855 T-5 Holset HX35 & 740 T-5RWD

Gestart door Mathijs., 15-03-2017 22:18:04

Vorige topic - Volgende topic

Mathijs.

Citaat van: DriveRR- op 02-02-2018 23:29:27
Ook al verkeerde onderdelen van AutoDoc... Zelfde probleem gehad, lijkt leuk die lage prijzen maar als je iedere keer verkeerde/kapotte zooi krijgt dan houd het gewoon een keer op.

jup keer 20 klepsteel rubbers besteld, kapotte doos met maar 16 klepsteel rubbers gekregen. achteraan geweest, kwam er op neer dat ik er niks van weer kreeg. even laater weer 6 nieuwe besteld van hetzelfde merk. maar alsnog andere klepsteel rubbers van een ander merk binnen gekregen. 3e keer dat ik er nu wat bestel en al 2x wat mis. scheeld veel geld en duurt iets langen wat me niet uit maakt. maar dan verwacht je je onderdelen vanmiddag thuis en dan zit er gewoon weer wat anders in de doos als dat je besteld hebt.. :eusa_wall:

arjenT5R

Oh dat is wel zuur ja... lijkt wel of ze dr eigen merk naampje door proberen te drukken.

Kijk nu eens naar dat oog van die veerpoot waar stabi aan hoort te komen, als je naar de originele constructie kijkt is dat wel wat robuuster ja.

Hoewel het zo te zien best een dik stalen oor is.
Denk op zich dat je met wat voorzichtigheid best op de veerpoot kunt lassen hoor, zou alleen niet te lang door stoken gewoon korte rupsjes leggen.
Zou eens kijken of je een origineel oor van een oude veerpoot af kan slijpen? Of een zelfde soort ding kan construeren?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Mathijs.

Citaat van: arjenT5R op 03-02-2018 04:48:34
Oh dat is wel zuur ja... lijkt wel of ze dr eigen merk naampje door proberen te drukken.

Kijk nu eens naar dat oog van die veerpoot waar stabi aan hoort te komen, als je naar de originele constructie kijkt is dat wel wat robuuster ja.

Hoewel het zo te zien best een dik stalen oor is.
Denk op zich dat je met wat voorzichtigheid best op de veerpoot kunt lassen hoor, zou alleen niet te lang door stoken gewoon korte rupsjes leggen.
Zou eens kijken of je een origineel oor van een oude veerpoot af kan slijpen? Of een zelfde soort ding kan construeren?

is idd wel balen maar hang ze er wel gewoon onder.

ja ben van plan om idd een soort van orginele beugel na te gaan maken. weet dan alleen nog niet of ik ze er op ga lassen of dat ik ze als het ware laat klemmen op het oude stuk wat nu nog op de poot zit :eusa_think:

arjenT5R

Het Oude  stuk wat er nog aan zit kun je rustig recht af slijpen en gebruiken om de nieuwe beugel aan te zetten.
Dit wordt niet warm genoeg om iets te verzieken.
Eventueel draai je de rest vd veerpoot in een natte doek oid dat de boel niet opwarmt.
Zeker met mig valt de warmte inbreng mee.

Je zal toch aan de veerpoot moeten lassen ben ik bang om ook de rest goed vast te zetten.
Denk dat je met iedere keer een hechtje en dan helemaal af laten koelen echt wel een eind komt hoor.

Mathijs.

Citaat van: arjenT5R op 05-02-2018 12:33:02
Het Oude  stuk wat er nog aan zit kun je rustig recht af slijpen en gebruiken om de nieuwe beugel aan te zetten.
Dit wordt niet warm genoeg om iets te verzieken.
Eventueel draai je de rest vd veerpoot in een natte doek oid dat de boel niet opwarmt.
Zeker met mig valt de warmte inbreng mee.

Je zal toch aan de veerpoot moeten lassen ben ik bang om ook de rest goed vast te zetten.
Denk dat je met iedere keer een hechtje en dan helemaal af laten koelen echt wel een eind komt hoor.

jaa wil deze ook mooi recht afslijpen zodat eigenlijk alleen het gelaste stuk blijft zitten.
dan neem ik een brede strip en ga hier dan soortgelijke beugels van maken als wat op de originele dempers zit, 2 losse delen dus dus.
in een van de beugels laat ik dan een uitsparing in frezen zodat deze mooi over het stuk wat nog op de demper zit valt.
als ik deze losse beugels dan weer aan elkaar las (nog niet aan de demper zelf dus) zouden ze in theorie al geen kant meer op kunnen.
iig het proberen waard lijkt mij

plaatje voor de duidelijkheid, zoiets wil ik dus gaan maken en dan de beugels aan de uiteinden aan elkaar lassen

arjenT5R

Ben benieuwd :) keep us posted zou ik zeggen ;)

Mathijs.

