Een groene 850R

Gestart door Drummert, 11-05-2005 13:13:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drummert

Eindelijk dan na jaren leaseautos rijden', heb ik het voor elkaar. Ik heb een van die zeldzame 850R's met alle denkbare opties erop op de kop weten te tikken en dat voor een allezins schappelijke prijs. Maak me gek dacht ik toen ik dit monster in disguise zag. Prachtig donkergroen met getinte ramen, climate control, extra deurmatten, sunroof en zo kan ik nog wel even doorgaan. In totaal 144000 km op de teller dus je mag wel stellen dat hij eigenlijk net lekker is ingereden.
De andere R-rijders op dit forum hoef ik het niet te vertellen maar dit is een auto waar je iedere Sjonnie met z'n GTI bij het stoplicht volledig mee over de zeik krijgt. Als je naast hem staat bi jhet stoplischt gewoon lekker mee optrekken maar net iets voor hem blijven rijden. Succes gegarandeerd en dolle pret natuurlijk.
Ik kan nog wel even doorgaan maar dit is na mijn SAAB 93 Aero die ik heb gehad toch wel de leukste dagelijkse auto die ik ooit gereden heb.
Nog even wat auto personalia, mijn vrouw rijdt in een Laguna maar daar stap ik liever niet in. Dit lijkt kwa wegligging toch te veel op een Amerikaan.
OVer Amerikanen gesproken, ik heb ook nog een Corvette uit 1971. Die is nog sneller dan de 850R maar is eigenlijk een gevaar op de weg als je boven de 140 komt.
Zo, dat was het even in vogelvlucht. Ik wou mijn pret over de 850R even kwijt en bij wie kun je dit beter doen dan op een 850 forum??

groeten allemaal van Jeroen.

mathh

Van harte gefeliciteerd Jeroen met je  8) bak.
krijg je geen spijt van.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

mehn

Citaat van: Drummert op 11-05-2005 13:13:13
Ik wou mijn pret over de 850R even kwijt en bij wie kun je dit beter doen dan op een 850 forum??

Gelijk heb je, bij ons ben je op het juiste adres  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Boeijke

#3
Gefeliciteerd hoor. Prachtige aankoop. Dat je er maar veel "Sjonnies" mee voor schut mag zetten.

Maar zoals altijd, en iemand moet de eerst zijn,
                           
                                  FOTO's

Reitse

R in groen, erg mooi hoor!

toycar

 :o
Laat gauw kijken!

b0nkolok

Laat je aanwinst maar gauw even zien.
GTI'tjes zijn maar peanuts, probeer eens een paar BMW'tjes. De meeste die ik ken geven maar geen gas meer bij groen. Ze hebben zonder drank al een kater als ze je zien.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

The Saint

Join the club Drummert. Je smaak in auto's bevalt me wel. De smaak van je vrouw (nog steeds auto's) minder  ;)

The Saint, die, als je toch bezig gaat, ook wel een fotootje van je Corvette wil zien.
No shirt no shoes, no pinball

beezz

En weer een groene R Rbij!
Het wordt nog eens gezellig hier!
Welkom en ik kan na 3 maanden in de R het nog steeds niet bevatten hoe zo'n grote logge bak ;D
zo verschrikkelijk snel en lekker kan zijn.
Iedere dag is een feestje, hoewel Monique er bij ons het meest in rijdt.
Ik heb ernstig veel moeite me te beheersen en ik heb mijn rijbewijs nu eenmaal nodig voor mijn werk.
Maar de Sjonnies in de GTI's? Af en toe staan ze echt letterlijk met hun mond open naar je te kijken als je van het ene stoplicht naar het volgende er steeds 3 a 4 meter voorblijft. Hoe hard ze ook doortrekken, ik zorg ervoor net een klein stukje voor te blijven.
Vervolgens durven ze bij het volgende stoplicht niet eens meer naast je te komen staan en druipen beschaamd af achter je.
HEERLIJK!!
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Drummert

Nou, het is wel duidelijk dat iedereen op het forum met een 850R wel te verstaan het zelde gevoeld voor humor heeft. Sjonnie's afzeiken met een VOLVO is toch wel erg leuk.
Het valt me in het algemeen op dat er maar erg weinig mensen zijn die de R herkennen en weten wat dat inhoudt. Ergens wel leuk want de verrassing is des te groter als het niet leukt om bij de oprit de snelweg op, net nog even voor je ertussen te duiken. Stoplichten, blijft ook leuk, net zoals inhalen en ivoegen op de snelweg.
Dat vermogen is een ding, die wegligging daar krijg ik helemaal kriebels van in mijn onderbuik (om het maar even netjes uit te drukken). Eindelijk heb ik een auto die net zo afgeveerd is als mijn motorfiets.
Ja, het is wel een speelparadijs bij mij thuis. Naast de Corvette (390! pk's aan de achterwielen op de testbank) heb ik ook nog een Triumph Daytona. Als je het hebt over echt snel optrekken dan doet dit beestje het wel met bijna 1pk per kilo.

Oja, kan iemand mij helpen aan een goede tweede hands trekhaak met bedrading?? Voorkeur gaat uit naar een afneembare sjorknobbel.

HOe voeg ik een fotootje toe by the way??

Jeroen

mathh

Citaat van: Drummert op 13-05-2005 11:10:48
...heb ik ook nog een Triumph Daytona....

Mmmmm, gefeliciteerd met je goede smaak. Heb ook nog een 1200 Triumph Trophy naked bike in de garage staan. En ben samen met een maat een streetfighter aan het bouwen met een daytona 1200 blok 8)
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Turbobiker

Welkom Jeroen! Leuk hé, zo een onherkenbare, razendsnelle wagen. Ik kom alleen te weing 'tegenstand' tegen onderweg... ;D

Citaat van: The Saint op 11-05-2005 22:25:52
Je smaak in auto's bevalt me wel. De smaak van je vrouw minder  ;)

Heb jij een foto van Jeroen zelf gezien dan ???


(okay, okay, heel flauw, zinnetje iets aangepast... :-X )
De Tussenpaus