AIRCO FOUTCODES LEKKAGE

Gestart door Maverick, 21-01-2003 12:43:12

Vorige topic - Volgende topic

Maverick

Ik heb een vraag over de airco. Een jaar geleden laten condensor vernieuwd laten testen op lekkage en opnieuw laten vullen. Toch heb ik het gevoel dat de AIRCO niet goed werkt in frankrijk met buitentemp 30graden plus kon de airco het niet aan. Het ontvachtigen van de lucht bij beslagen ramen werkt ook niet zo snel als verwacht. Hoe kan ik erachterkomen of de airco lek is geeft hij dan een bepaalde storingscode of gaat de pomp heel kort draaien en weer uit. Ik weet dat meestal de verdamper lek is en dat deze zeer moeilijk te vervangen is, maar hoe weet je of deze lek is zonder het gehele dashboard te demonteren. Een heel verhaal, ik hoop dat jullie de antwoorden voor mij hebben.

Alvast bedankt, ???

PJ-T5R

Als de druk in het systeem te snel zakt dan weet je in ieder geval dat er een lek is.
Tijdens het vullen kunnen ze een kleurstof toevoegen, hiermee kan later mbv van licht(?) de lekkage opgespoort worden.
Of de verdamper zichtbaar is zonder het dashboard te verwijderen, weet ik niet.

PJ

Paul Arnold 0101009

Werkt de re-circulatie/circulatieklep wel goed??
Als je het handschoenenkastje demonteerd, kun je rechts daarchter zien of het plastic heveltje wel op het asje zit van het motortje die deze klep aanstuurt. Dit heveltje wil nog wel eens van dit asje afschieten of kapot gaan. Dit onderdeel is los te bestellen bij de dealer. Als dit kapot is, gaat de klep op "binnencirculatie" staan, dan beslaan je ruiten snel. Zomers bij droog weer is het aan te raden om 'm juist i.c.m. je airco in "binnenstand" te zetten. Zo hoeft de airco juist deze gekoelde en gedroogde lucht niet opnieuw te koelen en te drogen, in tegenstelling tot steeds weer opnieuw aangezogen warme buitenlucht. Deze tip kreeg ik van Autotemp.