblemen hadden gezeten. Dus ik had nog langer kunnen poetsen met Commandant, maar het zag er al zo ontzettend goed uit 8) ;D

Gr ;)

ed

Ik zal nog maar eens de tip geven voor mooi zwart plastic:

Koop een fles rauwe lijnolie bij de schilder. Smeer het op het kunststof, en het blijft best wel lang mooi. Kost niet veel, en met een liter kun je heel het 850 bestand in Nederland voorzien van nette strips!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

reneetje

Citaat van: ed op 03-05-2005 12:52:40

Koop een fles rauwe lijnolie bij de schilder. Smeer het op het kunststof, en het blijft best wel lang mooi. Kost niet veel, en met een liter kun je heel het 850 bestand in Nederland voorzien van nette strips!

Klopt , werkt perfect , doe ik al jaren hetzij met gekookte lijnolie.

Rene

elianmars

Ik heb Black Gold besteld bij ET. Is dat geen goed spul voor de strips en bumpers, dan?

mehn

Citaat van: Ludo op 03-05-2005 19:05:06
Citaat van: elianmars op 03-05-2005 18:25:59
Ik heb Black Gold besteld bij ET. Is dat geen goed spul voor de strips en bumpers, dan?

is heel goed spul, met geen enkel ander produkt maak je de kunststof delen zo snel weer mooi.
in 5 minuten klaar, wel regelmatig doen.

Is zeker goed spul, alleen vind ik het spul in de spuitbus van Een Zet ( ???) toch beter  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mr T

Citaat van: Ludo op 03-05-2005 19:58:22
Citaat van: mehn op 03-05-2005 19:27:26
..., alleen vind ik het spul in de spuitbus van Een Zet ( ???) toch beter  ;)

dat heb ik niet geprobeerd, maar ze hebben idd goed spul.
de Wash & Wax gebruik ik nog wekelijks.  :D

Persoonlijk vindt ik het niet handig dat je je plastics iedere keer moet behandelen, met Polytrol ben je er tijden vanaf, en ook met lijnolie blijft het heel lang mooi.....
Gr. Marcel

mr T

Gr. Marcel

rogier

Citaat van: ed op 03-05-2005 12:52:40

Hoe breng je dat het beste erop? En is het schadelijk voor de lak als je wat morst of boeit dat niet?

ed

Gewoon met een doekje. Het is niet bijtend, dus kan geen kwaad voor de lak.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

itisi

ho merciekes voor de tips allemaal..! als k effe tijd vind de komende weken ga ik die produkten es bijeenzoeken zodat ik de auto es onderhanden kan nemen :) zeker ook die link naar het forum van autoweek was nuttig..!

(ik zal mij zeker binnenkort eens voorstellen, mét fotos dan :) want voorlopig is dit mijn auto nog niet.. eig is m nog van mn vader, maar ik hoop tegen de zomer.. :)