855 T-5 Holset HX35 & 740 T-5RWD

Gestart door Mathijs., 15-03-2017 22:18:04

Vorige topic - Volgende topic

Died850

Lekkere update! Heerlijk al die plaatjes ;D.

Je spuitwerk ziet er weer prachtig uit. Hemeltje mag er ook wezen! Nu wil ik die van mij ook eens doen. En dat verschil met de handvatten, gewoon schoongemaakt met ontvetter en een wondersponsje?

Mathijs.

Citaat van: Died850 op 02-09-2019 16:04:37
Lekkere update! Heerlijk al die plaatjes ;D.

Je spuitwerk ziet er weer prachtig uit. Hemeltje mag er ook wezen! Nu wil ik die van mij ook eens doen. En dat verschil met de handvatten, gewoon schoongemaakt met ontvetter en een wondersponsje?

dankje! het spuitwerk gaat redelijk goed, allen met de 2k spuitbussen die ik gebruik krijg ik toch vaak een sinaasappelhuid. dus moet altijd nog weer schuren en polijsten om het echt strak te krijgen. wil voor mezelf een goed spuitpistool kopen zodat ik het nog strakker kan krijgen.
en de handvatten idd schoon gemaakt met warm water dasty en een afwasborstel. wereld van verschil!

arjenT5R

Oh joh met spuitbussen zelfs! Waar koop je 2k spuitlak in bussen dan?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

jas

Mathijs.

Citaat van: arjenT5R op 03-09-2019 10:30:24
Oh joh met spuitbussen zelfs! Waar koop je 2k spuitlak in bussen dan?

jup van nonpaints.com , idd gewoon op kleurcode bestellen. is echt perfect!

arjenT5R

Cool thanks for the link :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Mathijs.

afgelopen weekend naar de Nurburgring geweest, helaas erg veel regen gehad waardoor ik maar 2 rondjes heb gemaakt.

goed te zien hoe nat het was ;D nog een linkje naar youtube voor wat bewegend beeld met geluid. wat klink dat dik die 5 cilinder :angel:

https://www.youtube.com/watch?v=IAPaJ8mx2uQ

PBT5

Hele mooie foto!
De minder mooie foto's  ;D vind je hier: https://www.btc-volvo.nl/blogs-met-infotainment/
Gaaf dat je er bij was!
Volgend jaar weer?
Waar een weg is rijdt mijn volvo
www.btc-volvo.nl

V70geRwin

Erg mooie foto, had je nog een beetje tractie met dat water  ;D

Blijft evengoed erg gaaf om daar een rondje te rijden  :eusa_clap:

Mathijs.

Citaat van: PBT5 op 10-09-2019 12:28:42
Hele mooie foto!
De minder mooie foto's  ;D vind je hier: https://www.btc-volvo.nl/blogs-met-infotainment/
Gaaf dat je er bij was!
Volgend jaar weer?

vond het zelf ook een top weekend dus ga volgendjaar graag weer mee! ;D

Citaat van: V70geRwin op 10-09-2019 14:49:04
Erg mooie foto, had je nog een beetje tractie met dat water  ;D

Blijft evengoed erg gaaf om daar een rondje te rijden  :eusa_clap:

goed setje banden doet wonderen, natuurlijk niet te gek gedaan aangezien ik alsnog liever niet in de vangrails eindig  :eusa_whistle:
maar het viel me niks tegen, kon de gang er aardig in houden en had er wel plezier aan in de regen

Mathijs.

ongeveer 9 maand geleden voor het laats wat gepost hier, dacht dat het minder lang geleden was ::)

zal binnenkort eens een update plaatsen van die maanden, als ik de foto's van mn oude telefoon af heb gehaald..

updates zullen dan niet zo zeer gaan over de t-5r, hiermee rij ik nog steeds dagelijks rond maar over de t-5 die ik ook nog had en al 1,5 jaar stil stond

deze weer wat nieuw leven in geblazen ;D

klein voorproefje met een foto van mn nieuwe telefoon

)()()sT

Zooo, dat ziet er fris uit! 8)

Chris

Strak onder de kap! Netjes hoor.

Zat nog even terug te lezen in je blog. De links voor de hemelbekleding en het stuur heb ik even opgeslagen. Goed om achter de hand te hebben voor ooit. Erg netjes geworden allemaal!

Mathijs.

tis gelukt om de foto's van de oude mob af te halen..

zal eens een beginnetje maken aan het t-5 verhaal, zal vast wat dingen missen maar zal proberen overal fotos van te plaatsen, tis ondertussen al wel weer een tijdje geleden dat ik hier mee begon.
de droom was er natuurlijk altijd al om een 850 te hebben met echt veel vermogen, en dan bedoel ik niet die 250pk van de T-5R. vroeger heb ik dit al veel gedaan met brommers en motoren.
zoals te zien is op pagina 19 staat daar al een motorblok op de motor standaard, dit is de oude motor uit de t-5r die lagerschade had en dat had de krukas niet overleefd. nu had ik ondertussen al een keer een kapot gelopen blok opgescharreld met een goede krukas.
nu was het natuurlijk kijken hoe en wat ik precies wou gaan doen met dit blok, totdat leon zijn holset aanbood.
dit was nou niet wat voor mij, kort contact gehad met leon over de turbo en de deal was rond.
eigenaar van een hoset HX35 (HY35) dit is een holset hx35 maar dan met een 9cm3 uitlaat huis met interne wastegate

geen plug en play upgrade zo te zien maar ik hou wel van een uitdaging

zaag dr in

ff frezen op het werk

ff draaien op het werk

pijpje ook even af gefreesd

eerste keer alu tiggen sinds school weer, viel niet tegen

R uitlaat spruitstukje opgescharreld en aangepast voor de Holset

begint ergens op te lijken, nu de wastegate nog

beugeltje gemaakt en deze voor goed aan het compressor huis gelast (dacht ik ::) )

dit was het turbo verhaal voor nu, best verhaal alweer.  :eusa_silenced:

ga weer verder als ik me weer eens verveel

Mathijs.

Citaat van: )()()sT op 11-06-2020 23:06:45
Zooo, dat ziet er fris uit! 8)

danku

Citaat van: Chris op 12-06-2020 20:54:39
Strak onder de kap! Netjes hoor.

Zat nog even terug te lezen in je blog. De links voor de hemelbekleding en het stuur heb ik even opgeslagen. Goed om achter de hand te hebben voor ooit. Erg netjes geworden allemaal!

stuur en hemel houden het tot nu toe prima, hebben al heel wat hete dagen in de zon overleefd.