2.3 onderblok met 2.5 kop

Gestart door Peth©oni, 22-02-2017 09:36:28

Vorige topic - Volgende topic

Peth©oni

Goedenmorgen,

Na het stuk lopen van mijn vorige blok in mijn btcc 850 zit er nu weer een andere motor in.
Het betreft nu een 2.3 met een kop van een 2.4
Aangezien de inlaat kant was voorzien van vvt zit hier nu een nokkenas in voor een niet vvt met de juiste keering. En de vvt is af gesloten door een mooi plaatje van daiko.
Na gisteren even zonder bougies tot er olie druk was gestart te hebben blijkt hij deze test ook keurig te hebben doorstaan.

Welnu na het indraaien van de bougies, blijkt hij niet aan te slaan. Sterker nog na 3 keer starten gebeurt het volgende.
Contact aan, dta aan en direct een flinke knal. Dat is uiteraard brandstof in de uitlaat die blijkbaar open staat en direct wordt verbrand.
Dus iets lijit niet goed te staan. Het enige wat anders is kwa aansluiten is dat er een nieuw type nokkenas positiesensor op zit. Deze is wel op dezelfde kleuren aan gesloten als het oude type.
Nu kan het zijn dat het nieuwe type andere graden vooronsteking heeft dan het oude type, dit zou ik moeten aanpassen in de dta.
Maar is dit het ook? Of is er een ander probleem wat is over het hoofd zie......

Johann

Oud en nieuw naast elkaar leggen. Polariteit van de sensoren checken. Misschien sensorring 180 graden verkeerd er op gezet.
Heel misschien gewoon ergens een plus of massa vergeten of verkeerd vast gezet.

Succes.

Johann

Uit betrouwbare bron vernomen dat het probleem inmiddels is opgelost.  :eusa_clap:

SB T-5R

Johann

Citaat van: SB T5-R op 22-02-2017 20:34:12
En wat was het?  :D

Nokkenas sensor vervangen maar niet hetzelfde type als wat er op zat.

SB T-5R

Citaat van: Johann op 22-02-2017 20:38:05

Puur uit interesse,

Ik begreep uit de eerste post dat het nieuwe type nokkenas sensor gemonteerd was.
Deze is nu vervangen voor het oude type nokkenas sensor met bijbehorend referentie plaatje?

Johann

Citaat van: SB T5-R op 22-02-2017 20:41:19

Puur uit interesse,

Ik begreep uit de eerste post dat het nieuwe type nokkenas sensor gemonteerd was.

Deze is nu vervangen voor het oude type nokkenas sensor met bijbehorend referentie plaatje?

Ja. Oude type sensor ring geeft een 180 graden "hoog" signaal, nieuwe type heeft een VVT patroon, meerdere nokken. Het gebruikte DTA motormanagement was ingesteld op het oude type.

SB T-5R

Citaat van: Johann op 22-02-2017 20:47:22
Citaat van: SB T5-R op 22-02-2017 20:41:19

Puur uit interesse,

Ja. Oude type sensor ring geeft een 180 graden "hoog" signaal, nieuwe type heeft een VVT patroon, meerdere nokken. Het gebruikte DTA motormanagement was ingesteld op het oude type.

Top!

Jurijn R

Peth©oni

Klopt, alles wat johann zegt..... voornamelijk op zijn aanwijzingen uiteindelijk gewisseld en voila. Starten lopen. Heerlijk weer zo. Nu verder afbouwen, warm laten lopen checken op lekkages de bank op en inrijdennnnnnn
5 maart op zandvoort

En dank Johann voor de aanwijzingen  !!!!

Peth©oni

https://www.facebook.com/jochen.pethke/videos/1109049112557822/

gisteren even live op FB gegaan, wel helaas bagger kwaliteit... maar de lol is er niet minder om !
Hij doet het, volgende stap is de bank op en eea afstellen ivm andere kop en gasklephuis.

en dan gaan we eens mooi inrijden !!!!

leons850

Goed bezig!
Dit maal andere drijfstang bouten gebruikt?
Ik meende te hebben gezien dat je vorige motor stuk was gelopen op 1 van die boutjes?

Kan mij eigen vergissen natuurlijk. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Peth©oni

Citaat van: leons850 op 24-02-2017 08:50:16
Goed bezig!
Ik meende te hebben gezien dat je vorige motor stuk was gelopen op 1 van die boutjes?

Nee klopt hoor, hier zitten nu nieuwe in, met nieuwe boutjes !

stuuraandeverkeerdekant

Citaat van: Peth©oni op 24-02-2017 08:25:52
https://www.facebook.com/jochen.pethke/videos/1109049112557822/

gisteren even live op FB gegaan, wel helaas bagger kwaliteit... maar de lol is er niet minder om !
Hij doet het, volgende stap is de bank op en eea afstellen ivm andere kop en gasklephuis.

en dan gaan we eens mooi inrijden !!!!
Wow, wat een ding!

Waar is dat blauwe buisje voor dat tegenover de oliedop het blok in gaat? Oliedrukmeter?
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

leons850

Citaat van: Peth©oni op 24-02-2017 08:51:31
Citaat van: leons850 op 24-02-2017 08:50:16
Goed bezig!

Nee klopt hoor, hier zitten nu nieuwe in, met nieuwe boutjes !

Puur interesse, wat voor boutjes? :angel:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein