Stuur speling

Gestart door Groene850, 19-03-2017 19:17:32

Vorige topic - Volgende topic

Groene850

Hallo,

Volgende maand gaat mijn 850 voor de keuring bij het RDW in Amsterdam, hij gaat van LPG naar Benzine om gekeurt worden.
Daar laat ik dan ook gelijk een APK keuring doen.

Maar helaas heb ik een probleempje, mijn linker wiel heeft speling.
Niet op de binnenste of buitenste stuurkogel, maar het stuurhuis zelf.
Bij de keuring zit er natuurlijk een stofhoes om de binnenste stuurkogel, dus kan je niet zien waar de speling zit.
Maar kunnen ze de auto daarop afkeuren?
Kan het zelf namelijk niet vinden op het RDW site.

Mvg

jan smit

had ik ook maar er mag een beetje speling zijn als het te erg is de axiaal stuur stang verv zijn niet de kosten iets van 20 euro .
bij estate service kijk maar op hun webside.
gr

volvobaksteen

Weet je zeker dat je speling op stuurhuis hebt die kan je namelijk afstellen zal morge foto van maken waar het stelpunt zit dan kan je speling nagenoeg helemaal eruit halen. Meestal wel teken dat de tandheugel in het binnenwerk ze beste tijd gehad heeft

volvobaksteen

voor de afstelling moet je hier wezen maar dit moet je alleen doen als je weet wat je doet om de situatie niet te verergeren.
voor deze zijde moet je de 4 bouten los halen en hem wat omhoog drukken wil je erbij kunnen komen.

en de andere zijde

als je dit doet zorg dan dat je 2 nieuwe doppen hebt en fatsoenlijk afdichting. dit is bij stuurhuis revisie boeren te krijgen. anders gaat het spulletje lekken

volvobaksteen

de assen die in je stuurhuis naar buiten komen  heb ik eventueel nog nieuw liggen

Groene850

Heel tof dat je er de tijd voor heb genomen om er foto's van te maken, waardeer ik enorm :eusa_clap:

Voordat ik die doppen er uit zou halen ging ik nog ff alles nog ff na.
Ik ging er echt van uit dat het mijn stuurhuis zou zijn, maar later kwam ik er achter dat mijn draagarm enorm ruim was :eusa_think: :eusa_wall:
Ik heb nu een nieuwe draagarm gemonteerd van Estate Service en de speling is compleet weg. ;D