Startmotor vervangen

Gestart door tijzio, 04-05-2005 17:22:36

Vorige topic - Volgende topic

tijzio

Sinds een aantal dagen blijft mijn startmotor soms hangen. Erg vervelend natuurlijk dus heb ik vandaag een gereviseerde gehaald. Nu vraag ik me alleen af of er een beschrijving is hoe je e.e.a. kunt uitbouwen en weer inbouwen. In Vadis kan ik het namelijk niet vinden (of ik kijk er overheen) en op het forum heb ik er ook nog niks over gezien.
Als iemand tips heeft hoor ik het graag.

toycar

:-\
Kluwer is erg summier:

De Volvo 850 is in alle versies uitgerust met een Bosch 1,7 kW-startmotor.

Uitbouwen

-   Zet de auto op een hefbrug en maak de massakabel van de accu los.
-   Maak de elektrische aansluitingen op de startmotor los.
-   Draai de bevestigingsbouten van de startmotor los.
-   Verwijder de startmotor.

Ga voor het inbouwen in omgekeerde volgorde van uitbouwen te werk.

thuur

Het staat volgens mij niet in Vadis ;D

Alleen hoe dat ding er uit ziet en uit welke onderdelen het bestaat ???

Gezien de Kluwerbeschrijving lijkt het me niet zo'n moeilijke klus.

Gr 8)

Ton

CiteerGezien de Kluwerbeschrijving lijkt het me niet zo'n moeilijke klus.

Vergis je niet in de eenvoud van deze klus. Je kan er maar moeilijk bij. Het is idd wel makkelijk om de auto omhoog te zetten om zo van onder e.a. los te draaien. Maar het eruit halen en weer terug plaatsen van de startmotor moet van bovenaf, ja zal de startmotor wel wat moeten manoeuvreren om hem eruit te krijgen maar het gaat. Je kan het beste de luchtpijp die van de luchtfilter naar de ventilator loopt er tussenuit halen, dan heb je weer iets meer "werk" ruimte. Al met al ben je er al snel 1,5 a 2 uur mee bezig.
Succes met het vervangen.

tijzio

Hopakee, de nieuwe (althans gereviseerde) zit er weer op. Wel even wat werk. Is gewoon moeizaam bij te komen. Van onderaf kun je bijna niks. Van bovenaf is het proppen. Stappenmotor even eraf gehaald en de luchtinlaatslang.
Ik denk ongeveer 2 a 2,5 uur bezig geweest. Komt ook omdat we onzeker waren of de nieuwe zou passen. Is namelijk net even anders qua formaat. Maar met 2 ringetjes ertussen past ie weer perfect. En het belangrijkste, hij start weer goed.

Bas850

Zaterdag koud, auto geen kik. Op een gegeven moment sloeg die wel aan en ratelde erg. Was wel snel weg dat ratelen. ik denk dat mijn startmotor dus blijft hangen.
Even met estateservice gebeld heeft er geen op voorraad, wie weet waar je deze nog ergens kan halen in de buurt flevopolder?

En dan nog zit ik te twijfelen of dit wel een klusje is voor mij, opzich kan ik wel knutselen maar of dit lukt?

Bas

Citaat van: toycar op 04-05-2005 20:27:12

:-\
Kluwer is erg summier:

De Volvo 850 is in alle versies uitgerust met een Bosch 1,7 kW-startmotor.

Uitbouwen

-   Zet de auto op een hefbrug en maak de massakabel van de accu los.
-   Maak de elektrische aansluitingen op de startmotor los.
-   Draai de bevestigingsbouten van de startmotor los.
-   Verwijder de startmotor.

Ga voor het inbouwen in omgekeerde volgorde van uitbouwen te werk.

Hoe zit met mijn alarm eigenlijk, ik weet nog wel dat toen ik mijn automaat flushde en de accu eraf ging deze meteen begon te loeien.
"to finish first, you first have to finish"

ed

Bas,

Stuur eens een PB naar Huppel. Hij verkoopt alles van een 850, en de startmotor heeft hij nog.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Bas850

Iemand mischien een foto of tekening waar de startmotor ongeveer zit.

Alvast bedankt,

Bas

Vertigo

Heb ineens (denk ik) ook problemen met de startmotor. Een foto (met de startmotor omcirkeld ofzo) zou wel handig zijn idd.

Alvast bedankt,

Jens

Bas850

De startmotor is ondertussen vervangen, is geen leuk klusje zei de garage houder. Je komt er moeilijk bij.

Ik weet nu waar die zit maar om daar een foto van te maken is al redelijk moeilijk.

Bas

Vertigo

Oke, in ieder geval bedankt... Zal straks eens kijken als ik een "nieuwe" startmotor heb opgehaald.

Vertigo

Heb de startmotor inmiddels vervangen. Heb ook een fotoreportage gemaakt - welliswaar met de foon - zodat julie er ook nog iets aan hebben ;)

Ik plaats de reportage binnenkort online.

Vertigo

Bij deze nog even de link naar de kleine reportage:

kwam er door een pb-tje achter dat ik die hier nog niet gezet had :-[

Startmotor vervagen

johan283

mooie reportage, alleen waren de foto's een beetje onscherp....maar heb toch een goede indruk gekregen van de te nemen stappen

Vertigo

Citaat van: johan283 op 19-04-2006 13:38:43
alleen waren de foto's een beetje onscherp....maar heb toch een goede indruk gekregen van de te nemen stappen
Tja, foon camera, redelijk donkere ruimte met wat looplampen om de boel een beetje te verlichten... maar zoals je zegt, 't geeft aanwelke stappen je moet nemen en waar je wat moet zoeken.