Doodlopend slangetje ? Help ! Aansluitingen op Bajonet sluiting flametrap

Gestart door Jo1970, 19-03-2017 12:52:47

Vorige topic - Volgende topic

Jo1970

Hallo allemaal,

Na veel gespeur op het forum kon ik het antwoord op mijn vraag niet vinden. Of ik zoek gewoon niet goed.

Ik heb een 850 2.5 10v uit 1996.

Vlak voor het Gasklephuis zit een plastic bocht waar via een bajonet sluiting twee slangen binnen komen. In deze bajonet sluiting zit ook de vlamdover.

Nu gaat mijn vraag over de slangen op de bajonet aansluiting.
De 1 is dik, de andere dun.

Bij het schoonmaken hiervan kwam ik erachter dat de aansluiting van de dunne slang op de bajonet sluiting doodloopt.
Ik probeerde de ingang voorzichtig voorzichtig schoon te maken , maar doorblazen ( met de mond ) resulteerde in niets. Binnen in de bajonet sluiting zie ik ook geen gaatje waar deze uit zou moeten komen .

Weet iemand hoe dit zit ?  Lijkt me raar dat het kleine slangetje in de bajonet doodloopt.

Gr Jo

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Jo1970

De kleine ingang van de bajonet sluiting zat verstopt. Maar de rommel die erin zat was zo hard dat het voelde als hard plastic en dus ook niet opviel. Aan de binnenkant leek het wel of het gaatje professioneel dicht geplamuurd was. Haha  Bij de garage proberen door te spuiten met lucht hielp ook niet. Na veel duwen en wrikken met een dun ijzer staafje was het gat eindelijk open. Vandaar opgelost :)