speling op schokbrekers voor

Gestart door cjgeurkink, 09-03-2017 22:24:53

Vorige topic - Volgende topic

cjgeurkink

Beste mensen

Als ik mijn rechter schokbreker een beetje indruk, zie ik onder de motorkap speling van ongeveer 2 cm tussen het rubber en de schokbreker. Het "knoekst" ook een beetje.
Dus ik denk ik moet de schroef bovenop de schokbreker even aandraaien om de speling weg te werken, ging niet.

Doe ik hetzelfde bij de linkerkant schokbreker, is de speling ongeveer 1 cm.

Is dit het probelem dat Zippo beschreef in zijn fotoserie, of mag/moet er een beetje speling tussen zitten, tussen het rubber en de schokbreker.

Graag uw reacties.

groet

chris

stotteraar

Als het knoekst kan het ook zijn dat het veerpootlager stuk is, Chris.

Gr. Bert

volvobug

Meest waarschijnlijk de centrale bus uit het veerpootlager veerpootrubber gescheurd.

-edit: correctie.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cjgeurkink

Oke

Maar moet ik dan veerpootlager of veerpootrubber of allebei gaan vervangen ???

groet

chris

volvobug

Excuus, is schreef veerpootlager maar bedoelde veerpootrubber. De centrale bus uit het veerpootrubber kan los zitten waardoor je een rammel/knoek krijgt. Veerpootlager kan wel iets speling op ontstaan maar zal niet snel bijgeluiden veroorzaken is mijn ervaring.

Dus idd, veerpootrubber vervangen. Maar je kunt het eerst controleren door de bovenste plaat op de demper in de motorruimte (dus terwijl de veerpoten gemonteerd zitten) te verwijderen. Dan wordt een kruisvormige moer zichtbaar en daaronder zit de centrale metalen bus. Zal dan snel duidelijk zijn of het rubber rondom gescheurd is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.