Citaat van: arjenT5R op 05-02-2018 20:44:08
Ben benieuwd :) keep us posted zou ik zeggen ;)

mocht het niet genoeg zijn kan ik altijd nog meer vast bakken :P

zal nog even duren voordat ik die poot aanpak. vandaag begonnen met het onderstel van de t5r, eerste wiellager en draagarm zitten er onder.
morgen daar mee door ;D

freefall

Lekker bezig. Dat autodoc ben ik inmiddels ook redelijk van genezen. Mijn draagarmen in een set besteld, ja hoor...2 rechter...

Remblokken van een compleet ander merk auto gekregen...
En dan de communicatie...of lievdr het gebrek daaran...
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

-D©©©L-

Op welke site bestellen jullie bij autodoc ?

Benny850

Citaat van: -D©©©L- op 06-02-2018 00:31:17
Op welke site bestellen jullie bij autodoc ?

Autoonderdelen24.

The Volvoboy

Gewoon bij Autodoc.nl. Gaat de laatste tijd gewoon goed eigenlijk (even afkloppen).
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

arjenT5R

Citaat van: The Volvoboy op 06-02-2018 08:53:57
Gewoon bij Autodoc.nl. Gaat de laatste tijd gewoon goed eigenlijk (even afkloppen).

Ervaringen zijn wisselend dus... ik ben redelijk tevreden tot nu eigenlijk heb ook echt wel dingen gehad die niet goed waren... maar kon altijd wel geregeld worden.

Ik bestel wel de spullen we ruim vantevoren, er op zitten wachten is niets waard.

Mathijs.

Citaat van: freefall op 05-02-2018 23:39:57
Lekker bezig. Dat autodoc ben ik inmiddels ook redelijk van genezen. Mijn draagarmen in een set besteld, ja hoor...2 rechter...

Remblokken van een compleet ander merk auto gekregen...
En dan de communicatie...of lievdr het gebrek daaran...

dankje, jaa beetje jammer van dat autodoc.

dat het lang duurt heb ik helemaal geen problemen mee. tis ook een stuk goedkoper dan de meeste andere sites, maar dan de verkeerder onderdelen elke keer of beschadigde pakketjes waar ik niks van weer kreeg..

Mathijs.

update

eerste onderdelen voor het onderstel zitten er op, stelde niet heel veel voor. had het al vaker gedaan.

beide kanten de draagarmen en wiellagers er onder, remklauwen er af voor het reviseren

wat een zand bende die auto nog van de onderkant :eusa_wall:

vandaag nog even begonnen met de achterbumper, hier komt te bumper van de sloper op zodat er geen gat van de tankdop van de gastank meer zit ;D

ook echt een klusje van niks. maar dan, de bumper steunen.. ik was er al bang voor ::)

krokanter dan de oven bitterballen van Kwekkeboom. rechts achter is gewoon compleet weg, links viel mee. er was maar 1 bout die moeilijk deed en er niet uit wou, viel mij nog mee.

t was allemaal niet veel werk maar heb mezelf een buget per maand gesteld en moet me daar aan houden. zit het liefst elke avond in de schuur maar op het moment weinig om te sleutelen. vrijdag mag ik de veren en demper bestellen ;D

voor de rest zit dit nog op mn rechter achter ruit, snap dat je vroeger natuurijk helemaal de man was met zon antenne maar tis niet echt meer van deze tijd, en de rest van het systeem zit ook niet meer in de auto.
nu wil ik dit natuurlijk van mn ruit af hebben. mensen hier ervaring met het verwijderen van zon antenne? neem aan dat het gewoon geplakt is :eusa_think:

nu maar rustig wachten op de veren en dempers dan.

ga voor dit setje denk ik: http://europeantuning.luondo.nl/nl/11323281/chassis-sport-kit-volvo-850--s70--v70--c70-classic 

mensen ervaring mee?

met monroe achter schokbrekers, die zitten ook onder mn t5 en bevallen mij goed.

elianmars

Die antenne zit gewoon geplakt. Even met een afbreekmesje of visdraadje er achter en dan de restanten van het dubbelzijdig tape weg peuteren.

Die bumpersteunen kunnen best nog een rondje mee ;D