Nieuwe koppeling

Gestart door jellejas, 19-03-2017 15:50:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jellejas

Ik ben aan het kijken naar vervangende koppelingen voor mijn 1995 850 2.0 T5 en ik vroeg mij af welke set ik het beste kan kopen.
Gezien ik een beginnende bestuurder ben lijkt het mij verstandig om een versterkte koppeling te kopen.
http://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/clutch/clutch-kit/1004191/?f=s143016
Dat lijkt mij de beste optie gezien het een versterkte koppeling is van een 850r. Alleen past deze uberhaupt wel in mijn auto? Of zijn er andere opties die ik kan overwegen, bijvoorbeeld een koppeling van een diesel?

Ik koop deze lager erbij, als het goed is hoort die gewoon te passen.
http://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/clutch-control/clutch-mechanical-parts/releaser-clutch/release-bearing/1004371/
BRAAAAAAAP STUTUTU

volvobaksteen

mag ik je een tip geven zorg dat je 2 oude drukgroepen en 2 oude platen hebt. dan ga je ermee naar vekoma. die kunnen van 2 een versterkte 1 maken en van de plaat maken ze een sterkere van met eventueel sinterbrons. als je dat wil. dan heb je drukgroep die 550 nm aan kan. is waarschijnlijk nog goedkoper als de set die je daar heb.
hebben dit ook al gedaan met redblocks 465 nm erop en het geeft geen krimp ook niet met volle autoambulance kar erachter.

pak je de lager van een bmw die zijn van volledig staal die heb ik eventueel ook nog wel liggen inclusief nieuwe vork en vork rubber. die mag je voor 30 euro meenemen
ik heb mijne zelf naar hydraulisch omgebouwd. dus ik heb hem toch maar liggen.

jellejas

#2
Citaat van: volvobaksteen op 20-03-2017 21:49:16
mag ik je een tip geven zorg dat je 2 oude drukgroepen en 2 oude platen hebt. dan ga je ermee naar vekoma. die kunnen van 2 een versterkte 1 maken en van de plaat maken ze een sterkere van met eventueel sinterbrons. als je dat wil. dan heb je drukgroep die 550 nm aan kan. is waarschijnlijk nog goedkoper als de set die je daar heb.
hebben dit ook al gedaan met redblocks 465 nm erop en het geeft geen krimp ook niet met volle autoambulance kar erachter.

pak je de lager van een bmw die zijn van volledig staal die heb ik eventueel ook nog wel liggen inclusief nieuwe vork en vork rubber. die mag je voor 30 euro meenemen
ik heb mijne zelf naar hydraulisch omgebouwd. dus ik heb hem toch maar liggen.
Ik heb letterlijk NET alles besteld. Ik zal je een PB doen.
BRAAAAAAAP STUTUTU

jellejas

Zijn er andere mensen hier die ook ervaring hebben met een versterkte koppeling?
BRAAAAAAAP STUTUTU

Miyel

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Marijn Degens

Ik kan je idd van harte deze Sachs +30% koppeling aanraden, tot +/- 600nm ben je klaar en hij rijd super soepel, beter dan origineel zelfs.

http://www.performance-kupplung.de/shop10/index.php/verstarkte-kupplung-zf-sachs-3000950607.html

jellejas

Ik ben niet van plan 400+ pk te maken, ik ben enkel opzoek naar iets dat beter is dan de normale koppeling maar niet iets dat me een nier kost. Een 850r koppeling zou dus een goede optie zijn of het gene wat volvobaksteen voorstelt, maar 500-600 neertikken vind ik nu een beetje veel.
BRAAAAAAAP STUTUTU

volvobaksteen

dit is wel een stuk duurder. geld uitgeven is een makkie maar probeer maar is oplossingen te zoeken en zelfde gewenste resultaat te maken voor helft van het geld.
vekoma doet niet anders dan dit soort dingen gewoon zelf maken. en geven er gewoon garantie op.

volvobaksteen

heb de factuur hier  250 voor je groep driftwagen rijd ermee met een goeie 500+nm  en gaat al een jaar goed ondanks all het clutch kicken enzo en maximaal raggen